Ray Teal

Acteur

Ray Teal is acteur.
Er zijn 39 films gevonden.

Taggart

1964 | Western

Verenigde Staten 1964. Western van R.G. Springsteen. Met o.a. Tony Young, Dan Duryea, Jean Hale, Elsa Cardenas en Dick Foran.

In deze goede western speelt Young een glansrol. Het was een slechte zaak voor de western dat Universal deze acteur zo snel (na twee films, de eerste was HE RIDES TALL) liet vallen. Een onbegrijpelijke beslissing. Meyer is de grote rancher in het scenario van Robert Craighton Williams die het boek van Louis l'Amour bewerkte. Hij wil de Taggarts niet in de buurt hebben. Zijn zoon, Peter Duryea, vermoordt de ouders van Young en wordt daarna door Young gedood. Meyer wordt tot stervens toe verwond maar stuurt nog drie killers achter Young aan. Twee worden er uitgeschakeld; de derde, Duryea Sr., zet de achtervolging tot het bittere einde voort. Peter was de zoon van Dan maar had slechts een korte filmcarrière. William Margulies maakte met zijn camera dankbaar gebruik van het fraaie landschap. Producent was Gordon Kay.

Cattle King

1963 | Western

Verenigde Staten 1963. Western van Tay Garnett. Met o.a. Robert Taylor, Joan Caulfield, Robert Loggia, Robert Middleton en Larry Gates.

Bezit en bestuur over goede weidegrond vormen de inzet van de strijd in deze western, gemaakt volgens de gebruikelijke formule.

Home from the Hill

1960 | Drama

Verenigde Staten 1960. Drama van Vincente Minnelli. Met o.a. Robert Mitchum, Eleanor Parker, George Peppard, George Hamilton en Everett Sloane.

Dit behoorlijk DALLAS-achtige drama gaat over een rijke, autoritaire grootgrondbezitter, die met zijn vrouw en hun zoon op hun chique landgoed wonen. Er is ook een bastaardzoon.

Saddle the Wind

1958 | Western

Verenigde Staten 1958. Western van Robert Parrish. Met o.a. Robert Taylor, John Cassavetes, Julie London, Donald Crisp en Charles McGraw.

Revolverheld Steve wil zijn leven beteren als hij besluit een boerderij te gaan runnen met zijn broer Tony. Maar de schietgrage Tony zorgt al snel voor de nodige problemen.

Utah Blaine

1957 | Western

Verenigde Staten 1957. Western van Fred F. Sears en Fred Sears. Met o.a. Rory Calhoun, Susan Cummings, Angela Stevens, Max Baer en Paul Langton.

Calhoun redt een man van de strop en wordt daarmee voor 50% ranchbezitter. Hij krijgt daardoor ook te maken met Teal en diens schutter Keymas, die de ranch in hun bezit willen krijgen. Calhoun krijgt steun van Baer en Langton in deze doorsnee-western, waarin de actie belangrijker is dan een waterdicht scenario. Dat script werd door Robert Keent en James Gordon geschreven naar een boek van Louis L'Amour. Benjamin Kline deed het camerawerk voor producent Sam Katzman.

The Wayward Girl

1957 | Romantiek

Verenigde Staten 1957. Romantiek van Lesley Selander. Met o.a. Marcia Henderson, Peter Walker, Whit Bissell, Ray Teal en Pete Walker.

Zwoele onzin over moeder en dochter, die beiden verliefd zijn op dezelfde man. Dit leidt tot moord.

The Tall Stranger

1957 | Western

Verenigde Staten 1957. Western van Thomas Carr. Met o.a. Joel McCrea, Virginia Mayo, Barry Kelley, Michael Ansara en Whit Bissell.

