Hanna Rucker: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

San Salvatore

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Werner Jacobs. Met o.a. Dieter Borsche, Antje Weisgerber, Will Quadflieg, Charles Régnier en Hanna Rucker.

In een sanatorium in Lugano ligt een jonge vrouw. Twee artsen maken haar het hof: de een knap en charmant, de ander ernstig en introvert. Zij kiest voor de charmeur en merkt te laat dat die onbetrouwbaar en labiel is. Naar een roman van Hans Kades. Veel tranen, weinig inhoud. Scenario van Felix Lützkendorf. Camerawerk van Heiner Schnackertz.

Hilfe - sie liebt mich!

1955 | Komedie

Duitsland 1955. Komedie van Frantisek Cáp. Met o.a. Christiane Jansen, Hans Reiser, Paul Hörbiger, Hanna Rucker en Günther Lüders.

Eens in de maand zet een burgerlijke huisvader de bloemetjes buiten. In de Elysee-bar speelt hij dan de man-van-de-wereld, die champagne drinkt met mooie vrouwen en strooit met complimentjes. Maar als er werkelijk een vrouw op hem verliefd wordt komt het hele spel uit. Platvloers en slecht gespeeld, deze situatie- komedie. Pijnlijk om te zien.

Der erste Kuß

1954 | Komedie, Romantiek, Familiefilm

Oostenrijk​/​​Duitsland 1954. Komedie van Erik Ode. Met o.a. Hans Nielsen, Isa Günther, Jutta Günther, Adrienne Gessner en Erich Auer.

Een tegenwoordig ongenietbare romantische komedie voor bakvisjes (ook die kreet gaat niet meer op!). Een tweeling uit Salzburg, Helga en Gretel (Isa en Jutta G[KA3]unther in die volgorde) wisselt elkaar af nadat Helga middels een verstuikt voetje Paul Merleth (Auer), een piloot uit M[KA3]unchen heeft leren kennen en ieder hun eerste kus - een hete - van deze koene ridder krijgt. Ze stellen beiden vast dat hij in werkelijkheid alleen maar houdt van zijn verloofde (ook al zo uit de tijd!) met wie hij gebrouilleerd (ook al zo`n belegen uitdrukking) was. Jonge meiden van nu houden toch wel van iets veel ruigers. Toentertijd leuk gespeeld en uitstekend gericht op de (toenmalige) doelgroep. Thans onbenullig en geheel onverkoopbaar! Scenario van Juliane Kay en Aldo von Pinelli. Gedegen camerawerk van Richard Angst. Tam deuntje van Peter Kreuder.

Das Bekenntnis der Ina Kahr

1954 | Drama

Duitsland 1954. Drama van Georg Wilhelm Pabst. Met o.a. Elisabeth Müller, Curd Jürgens, Albert Lieven, Hanna Rucker en Margot Trooger.

Ina Kahr (M[KA3]uller) heeft zichzelf aangebracht wegens moord op haar man en wordt ter dood veroordeeld. Aan haar vader en advocaat vertelt zij haar kant van de zaak. Haar man (Jürgens) was een nietsnut. De advocaat vindt dat zij daarom maar een lichte straf verdient. Wat een walgelijk melodrama. En dit soort hypocriete gedoe komt dan van een groot regisseur als Pabst.

Unter den tausend Laternen

1952 | Misdaad

Duitsland 1952. Misdaad van Erich Engel. Met o.a. Hanna Rucker, Michel Auclair, Gisela Trowe, René Deltgen en Inge Meysel.

Een aardige, vakkundige politiefilm over de moord op een componist wiens muziek in feite door een ander werd geschreven. Ook bekend als DIE STIMME DES ANDEREN.

Ich warte auf dich

1952 | Drama

Duitsland 1952. Drama van Volker von Collande. Met o.a. Hanna Rucker, Joachim Brennecke, Anna-Marie Blanc, Volker von Collande en Ida Wüst.

De verhouding tussen een schoolmeisje en haar leraar blijft niet zonder gevolgen. Het meisje houdt de geboorte van haar kind lange tijd verborgen om haar geliefde niet in moeilijkheden te brengen. Pas door een toeval komt de waarheid aan het licht, en kan de verraste leraar eindelijk hoofd van het gezin worden. Geforceerde en jammer genoeg totaal onrealistische, sentimentele film, die destijds zeker geen steun voor jonge moeders was.

Das kalte Herz

1950 | Fantasy, Familiefilm

Oost Duitsland 1950. Fantasy van Paul Verhoeven. Met o.a. Lutz Moik, Hanna Rucker, Paul Bildt, Erwin Geschonneck en Lotte Loebinger.

Het sprookje van Wilhelm Hauff over de luie kolenbrander, die zich een stenen hart in ruil voor welvaart en rijkdom laat aanpraten door een boze geest. Als hij tot inzicht komt over zijn hardvochtigheid, weet hij de geest te verlokken en zijn hart terug te krijgen - daarna verandert het winterse bos in een groen voorjaarswoud na zijn eerste bijlslag. Moraal van het verhaal: waardeer de goede dingen des levens. Eng voor de allerkleinsten en primitief gemaakt. Regisseur Verhoeven en Wolff von Gordon schreven het scenario. Camerawerk van Bruno Mondi.