Aribert Mog: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Das Stahltier

1954 | Documentaire, Historische film

Duitsland 1954. Documentaire van Willy Zielke. Met o.a. Aribert Mog en Laiendarsteller.

Jonge spoorweg-ingenieur Mog raakt bevriend met een aantal baanwerkers. Hij vertelt hun over de geschiedenis van de trein. Deze film uit 1935 is een documentaire met gespeelde sc[KA2]enes, gemaakt naar aanleiding van het eeuwfeest van de eerste Duitse spoorwegverbinding, tussen N[KA3]urnberg en F[KA3]urth. Bij het maken van de film heeft de experimentele filmer Willy Zielke zeer bijzondere filmtechnische middelen gebruikt. Het resultaat was een avant-garde film naar Franse en Russische voorbeelden. De film werd in 1935 dan ook prompt verboden als zijnde `schadelijk voor het aanzien van Duitsland`. Pas in 1954 ging de film in premi[KA2]ere. Jammer genoeg worden de rollen door amateurs (behalve Mog dan) vertolkt, zodat de gespeelde scènes nogal dilettantistisch aandoen.

Der Etappenhase

1937 | Komedie

Duitsland 1937. Komedie van Joe Stöckel. Met o.a. Günther Lüders, Leny Marenbach, Charlott Daudert, Aribert Mog en Erich Fiedler.

Enkele soldaten eten een voor hun majoor bestemde haas op, terwijl deze een gebraden kat opgediend krijgt zonder dat hij overigens het verschil bemerkt. Er wordt redelijk geacteerd in deze eenvoudige soldatenklucht, die zich tijdens WO I in Vlaanderen afspeelt.

Fährmann Maria

1936 | Horror, Thriller

Duitsland 1936. Horror van Frank Wisbar. Met o.a. Sybille Schmitz, Aribert Mog, Peter Voss, Karl Platen en Carl de Vogt.

Een prachtige, boeiende sfeerrijke allegorische film in de traditie van Fritz Langs DER MŸDE TOD. Maria, de dochter van een veerbaas die na haar vaders dood zijn werk overneemt, zet op een avond een gewonde man over. Later komt de Dood hem halen, maar Maria probeert door het moeras met de gewonde te ontkomen. Tijdens zijn verblijf in Amerika maakte Wisbar in 1945 als B-film een Engelse versie, THE STRANGLER OF THE SWAMP, een even boeiende, mysterieuze film met minimale middelen geproduceerd. Het scenario is van Hans Jürgen Nierentz en regisseur Wisbar. Het camerawerk is van Franz Weihmayr.

Ihr größter Erfolg

1934 | Historische film, Muziek, Biografie

Duitsland 1934. Historische film van Johannes Meyer. Met o.a. Marta Eggerth, Aribert Mog, Leo Slezak, Gustav Waldau en Max Gülstorff.

Deze film is een vrije interpretatie van de opkomst van de Oostenrijkse actrice Therese Krones (1801-1830), gespeeld door Eggerth. Nadat de beroemde Ferdinand Raimund uit het volkstheater, gespeeld door Slezak, de weg naar het toneel voor haar ge[KA3]effend heeft, maakt ze snel carri[KA2]ere en wordt de lieveling van Wenen. Wanneer haar intieme vriend graaf Jaroff (Schoenhals) echter een bedrieger blijkt te zijn, die de bourgeoisie geld afhandig heeft gemaakt, keren de Weners zich van Therese af. Maar weer is het Raimund, die alles ten goede keert. Deze film staat of valt met de mooie muziek van Grothes, de komische kracht van Slezak en de prachtige stem van Marta Eggerths. Ook bekend als THERESE KRONES.

Ekstase

1933 | Romantiek

Tsjechoslowakije 1933. Romantiek van Gustav Machaty. Met o.a. Hedy Lamarr, Aribert Mog en Zvonimir Rogoz.

Niet bijzonder, maar destijds gewaagd drama is voornamelijk opmerkelijk door beroemde scènes van Lamarr in haar nakie vóór haar Hollywoodperiode.

Abschied

1930 | Drama

Duitsland 1930. Drama van Robert Siodmak. Met o.a. Aribert Mog, Brigitte Horney, Emilia Unda, Frank Günther en Konstantin Mic.

Emerich Pressburger`s eerste klus voor de UFA: de scenariobewerking (samen met Irmgard von Cube) voor de allercharmantste (tweede) film van Robert Siodmak, een volkse variant op het mensen-in-hotel-verhaal. Er zit schitterend camerawerk in van Eugen Schüfftan, de beroemde UFA- cameraman, en 'Abschiedswalzer' is als liedje nog steeds bekend. Siodmak's karaktertekening van de pensiongasten maakt er de fijnste film in dit genre van.