McCrea, een officier van de Noordelijken, sluit zich aan, na neergeschoten te zijn, bij een karavaan pioniers uit het Zuiden die zich in het Westen willen vestigen. Uitgerekend op het land van zijn halfbroer, Kelley, wordt de karavaan door scout Neise geleid. Die behoort tot de bende van Ansara die er profijt van wil trekken als de rancher en de pioniers elkaar in de haren vliegen. Dat is de plot van Christopher Knopfs bewerking van de roman van Louis l'Amour. Door McCrea zit de film iets boven het gemiddelde, maar het camerawerk van Wilfred Cline is matig.

The Phantom Stagecoach

1957 | Western

Verenigde Staten 1957. Western van Ray Nazarro. Met o.a. William Bishop, Kathleen Crowley, Richard Webb, Hugh Sanders en John Doucette.

Doorsnee-western met een boel geschiet. Bishop is een agent die de toestand rond een vrachtvervoerslijn van Sanders moet onderzoeken. Ferguson vervoert vracht [KA1]en passagiers. Sanders wil Ferguson uitschakelen en poogt dat te doen met een versterkte postkoets (de titel van de film) waarmee hij de lijndiensten van Ferguson onmogelijk tracht te maken. David Lang schreef het routineuze scenario voor producent Wallace MacDonald. Henry Freulich deed het camerawerk.

The Burning Hills

1956 | Western

Verenigde Staten 1956. Western van Stuart Heisler. Met o.a. Tab Hunter, Natalie Wood, Ray Teal, Skip Homeier en Eduard Franz.

Een jonge boer wil zich wreken op een hebzuchtige veebaron die z'n broer heeft vermoord. Hij moet het in eerste instantie echter afleggen tegen de huurlingen van de man en verschanst zich in de bergen. Daar komt het alsnog tot een treffen boven een woeste rivier.

The Man from Bitter Ridge

1955 | Western

Verenigde Staten 1955. Western van Jack Arnold. Met o.a. Lex Barker, Mara Corday, Stephen McNally, Trevor Bardette en John Dehner.

Barker moet onderzoeken wie er achter de overvallen op postkoetsen zit en voortdurend het goud weet te stelen. McNally en zijn schaapherders worden eerst verdacht maar al gauw krijgt Barker te maken met Dehner en zijn broers Healey en Stevens -zij zijn de ware tegenstanders. Barker mag na afloop zijn leven met Corday delen. Het was de eerste western die door Arnold werd geregisseerd, zijn beste zou ongetwijfeld NO NAME ON THE BULLET met Audie Murphy worden. Lawrence Roman en Teddi Sherman bewerkten de roman Rawhide Justice van William MacLeod, en Russell Metty deed superieur werk als cameraman, zodat de film er perfect uitziet.

Rage at Dawn

1955 | Western

Verenigde Staten 1955. Western van Tim Whelan. Met o.a. Randolph Scott, Forrest Tucker, Mala Powers, J.Carrol Naish en Edgar Buchanan.

Een geheim agent, Scott, komt in actie tegen de Reno-broers (Tucker, Naish en Healey). Hij weet hen gevangen te nemen, maar de mannen worden dan gelyncht door een menigte. Het verhaal van Frank Gruber werd door Horace McCoy bewerkt. Hij hield zich redelijk aan de historische feiten. Ray Rennahan deed het camerawerk voor producent Nat Holt.

Apache Ambush

1955 | Western

Verenigde Staten 1955. Western van Fred F. Sears. Met o.a. Bill Williams, Richard Jaeckel, Alex Montoya, Movita en Tex Ritter.

Western vol met oude bekenden. Williams krijgt vlak voor het einde van de Burgeroorlog te maken met een lading geweren waar nogal wat groepen (Indianen, Mexicanen, boeven) op loeren. Climax is een Indianenaanval. De film is goed gemaakt en heeft voor westernfans een bijzondere waarde. George Chandler, Harry Lauter, James Griffith, James Flavin en George Keymas waren ook van de partij.

The Command

1954 | Western

Verenigde Staten 1954. Western van David Butler. Met o.a. Guy Madison, Joan Weldon, James Whitmore, Carl Benton Reid en Harvey Lambeck.

