Hansom Milde-Meissner: muziek.
Er zijn 13 films gevonden.

Ich werde Dich auf Händen tragen!

1943 | Komedie

Duitsland 1943. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Heli Finkenzeller, Hans Nielsen, Wolfgang Lukschy en Hans Leibelt.

Een gescheiden vrouw wordt huishoudster bij haar ex-man en al gauw trouwen ze voor de tweede maal. Er wordt weliswaar veel gepraat, maar door het aardige spel blijft men toch geamuseerd kijken.

Der Gasmann

1941 | Komedie

Duitsland 1941. Komedie van Carl Froelich. Met o.a. Heinz Rühmann, Anny Ondra, Will Dohm, Kurt Vespermann en Hans Leibelt.

Hermann Knittel staat in de nachttrein voor een flink bedrag zijn kostuum af aan een heer die bij een liefdesavontuurtje het zijne is kwijtgeraakt. Zijn plotselinge rijkdom wekt wantrouwen. Een leuke komedie waarin Rühmann zo ironisch 'Heil Hitler' zei, dat het uit alle nog achterhaalbare kopieën werd verwijderd.

Erika Sommer, Sonne

1939 | Komedie

Duitsland 1939. Komedie van Rolf Hansen. Met o.a. Karin Hardt, Paul Klinger en Will Dohm.

Niets ontbreekt aan het geluk van Erika en Werner alleen... een goede baan voor hem! Een leuke film van Hansen die, na het verbod van DAS LEBEN KANN SO SCHÖN SEIN, een tijdje 'ongewenst' was verklaard.

Drei Unteroffiziere

1939 | Drama

Duitsland 1939. Drama van Werner Hochbaum. Met o.a. Albert Hehn, Fritz Genschow, Wilhelm Althaus, Wilhelm H. König en Wolfgang Staudte.

Twee onderofficieren maken zich zorgen over een collega die verliefd is op een actrice. Het werd Hochbaum's laatste film. Hij kreeg een verbod van de nazi's en op 47-jarige leeftijd sterft hij vlak na de oorlog. Deze film is vergeleken met Henry Hathaway's LIVES OF A BENGAL LANCER, Hochbaum's lievelingsfilm. Het 'nut' van de militaire kameraadschap wordt in DREI UNTEROFFIZIERE fijntjes geanalyseerd: is kameraadschap die zelfs normale menselijke gevoelens als liefde te boven gaat, nog wel een normale zaak?

Die Vier Gesellen

1938 | Romantiek

Duitsland 1938. Romantiek van Carl Froelich. Met o.a. Ingrid Bergman, Sabine Peters, Carsta Löck en Ursula Herking.

Vier meisjes richten een reclamebureau op. Deze niet onaardige film is vooral interessant omdat het de enige Duitse film is waarin Bergman optrad na in een paar Zweedse films gespeeld te hebben. Meteen hierna ging ze naar Amerika. Alternatieve titel JA, JA DIE LIEBE.

Die Umwege des schönen Karl

1938 | Komedie

Duitsland 1938. Komedie van Carl Froelich. Met o.a. Heinz Rühmann, Paul Westermeier, Ernst Legal, Leo Peukert en Albert Florath.

Een kelner uit een Duitse badplaats neemt een betrekking in Berlijn aan. Dankzij zijn winsten bij de paardenrennen kan hij in de beste kringen verkeren, totdat hij al zijn geld en zijn baan kwijt is. Een goede rol van Rühmann, minder uitbundig dan men tot dan toe van hem gewend was, zelfs met tragische accenten. Scenario van Philipp Lothar Mayring, Jacob Geis en Harald Braun naar een roman van Paul Enderling. Camerawerk van Reimar Kuntze.

Das Leben kann so schön sein

1938 | Drama

Duitsland 1938. Drama van Rolf Hansen. Met o.a. Ilse Werner, Rudi Godden, Hedwig Bleibtreu en Will Dohm.

