Jack Curtis: regie en cast.
Er zijn 17 films gevonden.

The Flesh Eaters

1966 | Horror, Sciencefiction

Verenigde Staten 1966. Horror van Jack Curtis. Met o.a. Rita Morley, Martin Kosleck, Byron Sanders en Barbara Walken.

Een groep die op een eiland vast komt te zitten met een geesteszieke geleerde, wordt aangevallen door uiterst kleine maar zeer talrijke wezentjes die uiteindelijk een reusachtig monster vormen. Af en toe spannend, maar zeer gruwelijk en in het algemeen saai. Er is een langere versie op video verkrijgbaar.

Westward Ho

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. John Wayne, Sheila Mannors, Frank McGlynn Jr., Jack Curtis en Yakima Canutt.

Wayne zit achter de moordenaars van zijn ouders aan, voor ongeveer de vijfde maal in zijn westernserie. Ditmaal hebben ze ook nog zijn jongere broer ontvoerd. De actie is echter goed en zo is het toch een redelijk produkt geworden.

Lawless Range

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Robert N. Bradbury en Robert Bradbury. Met o.a. John Wayne, Sheila Mannors, Earl Dwire, Frank McGlynn Jr. en Jack Curtis.

Een bankier probeert ranchers van hun grond te verdrijven. Wayne gaat op onderzoek uit en komt tot de ontdekking dat alles draait om goud. Daarmee eindigt de carrière van de bankier.

Deadline

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Buck Jones, Loretta Sayers, Robert Ellis, Ed Brady en Raymond Nye.

Uitstekende western waarin Buck voortijdig wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Hij is veroordeeld voor een moord die hij nimmer begaan heeft. Eenmaal vrij gaat hij op zoek naar de ware dader.

The Texas Streak

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Hoot Gibson, Blanche Mehaffey, Alan Roscoe, James Marcus en Jack Curtis.

Gibson en een paar vrienden zijn figuranten bij filmopnames. Plotseling raakt hij betrokken bij een ranchoorlog over waterrechten. Hij wordt zelfs van moord beschuldigd. Hij komt in actie met als resultaat dat hij zijn onschuld bewijst, de ranchoorlog tot een einde brengt, het meisje krijgt én dat hij de filmmaatschappij meedeelt films te willen maken als ster. Reynolds schreef zelf het verhaal. Tussen deze western en THE MAN IN THE SADDLE maakte Gibson een 20m durende western THE SHOOT 'EM UP KID die hij zelf regisseerde. Universal had hem hierom gevraagd om zijn naam als trekker voor de zogenaamde Mustang- serie te kunnen gebruiken, een serie van korte westerns met diverse acteurs die hun naam nog moesten vestigen in de hoofdrollen.

Baree, Son of Kazan

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van David Smith. Met o.a. Anita Stewart, Donald Keith, Jack Curtis en Joe Rickson.

Keith schiet de moordenaar van zijn vader neer. Aannemende dat de vent dood is, trekt hij de oerwouden van Canada in. Onderweg pikt hij een hond op, Baree. Ze zijn al spoedig onafscheidelijk en beleven samen hun avonturen, waarbij de hond het leven van zijn baas redt. Jay Pilcher bewerkte het boek van James Oliver Curwood. Camerawerk van Steve Smith en David Smith.

Greed

1924 | Drama, Zwijgende film

Verenigde Staten 1924. Drama van Erich von Stroheim. Met o.a. Gibson Gowland, Jean Hersholt, Tempe Pigott, Erich Von Ritzau en Sylvia Ashton.

Een absoluut meesterwerk dat oorspronkelijk zeven uren duurde! Het mes werd er door de studio ingezet en er bleef minder dan twee uur over. Prachtig realisme over McTeague die met de verloofde van zijn vriend Marcus trouwt. Marcus krijgt er echter spijt van dat hij zijn aanstaande vrouw kwijtraakt als zij de hoofdprijs in een loterij wint. Hebzucht slaat toe. Het einde werd in de Death Valley opgenomen onder barbaarse omstandigheden.

Canyon of the Fools

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Val Paul. Met o.a. Harry Carey, Marguerite Clayton, Fred Stanton, Joseph Harris en Jack Curtis.

