Ludwig Linkmann: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Wenn die Heide blüht

1960 | Drama

Duitsland 1960. Drama van Hans Deppe. Met o.a. Walter Richter, Peter Carsten, Joachim Hansen, Veronika Bayer en Heinz Engelmann.

Eikenhouten tafels, harde houten hartjesstoeltjes-sfeer in deze Heimatfilm met de vaste ingredi[KA3]enten: de herenboerderij, twee erfgenamen van tegengesteld karakter (de een blijft, de ander gaat naar het verre Amerika), de ruisende bossen, en het Wirtshaus, het leuke dienstertje en de hoempaband. Dan de sleetse formule: de dood van de herenboer, de arrestatie van de achtergebleven zoon en de terugkeer van de verloren zoon. Alles heel routineus uitgevoerd, maar onze oosterburen krijgen er nooit genoeg van. Deppe haakte met dit vlakke vervolg in op zijn eigen reuze succes GRŸN IST DIE HEIDE van tien jaar ervoor. Scenario van Gustav Kampendonk. Camerawerk van Willi Sohm.

Peter Voss, der Held des Tages

1959 | Avonturenfilm, Misdaad

Duitsland 1959. Avonturenfilm van Georg Marischka. Met o.a. O.W. Fischer, Walter Giller, Linda Christian, Peter Vogel en Ingmar Zeisberg.

De zoveel belovende filmreeks rondom globetrotter-held Peter Voss (O.W. Fischer) vervalt tot een prul in de tweede aflevering onder pulpregisseur Marischka, ondanks de bekwame rolbezetting. Het uiterst dunne verhaal gaat over een rijke erfgename die verliefd is op een nep-prins, die op haar fortuin uit is; als Voss haar van de uitbuiter afhelpt, wordt ze op hem verliefd. Onbenullig en versleten.

Peter Voss, der Millionendieb

1958 | Avonturenfilm, Misdaad

Duitsland 1958. Avonturenfilm van Wolfgang Becker. Met o.a. O.W. Fischer, Walter Giller, Ingrid Andree, Mara Lane en Peter Mosbacher.

Een snelle reis om de wereld achter een gestolen buit diamanten in een groots opgezette avonturen-krimi. Een bankier dreigt failliet te gaan als de onverzekerde kostbaarheden niet op tijd in Duitsland terugkomen. Gefilmd op allerlei lokaties: Genua, Barcelona, Lissabon, Rio de Janeiro, Mexico City, Tokio en HongKong. Gedurfde (thans gedateerde) Hollywood-aanpak 'Made in Germany', maar nog altijd onderhoudend.

Der Eiserne Gustav

1958 | Komedie

Duitsland 1958. Komedie van George Hurdalek. Met o.a. Heinz Rühmann, Lucie Mannheim, Karin Baal, Ingrid van Bergen en Ernst Schröder.

Een typische lachfilm met Rühmann als Gustav Hartmann, de koetsier van een rijtuigje, die niet met zijn tijd wil meegaan, als de auto zijn intrede doet. Terwijl er thuis grote chaos heerst, probeert hij een reis naar Parijs te ondernemen. Het scenario is van regisseur Hurdalek. Het camerawerk is van Georg Bruckbauer.

Die Rothschilds

1940 | Drama, Historische film

Duitsland 1940. Drama van Erich Waschneck. Met o.a. Carl Kuhlmann, Hilde Weißner, Gisela Uhlen, Erich Ponto en Herbert Hübner.

Deze anti-semitische film schildert de opkomst van de familie Rothschild gezien vanuit het nazi-standpunt. De oude Mayer Amschel Rothschild uit Frankfurt stuurt zijn zoon Nathan (Kuhlmann) naar London, die carri[KA2]ere in het bankwezen maakt. Tijdens de slag om Waterloo (1815) zou Nathan het bericht verspreid hebben dat Napoleon gewonnen had. Kort daarop zou hij gebruik gemaakt hebben van de paniek die daardoor op de beurs heerste om een gigantisch vermogen bijeen te verdienen. Dat zou het begin geweest zijn van de bloei van de Rothschild-banken in Europa. De opzettelijk foutieve berichtgeving over Napoleon's vermeende zege bij Waterloo berust op een onjuist historisch gegeven. Nathan Rothschild was door inspanning en goede organisatie eerder op de hoogte van de geallieerde overwinning, dan de Engelsen, die op dat moment allen nog maar beschikten over een verwarrend, weliswaar juist maar achterhaald bericht van de Engelse nederlaag bij Quatre-Bras. Toen Nathan Rothschild de Engelse regering van via Lord Catlereagh op de hoogte wilde stellen, werden vader Nathan en zoon Benjamin hooghartig de deur gewezen door diens butler met de mededeling dat 'his lordship nog sliep'. Nathan spoedde zich naar de beurs en kocht tegen een lage koers zo veel mogelijk staatsobligaties op als hij maar kon. In deze film echter wordt het onjuist historische feit gebruikt om de meest kwalijke joodse karikaturen tentoon te stellen. In hetzelfde jaar gemaakt als JUD SŸSS doch in deze film ontbreekt ook nog de dramatische spanning. Er wordt teveel geleuterd en hij is verschrikkelijk saai. De vertoning is in Duitsland nog steeds verboden. En terecht.