Tatiana Dogileva: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Liniya smerti

1991 | Misdaad

USSR 1991. Misdaad van Vsevolod Shilovsky. Met o.a. Vsevolod Shilovsky, Veronika Izotova, Aristarkh Livanov, Tatiana Dogileva en Innikenty Smoktunovsky.

Een huurmoordenaar in dienst van de mafia gebruikt zijn specifieke vakkennis om zijn vriendinnetje en haar mede-hoertjes te verlossen van een al te meedogenloze pooier. Zijn initiatief, dat indruist tegen de ongeschreven wetten van de onderwereld, wordt niet op prijs gesteld en de mafia spreekt het doodvonnis over hem uit. Hij hoort nog net voor zijn executie dat de vriendin, waar het allemaal om begonnen was, hem bedrogen heeft. Het uitstekende spel kan de slappe regie niet goedmaken.

Afganski izlom

1991 | Avonturenfilm

USSR​/​​Italië 1991. Avonturenfilm van Vladimir Bortko. Met o.a. Michele Placido, Tatiana Dogileva, Michail Zhigalov, Filipp Yankovski en Aleksei Serebriakov.

Deze film ging zowel in première als miniserie op de buis en als speelfilm in de bioscoop. Een oorlogsdrama over de Russische aftocht uit Afganistan na negen jaar oorlog. Geheel op locatie opgenomen in Turkistan en Leningrad. Placido speelt stoïcijns de rol van een majoor die door een kwaadaardige kolonel op verschillende missies gestuurd wordt om de terugtrekkende Russische flank te beschermen. Regisseur Bortko had zware kritiek op de Russische inmenging en is er in geslaagd om in deze film een sfeer van droefgeestigheid en verslagenheid te scheppen. De ondergeschikte plots zijn zwak en de verhouding tussen de getrouwde Placido en een blonde verpleegster is niet interessant, behalve als de wreede, naar seks hongerende kolonel er zich mee bemoeit. De gevechtsscènes zijn indrukwekkend, maar het slot is teleurstellend. Ook bekend als AFGHAN BREAKDOWN.

Vokzal dlja dvoitsj

1983 | Komedie

USSR 1983. Komedie van Eldar Rjazanov. Met o.a. Ljoedmilla Goertsjenko, Oleg Basilasjvili, Nikita Michalkov, Nonna Mordioekova en Michail Kononov.

Een verrassend lichtvoetige Russische tragikomedie met Goertjenko als een concertpianist die in een Siberisch werkkamp is beland en op een dag een pasje krijgt om zijn vrouw te gaan bezoeken. Onderweg moet hij een accordeon gaan oppikken. In een flash-back zien we hoe hij in het werkkamp is terechtgekomen en een aantal elementen uit die flash-back worden verwerkt in het bezoek aan zijn vrouw, dat met de nodige verwikkelingen gepaard zal gaan. Goed bedoeld en met een aantal aardige scènes, maar structureel zwak en veel te lang.