Elsa Vazzoler: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Mogliamante

1977 | Komedie, Romantiek, Erotiek, Drama

Italië 1977. Komedie van Marco Vicario. Met o.a. Laura Antonelli, Marcello Mastroianni, Leonard Mann, Gastone Moschin en Olga Karlatos.

Een salonanarchist duikt onder in het huis van zijn buurman en wordt vervolgens doodgewaand. Zijn aan migraine lijdende 'weduwe' moet zijn zaken overnemen en ontdekt zo zijn dubbelleven waardoor ze met name seksueel helemaal opbloeit, tot jaloezie van haar echtgenoot die alles vanuit zijn schuilplaats observeert. Het thema van dubbel voyeurisme -direct en indirect - kreeg een esthetische filmvorm in sepiatinten en decoratieve aankleding anno 1900, maar de regie laat de spelers ook voornamelijk decoratief zijn, terwijl de gedwongen passiviteit Mastroianni weinig dramatische kanten geeft. De talrijke erotische scènes zijn elegant in beeld gebracht.

Il Padre di famiglia

1967 | Drama, Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1967. Drama van Nanni Loy. Met o.a. Nino Manfredi, Leslie Caron, Claudine Auger, Ugo Tognazzi en Mario Carotenuto.

Twee architectuurstudenten worden na de oorlog verliefd op elkaar en trouwen, hoewel zijn idealisme botst met haar pragmatisme. Doordat ze een reeks niet geplande kinderen krijgen moet zij haar carri[KA2]ere opgeven, terwijl hij door een confrontatie met bouwspeculaties steeds meer van zijn uitgangspunten vervreemdt. Hij verwijt zijn gezin z[KA1]i[KA1]jn mislukking; haar pogingen om hem te steunen en te stimuleren resulteren in een zenuwinstorting. Zeker voor het Italiaans patriarchaatsbesef is dit een zinnige en kritische tragikomedie, vooral dankzij het acteren van Manfredi en - heel verrassend - Caron. Een treffend bijrolletje van Tognazzi (als de oude huisvriend) die de tijdens de opnamen overleden Totò verving.

Il Federale

1961 | Oorlogsfilm

Frankrijk​/​​Italië 1961. Oorlogsfilm van Luciano Salce. Met o.a. Ugo Tognazzi, Georges Wilson, Mireille Granelli, Gianrico Tedeschi en Stefania Sandrelli.

Naïeve fascist krijgt de opdracht om een anti-fascistische filosofieprofessor in onderduikdorp te arresteren en naar Rome te brengen. Talloze avonturen onderweg brengen hen nader tot elkaar, zodat de professor hèm moet redden, als ze in de inmiddels door geallieerden bevrijde hoofdstad komen. Vlot gefilmde en geschreven satire dankt veel aan spel van Tognazzi als goedgelovige fanaticus die zich niet tot rede weet te laten brengen. Debuut van Sandrelli.

Lettera di una novizia

1960 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1960. Drama van Alberto Lattuada. Met o.a. Pascale Petit, Jean-Paul Belmondo, Massimo Girotti, Hella Pétri en Lilla Brignone.

Een moeder en haar dochter zijn verliefd op dezelfde nietsnut. Het meisje schiet hem uit jaloezie tijdens de jacht neer. Men gelooft in een ongeval, maar het meisje wordt door de moeder in een klooster gedwongen, waar ze v[KA1]o[KA1]or haar gelofte alles aan een priester biecht. Lattuada vat het thema van non-met-verleden van ANNA weer op, maar nu als een aanval op de dubbele moraal van bourgeoisie en kerk. (De priester weigert de novice absolutie, omdat hij nauwelijks weerstand kan bieden aan haar avances.) Er wordt lusteloos geacteerd, met uitzondering van Pétri als de wraakzuchtige moeder, maar de idyllische locatie-opnamen van Venetië vormen een boeiend contrast met de morsige verhoudingen. Scenario van regisseur Lattuada, Giuseppe Patroni-Griffi, Enrico Medioli en Roger Vailland.

La Bella mugnaia

1955 | Komedie, Historische film

Italië 1955. Komedie van Mario Camerini. Met o.a. Sophia Loren, Vittorio De Sica, Marcello Mastroianni, Yvonne Sanson en Paolo Stoppa.

Aantrekkelijke molenaarsvrouw weet door onschuldige flirts met notabelen, haar echtgenoot te sparen voor zware belastingheffing in 17de-eeuws Italië dat bezet is door Spanje. Een jaloezie-uitbarsting doet de echtgenoot in de gevangenis belanden, waarna de vrouw met raffinement de Spaanse gouveneur in de waan brengt, dat ze hem ter wille is, toch haar eer bewaart en vrijlating van de molenaar bewerkstelligt. Kleurrijke verfilming van Alarcon's roman De driekanten steek geeft Loren temperamentvolle kansen, hoewel de tegenspelers het beste van het spel krijgen en nemen.