Antonio del Amo: regie en scenario.
Er zijn 7 films gevonden.

Madres solteras

1975 | Misdaad

Spanje 1975. Misdaad van Antonio del Amo. Met o.a. Juan Luis Galiardo, Mary Francis, Charo López en Florinda Chico.

Een vreemd persoon stuurt voortdurend zwangere vrouwen naar de praktijk van een jonge vrouwenarts. Een verschrikkelijke film. Gelukkig dat hij maar nauwelijks in de roulatie kwam.

El Pequeno colonel

1960 | Familiefilm, Avonturenfilm, Musical

Spanje 1960. Familiefilm van Antonio del Amo. Met o.a. Joselito, Maria Mahor, Tomas Blanco, Fernando Sancho en José Nieto.

Een adellijk weesje ontsnapt aan zijn bedriegelijke voogd die het op zijn fortuin heeft voorzien. Hij vindt een onderkomen bij een groep rondtrekkende zwervers, die hij aanvoert in hun strijd tegen de bandieten. Dit vehikel voor de jongenssopraan kreeg een ongewone situering in ridderromantiek, die echter doorzichtig en stuntelig in beeld is gebracht. De liefhebbers kunnen hooguit hun hart ophalen aan het gekweel van Joselito.

Escucha mi cancíon

1959 | Drama, Muziek

Spanje 1959. Drama van Antonio del Amo. Met o.a. Joselito, Luz Marquez, Jesus Tordesillas en Barta Barri.

Een jongetje loopt weg uit een streng pleeggezin en maakt als sopraan carrière in het circus dat hij meetrekt in zijn succes. Door een tv-uitzending vindt hij zijn moeder terug die hij met zijn opa weet te verzoenen. Deze simpele en verrassingsloze smartlap is uitsluitend aanleiding voor zoetgevooisde zangnummers. Strikt voor de liefhebbers.

El Ruiseñor de las cumbres

1958 | Musical

Spanje 1958. Musical van Antonio del Amo. Met o.a. Joselito, Roberto Camardiel, Lolita Villaespesa en Antonio Casas.

Een weeskind ontdekt dat hij talent heeft om te zingen. De derde film van Joselito die volledig overeenkomt met de overige films uit de serie. Het scenario is van Jaime G. Herranz.

El Pequeno ruisenor

1956 | Familiefilm, Musical, Drama

Spanje 1956. Familiefilm van Antonio del Amo. Met o.a. Joselito Jimenez, Lina Canalejas Resenda, Mariano Azeno, Luis Induni en Mario Berratua.

Jaren voor Heintje had Spanje al een hartveroverende jongenssopraan, die na zijn platensuccessen als filmster gelanceerd werd in de rol van kleinzoon van een koster, die zingend het geluk van familie en dorpsgenoten ten gunste tracht te keren. Als het hem vocaal niet lukt laat hij zich onder de voet lopen door een kudde stieren zodat de redding-op-het- nippertje door een bloedtransfusie iedereen tot betere gedachten brengt. De aangedikte sentimentaliteit en het gekweel te pas en te onpas van de debuterende ster doet alle sympathie uitgaan naar de stieren. (Joselito deed er zeer lang over om de baard in de keel te krijgen, zodat hij nog zeven jaar dit soort films kon maken.)

Alas de juventud

1949 | Drama

Spanje 1949. Drama van Antonio del Amo. Met o.a. Antonio Vilar, Carlos Muñoz, Fernando Fernán-Gómez en Nani Fernández.

Vier jonge kadetten beleven avonturen op de Algemene Luchtmacht Academie. Dit is een decadente militaristische komedie, zoals ze zolang in zwang waren in het naoorlogse Spanje.

Espoir

1945 | Drama, Historische film, Oorlogsfilm

Frankrijk 1945. Drama van André Malraux en Boris Peskine. Met o.a. José Sempere, Andrès Mejuto, Nicolas Rodriguez, José Lado en Julio Peña.

Een detachement van het republikeinse leger is in 1937 tijdens de Spaanse Burgeroorlog van ravitaillering afgesneden wegens de bezetting door de troepen van Franco van de stad Teruel. Een boer doorkruist de vijandelijke linies om de plaats van de geheime luchtmachtbasis te ontdekken, maar kan deze op de landkaart niet lokaliseren en gaat daarom mee met de bommenwerper. Ze weten het doel te bereiken, maar de afloop is tragisch. Deze unieke, nagespeelde documentaire werd in 1938 opgenomen door de als vrijwilliger meevechtende schrijver Malraux, maar kon pas na WO II worden uitgebracht omdat de censuur het hem verbood in 1939 toen de oorlog net begonnen was. Een aangrijpend pamflet van sobere authenticiteit zonder hol pathos. De film zelf duurt 78m, maar kreeg een introductie van 42m mee waarin kapitein Maurice Schumann o.a. de gevleugelde woorden spreekt: 'Kijk naar Teruel en herken daarin Parijs'. Het scenario is van Antonio del Amo, Denis Marion en coregisseurs Peskine en Malraux naar diens roman. De Spaanse dialogen zijn van Max Aub. Het camerawerk is van Louis Page, André Thomas, Manuel Berenguer. De Spaanse versie was inndertijd twaalf minuten korter. Mono.