Brigit Mulders: productie.
Er zijn 2 films gevonden.

In den Tag hinein

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Maria Speth. Met o.a. Sabine Timoteo, Hiroki Mano, Florian Müller-Mohrungen, Sabine Riedel en Nicole Marischka.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Kinderland ist abgebrannt

1997 | Documentaire, Oorlogsfilm

Duitsland 1997. Documentaire van Sibylle Tiedemann. Met o.a. Eva Amann, Anneliese Dorzback, Lore Frank, Irmgard Hallmann en Elisabeth Kahn.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.