In deze aparte western is Madison, van huis uit dokter, een legerkapitein die onderweg is met een afdeling om een aantal pioniers te beschermen tegen Indianenaanvallen. Onderweg breekt er pokken uit, achteraf blijkt het een ongevaarlijke soort te zijn maar de Indianen schrikken ervan en doen niet veel moeite meer nog aan te vallen. Weldon is verpleegster en tussen haar en Madison ontstaat iets moois. De laatste knokt met zichzelf omdat hij als dokter moet vechten voor leven en als militair verplicht is ook te doden. Samuel Fuller bewerkte het verhaal Rear Guard van James Warner Bellah. Russell Hughes schreef het uiteindelijke scenario. Dimitri Tiomkin zorgde voor de muziek.

The Wild North

1952 | Avonturenfilm, Actiefilm, Western, Romantiek

Verenigde Staten 1952. Avonturenfilm van Andrew Marton. Met o.a. Stewart Granger, Cyd Charisse, Wendell Corey, J.M. Kerrigan en Ray Teal.

In het hoge noorden van Canada wordt een trapper (Granger) ten onrechte verdacht van moord. Na een achtervolging door de wildernis wordt hij ingerekend door een Mountie (Corey). Vervolgens moet het stel samen zien te overleven in het koude niemandsland, wat de nodige avonturen oplevert. En romantiek, in de vorm van een knappe indianenvrouw (Charisse). De aankondigingen vatten het destijds zo samen: 'Wild rapids! Wild wolf attack! Wild avalanche! Wild love!' Het is maar net wat je wild noemt natuurlijk, maar met wat nostalgische goede wil valt er best te genieten van deze brave avonturenfilm.

The Lion and the Horse

1952 | Western

Verenigde Staten 1952. Western van Louis King. Met o.a. Steve Cochran, Ray Teal, Bob Steele, Harry Antrim en George O'Hanlon.

Dit is een fijne familiewestern, maar nogal sentimenteel. Geschreven door Crane Wilbur. Cochran, nu eens in een sympathieke rol, vangt het paard Wildfire. Achteraf wil hij het dier graag kopen, maar het paard is reeds verkocht aan Teal, een onsympathieke rodeo-organisator. Cochran weet het paard te bevrijden en gaat erachteraan. Hij en het paard worden gastvrij onthaald op de ranch van Antrim. Er ontstaat daar een warme liefde tussen de cowboy en het dier. Teal achtervolgt hen maar vindt daarbij de dood. De sheriff heeft begrip voor de situatie en cowboy en paard kunnen bij elkaar blijven. Het was voor de eerste maal dat cameraman Edwin Du Par gebruik kon maken van Warner-color, hetgeen de film zeer ten goede kwam.

The Captive City

1952 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1952. Drama van Robert Wise. Met o.a. John Forsythe, Joan Camden, Harold J. Kennedy, Marjorie Crossland en Victor Sutherland.

Een uitgever van een krant in een kleine stad onderzoekt een plaatselijke corruptie-zaak wanneer de overheid de situatie negeert. Eerlijk maar geen bijzonder melodrama. Het scenario is van Karl Lamb en Alvin M. Josephy Jr. Het camerawerk is van Lee Garmes.

Cattle Town

1952 | Western

Verenigde Staten 1952. Western van Noel Smith. Met o.a. Dennis Morgan, Philip Carey, Amanda Blake, Rita Moreno en Paul Picerni.

Oude bekenden kwamen weer samen. Smith en producent Bryan Foy deden in de jaren dertig de Dick Foran-westernreeks. Cameraman Ted McCord startte in de jaren twintig al met Ken Maynard-westerns. Ook scenarist Tom Blackburn was een professional en dus moest het allemaal kloppen. Het werd een matige western waarin Morgan een conflict moet oplossen tussen ranchers en pioniers die poogden zich op hun land te vestigen. De kwade genius van de film is Teal. Blake en Moreno knokken om Morgans liefde, en Blake wint. Zij werd vooral bekend als Miss Kitty in de tv-serie GUNSMOKE. Moreno werd bekend door de WEST SIDE STORY. Picerni zou omstreeks 1960 een belangrijke bijrol spelen in de tv-serie THE UNTOUCHABLES.