Nora, die in verwachting is, valt na een ruzie met haar man Hannes van de trap en belandt in het ziekenhuis. Nadat de film eind 1938 al in Wenen was vertoond, werd hij verboden omdat Hitler een woede-aanval had gekregen vanwege de realistische schildering van de woningnood. In 1950 werd de film onder de titel EINE FRAU FŸRS LEBEN uitgebracht.

Andalusische Nächte

1938 | Drama

Duitsland​/​​Spanje 1938. Drama van Herbert Maisch. Met o.a. Imperio Argentina, Friedrich Benfer, Margit Symo en Maria Koppenhöfer.

Een warmbloedige zigeunerin stort haar aanbidders in het ongeluk. Vrij naar het verhaal van Prosper Mérimée dat model stond voor de opera Carmen. Eén van de weinige Duits-Spaanse co-produkties, die vooral interessant is door de medewerking van de indertijd populaire Spaanse zangeres Argentina.

Das Schönheitsfleckchen

1936 | Historische film

Duitsland 1936. Historische film van Rolf Hansen. Met o.a. Lil Dagover, Susi Lanner, Wolfgang Liebeneiner, Aribert Wäscher en Olga Limburg.

Een liefdesavontuur van Lodewijk XV, naar een novelle van Alfred de Musset. Een korte Duitse speelfilm om het Opticolor-kleurenfilm-procedé te beproeven. Goebbels was teleurgesteld over het resultaat en er werd niet verder geëxperimenteerd. Enkele jaren later ging men op Agfacolor over en werd FRAUEN SIND DOCH BESSERE DIPLOMATEN de 'officiële' eerste Duitse kleurenfilm.

Morgen beginnt das Leben

1933 | Drama

Duitsland 1933. Drama van Werner Hochbaum. Met o.a. Erich Hauszmann, Hilde von Stolz, Harry Frank en Etta Klingenberg.

Een man moet vijf jaar zitten wegens moord op iemand die zijn vrouw beledigde. Op de dag van zijn vrijlating loopt hij zijn vrouw mis, en zij denkt dat zij hem nu kwijtgeraakt is. 's Avonds treffen zij elkaar toch nog. De film kan opgevat worden als symbool voor het jaar 1933. Ook bekend als MORD IM CAFE CENTRAL en MORGEN KOMMT DAS GLUCK.

Luise, Königin von Preusen

1931 | Historische film, Drama

Duitsland 1931. Historische film van Carl Froelich. Met o.a. Gustaf Gründgens, Henny Porten, Ekkehardt Arendt, Paul Günther en Friedrich Kayssler.

Nadat koningin Louise tevergeefs in Frankrijk voor Pruisen`s onafhankelijkheid heeft gepleit, sterft zij. De Duitsers kregen maar niet genoeg van dit soort kostuumfilms in operette- of in serieuze (dat wil zeggen: vaak politiek beladen en dus historisch nogal vertekende) vorm.

Brand in der Oper

1930 | Drama

Duitsland 1930. Drama van Carl Froelich. Met o.a. Gustaf Gründgens, Gustav Fröhlich, Marianne Fröhlich, Alexa Engström en Jarmila Novotna.

Theaterdirecteur Gründgens en zijn secretaris zijn verliefd op hetzelfde koormeisje, Alexa, en als er brand uitbreekt in de schouwburg vechten ze erom wie het meisje mag redden. Charmant niemendalletje.

Die Nacht gehört uns

1929 | Komedie

Duitsland 1929. Komedie van Carl Froelich. Met o.a. Hans Albers, Charlotte Ander, Ida Wüst, Otto Wallburg en Walter Janssen.

Hans Albers werd beroemd door deze film, een van de eerste Duitse geluidsfilms, over een coureurster die een ongeluk heeft tijdens een oefenrit en bij kennis komt in een boshut, verzorgd door een vreemde man. Zij neemt de man mee naar de 'beschaving' maar na verloop van tijd wil hij weer terug naar zijn bossen. Albers' tegenspeelster had eigenlijk Marlene Dietrich moeten zijn, maar de producent wilde geen risico nemen.