Teddy Bilis: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Maître Da Costa : Les témoins de l'oubli

1997 | Misdaad, Drama

Frankrijk 1997. Misdaad van Nicolas Ribowski. Met o.a. Roger Hanin, Horst Buchholz, Pierre Malet, Teddy Bilis en Patricia Barzyk.

Maître Da Costa : Le doigt de Dieu

1996 | Misdaad, Drama

Duitsland​/​​Frankrijk 1996. Misdaad van Bob Swaim. Met o.a. Roger Hanin, Christoph Waltz, Constance Engelbrecht, Myriem Roussel en Xavier Maly.

Un échec de Maigret

1990 | Misdaad

Frankrijk 1990. Misdaad van Gilles Katz. Met o.a. Jean Richard, Georges Aubert en Teddy Bilis.

De verfilming van een roman van Georges Simenon, waarin de beroemde commissaris Maigret onderzoek doet naar de moord op een oude medeleerling van de middelbare school, later de beste slager van Parijs. Katz was voorheen filmregisseur (LETTRES DE STALINGRAD), maar daar hij nimmer een distributeur vond, houdt hij zich nu bezig met tv-opdrachten. Netjes gedaan, maar een serie die het duidelijk moet hebben van Richard als Maigret.

Les cracks

1968 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1968. Komedie van Alex Joffé en Alex Joffe. Met o.a. Robert Hirsch, Monique Tarbès, Bernard Verley, Anne Jolivet en Gianni Bonagura.

Een uitvinder heeft voor zijn zwager, die aan een wielerwedstrijd zal deelnemen, een revolutionaire fiets ontworpen. Hij wordt bedreigd door een schuldeiser die op zijn bezittingen beslag wil laten leggen. Hij vlucht op het rijwiel en belandt zelf in de race die hij wint; bovendien weet hij zo ook aan zijn achtervolgers te ontkomen. De situering rond 1900 verhult in een schilderachtige verpakking een weinig oorspronkelijke komedie die eigenlijk niks voorstelt en door het levendige acteren van de hoofdrolspelers over talrijke zwakke plekken heen wordt geholpen. Scenario van de regisseur, Gabriel Arout, Pierre Levy en Jean-Bernard Luc.

Pas question le samedi

1964 | Komedie

Israël​/​​Frankrijk 1964. Komedie van Alex Joffé. Met o.a. Robert Hirsch, Daliah Friedland, Teddy Bilis, Misha Acheroff en Yona Levy.

Een Isra[KA3]elische dirigent heeft overal ter wereld bastaardzoons en bepaalt testamentair, als zijn zoons zich binnen een maand in Isra[KA3]el vestigen en trouwen, dat ze dan zijn vermogen zullen erven. Dit gegeven uit de jiddische theatertraditie kreeg een satirische eigentijdse bewerking die vooral bedoeld is voor de veelzijdigheid van de [KL]Com[KA1]edie Fran[KA10]caise[KLE]-acteur Hirsch die zowel de vader, de geest van de grootvader, vier zonen van verschillende nationaliteit als een dochter vindingrijk typeert. De dialoogsc[KA2]enes zijn merkwaardig genoeg flitsender dan de achtervolgingen (waarvoor het scenario ook weinig aanleiding geeft).

Fortunat

1960 | Komedie, Oorlogsfilm

Frankrijk 1960. Komedie van Alex Joffé en Alex Joffe. Met o.a. Michèle Morgan, Gaby Morlay, Teddy Bilis, Rosy Varte en Alan Scott.

Een Parisienne die met een gearresteerde verzetsstrijder is getrouwd, vlucht voor de Gestapo met haar kinderen naar het platteland, waar ze voor de buitenwereld de schijn van de volmaakte echtgenote van een simpele landbouwer met een gezin ophoudt. Ondanks de kloof in de achtergrond en de ontwikkeling ontstaat er geleidelijk een intime band tussen haar en de boer die echter de bevrijding niet haalt. Een effectief contrast tussen Morgan en Bourvil geeft hun onmogelijke liefde aandoenlijke overtuigingskracht in een sobere, maar een te breed uitgesponnen film. Het scenario is van regisseur Joffé en Pierre Corti naar de roman Fortunat, ou le père adopté van Michel Breitman.

Le Testament du docteur Cordelier

1959 | Drama, Horror

Frankrijk 1959. Drama van Jean Renoir. Met o.a. Jean-Louis Barrault, Teddy Bilis, Michel Vitold, Micheline Gary en Jacqueline Morane.

Een psychiater heeft zijn testament gemaakt ten gunste van een patiënt die een eigen huisje achter zijn praktijkwoning heeft. Het is een ontsnapte gevangene, die gestoord is en moest zitten wegens gewelddelicten. In werkelijkheid is het de psychiater zelf die in een onderzoek naar de oorsprong van het kwaad een serum heeft ontwikkeld waarvan hij het effect niet kan beheersen. Deze moderne bewerking van DR. JEKYLL AND MR. HYDE was in de eerste plaats een experiment om tv-technieken bij filmopnamen toe te passen en is daarnaast vooral interessant om de rol van Barrault.