Tomorrow Is Another Day

1951 | Western

Verenigde Staten 1951. Western van Felix E. Feist en Felix Feist. Met o.a. Ruth Roman, Steve Cochran, Lurene Tuttle, Ray Teal en Morris Ankrum.

Een vrijmoedige kleine film over ex-gevangene Cochran die het dansmeisje Roman trouwt, dat op weg naar Californië is en denkt dat hij haar vroegere vriend vermoordde.

The Big Carnival

1951 | Drama

Verenigde Staten 1951. Drama van Billy Wilder. Met o.a. Kirk Douglas, Jan Sterling, Bob Arthur, Porter Hall en Frank Cady.

Sensatiejournalist Douglas ruikt de kans van zijn leven als in een afgelegen gebied een man vast komt te zitten in een grot. In plaats van hem zo snel mogelijk te helpen, blaast hij de zaak op tot een gigantisch mediaspektakel, waarbij hij zichzelf van exclusiviteit verzekert. Grandioos scenario van Wilder, Lesser Samuels en Walter Newman, waarin de media er goed van langs krijgen, met als illustratie Douglas' onsterfelijke uitspraak 'Good news doesn't sell'. Geïnspireerd op een waar gebeurd feit, laat deze film niemand onberoerd. Wilder op zijn best met bitterzoete, vinnige dialogen, diepgaande karakteranalyses en onvoorspelbare wendingen. Achter de camera stond Charles B. Lang Jr. De score is van de hand van Hugo Friedhofer. Ook bekend als ACE IN THE HOLE.

Fort Worth

1951 | Western

Verenigde Staten 1951. Western van Edwin L. Marin. Met o.a. Randolph Scott, David Brian, Phyllis Thaxter, Helena Carter en Dick Jones.

John Twist schreef het scenario naar zijn eigen verhaal Across The Panhandle. Scott speelt de revolverheld die de wapens aflegt en een krant gaat uitgeven waarmee hij Brian te lijf gaat. Die is bezig de hele omgeving op te kopen om zo de plaatselijke dictator te worden. Als Brian een groep revolverhelden erbij haalt heeft Scott weinig andere keus dan ook weer de wapens om te gespen en een einde te maken aan het gespuis. Best aardig gedaan. David Buttolph schreef de muziek en Sid Hickox was de cameraman.

Distant Drums

1951 | Western

Verenigde Staten 1951. Western van Raoul Walsh. Met o.a. Gary Cooper, Mari Aldon, Richard Webb, Ray Teal en Arthur Hunnicutt.

Velen zien in deze western een soort herverfilming van Walsh' OBJECTIVE BURMA, waarin de Japanners zijn vervangen door de Seminole-Indianen in Florida. Cooper, een officier, leidt een expeditie dwars door vijandig Indianengebied heen. Aldon wordt door hen bevrijd. De terugweg is geen pretje. Als de Indianen willen aanvallen daagt Cooper hun opperhoofd uit tot een tweegevecht onder water. Dat is de meest opwindende scène van de verder helaas niet zo spannende film. Gesitueerd in 1840. Niven Busch en Martin Rackin schreven het oppervlakkige scenario. Het camerawerk van Sid Hickox en de muziek van Max Steiner zijn superieur.

Along the Great Divide

1951 | Western

Verenigde Staten 1951. Western van Raoul Walsh. Met o.a. Kirk Douglas, Virginia Mayo, John Agar, Walter Brennan en Ray Teal.

Douglas is goed op zijn plaats als zwijgzame US-Marshal die vast besloten is zijn man te arresteren ondanks een woestijnstorm; af en toe spectaculaire opnamen van landschappen.

