Aurore Prieto: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Je t'ai dans la peau

1990 |

Frankrijk 1990. Jean-Pierre Thorn. Met o.a. Solveig Dommartin, Philippe Clévenot, Henri Serre en Aurore Prieto.

De cineast en activist Thorn heeft via het leven van één individu de geschiedenis van een generatie vanaf 1950 tot 1990 willen laten zien. Een onsmakelijk, typisch jaren zestig-figuur komt uit dit zeer schematische, extreem-linkse en duffe relaas naar voren. De enige twee bekende acteurs die meedoen, Clévenot en Serre, doen hun best de spanning wat op te voeren. Tevergeefs.

Docteur Petiot

1990 | Oorlogsfilm, Misdaad

Frankrijk 1990. Oorlogsfilm van Christian de Chalonge. Met o.a. Michel Serrault, Pierre Romans, Zbigniew Horoks, Bérangère Bonvoisin en Aurore Prieto.

Parijs, WO II. De arts Petiot staat bekend als een barmhartig man die joden helpt om te vluchten, maar in 1944 blijkt dat hij al deze mensen vergiftigd en de lijken verbrand heeft. Met valse papieren weet Petiot te ontsnappen, totdat hij een kleine vergissing begaat

Thérèse

1986 | Biografie

Frankrijk 1986. Biografie van Alain Cavalier. Met o.a. Catherine Mouchet, Aurore Prieto, Sylvie Habault, Ghislaine Mona en Hélène Alexandridis.

De eerste film van Cavalier sinds 1980 is een reconstructie van het leven van Th[KA1]er[KA2]ese van Lisieux (1873-1897). Op vijftien-jarige leeftijd wilde Th[KA1]er[KA2]ese Martin (Mouchet) net zoals haar zusters toetreden tot de orde der Karmelieten, wat haar geweigerd werd. Pas na tussenkomst van de paus werd zij toegelaten. De realiteit van het kloosterleven werd in velerlei opzichten een onaangename ontnuchtering voor de idealistische jonge vrouw. Zij kreeg tuberculose en stierf daaraan. In 1925 werd zij door Pius XI heilig verklaard. De film was een uiterst moeilijke opgave om zowel de latent masochistisch, lesbische sfeer die in een klooster overheerst als het verlangen naar de naakte gekruisigde man in beelden te beschrijven. Het is geen godslastering geworden omdat niemand zich als vroom voordoet. Thérèse is alert, joviaal en wil als een heilige beschouwd worden. Een film die sterk afsteekt bij het werk van Bresson en andere minimalistische filmers. Een onverwacht succes in de Franse bioscopen en bekroond op het filmfestival van Cannes. Scenario van Louis Becker, Florence Malraux en Camille De Casabianca. Camerawerk van Philippe Rousselot.