Brenda Leigh: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

The Companion

1994 | Sciencefiction, Romantiek, Thriller

Verenigde Staten 1994. Sciencefiction van Gary Fleder. Met o.a. Kathryn Harrold, Bruce Greenwood, Talia Balsam, Brion James en Joely Fisher.

Een romance. Fantasy-schrijfster Gillian Tanner (Harrold) vindt haar verloofde in bed met een andere vrouw en trekt zich terug in een berghut, samen met andro[KA3]ide Jeffrey (Greenwood), die ze heeft gekocht bij een bedrijf dat gezelschapsrobots maakt. Het verhaal speelt ergens in de toekomst, en Gillian wordt verliefd op de wat al te menselijke robot. Teleurgesteld in echte relaties programmeert ze Jeffrey zo dat hij haar volledig trouw en toegewijd is. Dit heeft echter fatale gevolgen, want Jeffrey doodt nu iedereen die haar te na komt. Uiteindelijk wordt de toewijding van haar robot Gillian te benauwend en ziet ze zich gedwongen hem te vernietigen. Het scenario komt wat langzaam op gang, maar krijgt dan steeds meer vaart en spanning. Gary Fleders regie is subtiel, en het camerawerk is uitstekend. Er wordt over het algemeen goed geacteerd, met Greenwoods griezelige optreden als de robot als hoogtepunt. Het scenario is van Ian Seeberg. Het camerawerk is van Rick Bota.

Scanner Cop

1994 | Thriller, Sciencefiction

Verenigde Staten​/​​Canada 1994. Thriller van Pierre David. Met o.a. Daniel Quinn, Darlanne Fluegel, Richard Lynch, Mark Rolston en Hilary Shepard Turner.

Na zijn uitbraak uit de gevangenis is de zwaar gestoorde geleerde Sigmund Glock (Lynch) vast besloten zich te wreken op politieman Peter Harrigan (Quinn), die ervoor zorgde dat hij achter de tralies terecht kwam. Met de hulp van een duistere assistent en een designerdrug die de menselijke geest verandert, ontvoert Glock onschuldige burgers en programmeert ze om tot moordmachines die het voorzien hebben op de politie. Harrigan slaat terug met een nepsmeris, die de hersengolven van de moordenaars afscant. Als de vermoedelijke daders gewogen zijn en te licht bevonden, worden ze zonder pardon vernietigd. Het scenario van John Bryant en George Saunders is zo verschrikkelijk voorspelbaar dat halverwege de verveling meedogenloos toeslaat. Het camerawerk is van Jacques Haitkin.