The Kid from Texas

1950 | Western

Verenigde Staten 1950. Western van Kurt Neumann. Met o.a. Audie Murphy, Gale Storm, Albert Dekker, Sheppard Strudwick en Will Geer.

Een routineus gemaakte, maar dicht bij de waarheid blijvende western. Billy the Kid blijft in dit geval de sympathieke held die door het noodlot bandiet is geworden. Een van de weinige films waarin Murphy sterft. Het is de eerste van 33 westerns die hij tot 1969 zou maken. Robert Hardy Andrews en Karl Kamb bewerkten een verhaal van Andrews tot scenario. Charles van Enger deed de fotografie.

Harbor of Missing Men

1950 | Misdaad

Verenigde Staten 1950. Misdaad van R.G. Springsteen. Met o.a. Richard Denning, Barbara Fuller, Steven Geray, George Zucco en Ray Teal.

Republic Picture-doorsneefilm met weinig allure waarin Denning als onschuldige betrokken raakt bij juwelensmokkel.

Streets of Laredo

1949 | Western

Verenigde Staten 1949. Western van Leslie Fenton. Met o.a. William Holden, Macdonald Carey, Mona Freeman, William Bendix en Stanley Ridges.

Het scenario van THE TEXAS RANGERS uit 1936 werd bewerkt door Charles Marquis Warren. Holden, Carey en Bendix zijn drie vrienden-in-het-kwaad. Holden en Bendix verlaten dat pad en worden Texas Ranger, terwijl Carey bandiet blijft. De beide rangers laten hun ex-vriend met rust, maar deze schiet Bendix dood zodat Holden voor het blok staat. Hij wordt van zijn dilemma bevrijd door zijn vriendin Freeman. Ray Rennahan was de cameraman en Victor Young zorgde voor de muziek van deze redelijk onderhoudende western.

Daredevils of the Clouds

1948 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1948. Avonturenfilm van George Blair. Met o.a. Robert (Bob) Livingstone, Mae Clark, James Cardwell, Grant Withers en Edward Gargan.

De eigenaar van een kleine luchtvaartmaatschappij heeft problemen met een grote broeder, die hem wil overnemen. Zijn concurrente weet één van haar mannetjes in Livingstones bedrijfje te krijgen. Die kan zo intern saboteren. Livingstone speelt de kleine luchtvaartman, en Clark zijn concurrente. De luchtscènes zijn goed gefilmd en maken het tamme verhaal goed. Livingstone is de enige die echt acteert, de rest maakt een vermoeide indruk. Hij was enkele jaren eerder nog een gevierde westernster, en in deze film speelde hij é[KA1]n van zijn weinige latere rollen.

Black Bart

1948 | Western

Verenigde Staten 1948. Western van George Sherman. Met o.a. Yvonne De Carlo, Dan Duryea, Jeffrey Lynn, Percy Kilbride en Lloyd Gough.

Heerlijke prent met De Carlo als Lola Montez die op weg is naar een volgend optreden in het wilde westen. De postkoets waarin ze reist wordt overvallen door de bandieten Black Bart (Duryea), op wie ze meteen verliefd wordt, en Lance Hardeen (Lynn). Later in de stad op een feest bij een vooraanstaand burger herkent ze Duryea aan zijn ogen. De Carlo en Duryea zijn op hun best in deze met vaart geregisseerde film. Luci Ward schreef het scenario. Irving Glassberg keek door de camera.

Pursued

1947 | Western

Verenigde Staten 1947. Western van Raoul Walsh. Met o.a. Teresa Wright, Robert Mitchum, Judith Anderson, Dean Jagger en Alan Hale.

Sombere western, vooral door het imposante camerawerk van James Wong Howe. Niven Bush schreef het deprimerende verhaal over Mitchum, die zijn lynching afwacht en dan in een terugblik zijn leven overziet. Kansen die hem ontnomen worden en zijn gevechten met zijn halfbroertje Rodney, tot hij hem doodt. Zijn pleegouders Anderson en Jagger haten hem, en Wright haat hem, maar houdt tegelijkertijd ook van hem. Boeiend drama en prima werk van Mitchum. Max Steiner zorgde voor de bijpassende muziek.

