Harry Tyler: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Alfred Hitchcock Presents: And So Died Riabouchinska

1955 | Misdaad

Verenigde Staten 1955. Misdaad van Robert Stevenson. Met o.a. Claude Rains, Charles Bronson, Claire Carleton, Lowell Gilmore en Charles Cantor.

Een lijk van een zekere Ockham wordt aangetroffen achter de coulissen van een theater. Inspecteur Krovitch (Bronson) verdenkt onmiddellijk buikspreker Mr. Fabian (Rains) als de dader, maar op het ogenblik van de moord bevond hij zich op de planken met zijn pop Riabouchinka. Tijdens het verhoor mengt de pop zich in het gesprek. Krovitch begint te vermoeden dat het niet Fabian is die de pop controleert, maar omgekeerd. Een sterk voorbeeld van psychologische terreur. Zelden werd zo`n fraai portret van de relatie tussen een pop en zijn buikspreker geschetst. Rains overtreft zichzelf in deze rol. Het slotgesprek dat hij met zijn pop houdt, is onvergetelijk. Ongetwijfeld een van de topfilms uit de kwalitatief hoogstaande tv-serie ALFRED HITCHOCK PRESENTS (gemaakt in het eerste seizoen van deze serie die zou lopen tot 1961). Het scenario is van Mel Dinelli naar een verhaal van Ray Bradbury. Het camerawerk is Reggie Lanning.

Witness to Murder

1954 | Thriller

Verenigde Staten 1954. Thriller van Roy Rowland. Met o.a. Barbara Stanwyck, George Sanders, Gary Merrill, Jesse White en Harry Shannon.

Op een avond ziet Cheryl Draper geheel toevallig hoe in de slaapkamer aan de overkant van de straat een vrouw wordt vermoord door een man. Cheryl belt de politie, maar wanneer deze arriveert, is het lijk verdwenen en de moordenaar beweert dat hij onschuldig is. De politie gelooft hem en hij kan hen er zelfs van overtuigen dat Cheryl geestelijk in de war is. Daarom wordt ze voor een onderzoek opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis. Inspecteur Mathews weet haar daar echter weer uit te krijgen, niet wetend dat de moordenaar klaar staat om Cheryl voor eeuwig het zwijgen op te leggen...

Rider from Tucson

1950 | Western

Verenigde Staten 1950. Western van Lesley Selander. Met o.a. Tim Holt, Richard Martin, Elaine Riley, Douglas Fowley en Veda Ann Borg.

Holt en zijn makker Martin worden uitgenodigd voor een bruiloft. Maar de bruidegom blijkt overvallen te zijn en de aanstaande bruid gekidnapped. En dit alles omdat de bruidegom een goudmijn heeft.

Strike It Rich

1948 | Avonturenfilm, Western

Verenigde Staten 1948. Avonturenfilm van Lesley Selander. Met o.a. Rod Cameron, Bonita Granville, Don Castle, Stuart Erwin en Lloyd Corrigan.

Deze olie-western speelt rond 1930. In die tijd was de te produceren hoeveelheid aan banden gelegd. Drie partners boren er echter op los, en met succes. Ieder gaat weliswaar zijn weg, maar ze weten elkaar in dezelfde mening te vinden. Dat alles gaat gepaard met een goede dosis actie zoals van westernveteranen Selander en Cameron te verwachten is. Producent Jack Wrather stelde zijn eigen olievelden als achtergrond voor de film ter beschikking. Zo ziet de film er authentiek uit. Dat is ook te danken aan het superieure camerawerk van Henry Sharp.

The Woman Who Came Back

1945 | Horror, Mysterie

Verenigde Staten 1945. Horror van Walter Colmes. Met o.a. John Loder, Nancy Kelly, Otto Kruger, Ruth Ford en Harry Tyler.

Een aardig sterk verhaal over een vrouw (Kelly) die ervan overtuigd is dat zij van een voorouder de vloek van een heks meekreeg.

Little Orphan Annie

1938 | Familiefilm, Komedie

Verenigde Staten 1938. Familiefilm van Ben Holmes. Met o.a. Ann Gillis, June Travis, Robert Kent, J.M. Kerrigan en Ben Weldon.

De derde versie van Harold Grays verhaal over het weesmeisje (Gillis) dat plotseling in weelde komt te leven bij Daddy Warbucks (MacDonald). Beter dan de musical uit 1982, ANNIE van Columbia. Goede acteerprestaties.

Yeah! Oh

1929 | Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1929. Komedie van Tay Garnett. Met o.a. Robert Armstrong, James Gleason, Zasu Pitts, Patricia Caron en Bud Fine.

In deze verrukkelijke komedie spelen Armstrong en Gleason twee zwervers die in een kamp van spoorwegarbeiders werken. Onderwerp van de film vormen hun romantische verwikkelingen met Pitts en Caron. De spitsvondige dialoog van de hand van Gleason is sprankelend en regisseur Garnett heeft gezorgd voor een goede knokpartij op het dak van een voortsnellende trein.