Along Came Jones

1945 | Western, Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1945. Western van Stuart Heisler. Met o.a. Gary Cooper, Loretta Young, William Demarest, Dan Duryea en Frank Sully.

Een tweetal cowboys Melody Jones en Cherry de Longpre (Cooper en Young) worden aangezien voor gevreesde revolverhelden en de gehele bevolking van een kleine plaats in het westen maakt zich op het hen zo mooi mogelijk te maken, totdat de echte schurk Monte Jarrad (Duryea) opduikt. Veel pret, onderhoudend en niet gewelddadig. Scenario van Johnson Nunnally naar de roman van Alan LeMay. Camerawerk van Milton Krasner.

Northwest Rangers

1942 | Western

Verenigde Staten 1942. Western van Joseph M. Newman. Met o.a. James Craig, William Lundigan, John Carradine, Patricia Dane en Jack Holt.

Twee jongens, Darryl Hickman (Craig) en Drew Roddy (Lundigan), blijven ouderloos achter na een Indianen-overval. De jongens groeien dan met elkaar op, maar betreden andere paden. Craig wordt een gokker die de saloon beheert, en Lundigan gaat bij de mounties. Beiden zijn verbonden door hun vriendschap, maar als Craig te ver de wet overschrijdt, komen ze tegenover elkaar te staan. Een goede western door Gordon Kahn en David Lang, geschreven naar een verhaal van Arthur Caesar en met goed camerawerk van Jackson Rose. Een van de allereerste filmrollen van Wynn, die in 1942 zijn filmdebuut maakte.

Captain Midnight

1942 | Avonturenfilm, Sciencefiction

Verenigde Staten 1942. Avonturenfilm van James W. Horne. Met o.a. Dave O'Brien, Dorothy Short, James Craven, Sam Edwards en Guy Wilkerson.

Serial in vijftien hoofdstukken. Craven is een nazi die een geleerde (Washburn) ontvoert om zo in het bezit te komen van diens uitvinding. O'Brien is de dappere vliegenier die Craven achterna gaat. Pure routine, maar de serial sloeg goed aan bij het publiek. Larry Darmour produceerde voor Columbia met zijn vaste cameraman James S. Brown Jr. Het scenario werd geschreven door Basil Dickey, George Plympton, Jack Stanley en Wyndham Gittens.

Apache Trail

1942 | Western

Verenigde Staten 1942. Western van Richard Thorpe. Met o.a. Lloyd Nolan, Donna Reed, William Lundigan, Connie Gilchrist en Chill Wills.

Nolan is driftig in de weer om een Indianenopstand te voorkomen. Deze goed gemaakte western heeft vele bekenden in de bijrollen. In 1952 werd er een remake van dit verhaal van Ernest Haycox gemaakt: APACHE WAR SMOKE.

Outlaws of the Panhandle

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Sam Nelson. Met o.a. Charles Starrett, Frances Robinson, Bob Nolan, Richard Fiske en Ray Teal.

Ranchers proberen van veedieven af te komen door de aanleg van een spoorlijn die te beveiligen is. Uiteraard poogt de bende dat te verhinderen maar vindt dan Starrett tegenover zich. Het was voor de laatste maal dat The Sons of the Pioneers voor de muziek zorgden in de Starrett-serie. Zij vervolgden hun filmloopbaan in de Roy Rogers-westernserie.

Prairie Schooners

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van Sam Nelson. Met o.a. Bill Elliott, Evelyn Young, Dub Taylor, Kenneth Harlan en Ray Teal.

De scenaristen hadden geen hoge dunk van de Indianen. De film laat dat in alle toonaarden zien. De Indianen zijn dom, en alleen daarom al is deze film ongeloofwaardig. Het verhaal gaat over 17 families, die per huifkar het westen binnen trekken en dan te maken krijgen met aanvallende Indianen. De laatsten moeten het loodje leggen, hoewel ze veruit in de meerderheid zijn. Thorpe is een Indiaan, en de man wiens leven later verfilmd zou worden met Burt Lancaster in de hoofdrol. Hij speelde in veel westerns, o.a. ook met Tex Ritter waar hij een paar goede rollen had. Glass speelde hier een rolletje, vrij onbekend, alvorens eerst in de vijftiger jaren bekendheid te krijgen.

Pony Post

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van Ray Taylor. Met o.a. Johnny Mack Brown, Fuzzy Knight, Nell O'Day, Lane Chandler en Edmund Cobb.

Goed gemaakte western waarin Brown een station beheert waar postkoetsen van verse paarden worden voorzien. Hij krijgt het aan de stok met bandieten en Indianen. Muziek was er ook, dat kon in die tijd van Gene Autry en Roy Rogers niet missen. In dit geval zorgt het Jimmy Wakely Trio voor de muziek. Wakely zou in de tweede helft van de jaren veertig in zijn eigen westernserie spelen.

Cherokee Strip

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van Lesley Selander. Met o.a. Richard Dix, Florence Rice, William Henry, Victor Jory en Andy Clyde.

In deze redelijke western wordt Dix de nieuwe marshal in een stadje dat tot dan toe overheerst werd door outlaws. Norman Houston schreef samen met Bernard McVonville het aardige scenario. Harry Sherman was de producent voor Paramount en Russell Harlan - bekend van vele Hopalong Cassidy's - deed het camerawerk. Dat alles leidde tot een verzorgde western met goed spel van Dix en zijn tegenspeler Jory.

Adventures of Red Ryder

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van William Witney en John English. Met o.a. Don 'Red' Barry, Noah Beery sr, Tommy Cook, Bob Kortman en William Farnum.

Serial in twaalf hoofdstukken. De stripfiguur van Fred Harmon kwam in deze serial voor de eerste maal op het bioscoopdoek. Barry zou altijd de bijnaam `Red` blijven houden. De serial was een groot succes en een goede start voor Barry`s westerncarri[KA2]ere. Worth is de schurk waarmee Barry moet afrekenen. Hij wordt daarbij geholpen door Little Beaver (Cook) - de Indianenjongen. Farnum speelt zijn vader die gedood wordt. Teal is een moordenaar in dienst van Worth, en Young is de corrupte sheriff. Actie en spanning genoeg met William Nobles achter de camera. Ronald Davidson, Franklin Adreon, Sol Shor, Barney Sarecky en Norman S. Hall schreven het scenario voor producent Hiram S. Brown Jr. van Republic.

Western Jamboree

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van Ralph Staub. Met o.a. Gene Autry, Smiley Burnette, Jean Rouveral, Joe Frisco en Esther Muir.

Niet best, deze Autry-western: het verhaal zit bijzonder onlogisch in elkaar. Het draait om een stel bandieten die een gasput willen aftappen. Enig interessante aan deze film: de vele bekende westerngezichten.

Zorro Rides Again

1937 | Western, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1937. Western van William Witney en John English. Met o.a. John Carroll, Helen Christian, Reed Howes, Duncan Renaldo en Richard Alexander.

Serial in twaalf hoofdstukken. In deze befaamde serial doet Carroll de creatie Zorro, van Johnston McCulley, weer herleven, nadat Republic eerder met THE BOLD CABALLERO een groot succes scoorde. Zorro moet ingrijpen als Beery controle over een spoorwegmaatschappij wil verkrijgen. Sol Siegel was de producent; William Nobles de cameraman. In 1959 werd een 68m durende speelfilm uit de serial gemonteerd en onder dezelfde titel uitgebracht. Deze verknipte versie was van veel mindere kwaliteit dan het origineel.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Ray Teal op televisie komt.

Reageer