Harry zit achter een vent aan die hem belazerd heeft. Hij helpt de sheriff een bende outlaws op te rollen en komt achter de identiteit van de gezochte, die tot de bende behoort en tevens de lieveling is van zijn ex-verloofde. John Grey bewerkte de roman van Richard Matthews Hallet. William Thornley en Robert De Grasse waren er voor het camerawerk.

Western Speed

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Scott Dunlap en C.R. Wallace. Met o.a. Buck Jones, Eileen Percy, Jack McDonald, J.P. Lockney en Jack Curtis.

Percy en haar vader Lockney worden als nieuw-aangekomenen wat scheef en wantrouwig aangekeken. Tot Jones eens als Percy's beschermer optreedt, haar vertrouwen wint en hoort dat haar vader eigenlijk een andere naam heeft en gezocht wordt voor een misdaad die hij niet heeft begaan. Het boek Lynch lawyers van William Patterson White werd door Dunlap bewerkt. George Schneiderman deed het camerawerk.

The Big Punch

1921 | Drama, Western

Verenigde Staten 1921. Drama van John Ford. Met o.a. Buck Jones, Barbara Bedford, George Siegman, Jack Curtis en Jack McDonald.

Een vreemde rol voor Buck Jones: hij wil theologie gaan studeren maar belandt in de gevangenis als hij zijn broer helpt, die voor de politie op de loop is. Daar raakt hij in contact met het Leger des Heils. John Ford liet toen al zien drama's met een western-achtergrond te kunnen maken. Jules Furthman schreef het scenario en Frank B. Good was de cameraman.

The Torrent

1920 | Drama, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1920. Drama van Stuart Paton. Met o.a. Eva Novak, Oleta Ottis, Jack Perrin, Lee C. Shumway en Jack Curtis.

Novak, getrouwd met miljonair Shumway, voelt zich ernstig verwaarloosd. Ze slaat tijdens een boottocht overboord en belandt op een Zuidzee-eilandje. Daar strandt ook Perrin. Ze worden verliefd op elkaar, worden door schurken mishandeld maar komen toch terug in de bewoonde wereld. Daar wacht Shumway, inmiddels een invalide man geworden. Het boek [KL]Out Of The Sunset[KLE] van George Rix werd bewerkt door Philip Hurn en Wallace Clifton. Perrin maakte alvorens weer een hoofdfilm te spelen, vier korte westerns voor Universal, alle in 1921 en door Edward Laemmle geregisseerd: THE GRIP OF THE LAW (scenario van Ford Beebe), THE TRIGGER TRAIL, BIG BOB en THE MIDNIGHT RAIDERS. Elke film duurde 20m.

Desert Love

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Jacques Jaccard. Met o.a. Tom Mix, Francelia Billington, Lester Cuneo, Eva Novak en Charles K. French.

Jaccard bewerkte zelf het verhaal dat Tom Mix had geschreven voor deze romantische western met een knipoog, met daarin Francella Billington, die spoedig de echtgenote zou worden van de net uit Frankrijk en de Eerste Wereldoorlog teruggekeerde Cuneo. Deze werd in korte tijd een western-ster, maar kwam in 1925 door zelfmoord tragisch aan zijn einde. Frank B. Good deed het camerawerk.

Treat 'Em Rough

1919 | Western

Verenigde Staten 1919. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Jane Novak, Val Paul, Charles LeMoyne en Jack Curtis.

Een actie-western, waarin Mix laat zien goed met de revolvers overweg te kunnen en bepaald geen doetje te zijn. Reynolds bewerkte The Two-Gun Man van Charles Alden Seltzer. J. Dev Jennings deed het camerawerk.

The Speed Maniac

1919 | Western

Verenigde Staten 1919. Western van Edward J. Le Saint. Met o.a. Tom Mix, Eva Novak, Charles K. French, Hayward Mack en Lee Shumway.

Een ietwat tegenvallenmde western-komedie, door Denison Clift geschreven naar een verhaal van H.H. Van Loan. Fred Granville achter de camera en een klein rolletje voor Jones, die hier nog één jaar van zijn ster-carrière verwijderd was.

The Coming of the Law

1919 | Western

Verenigde Staten 1919. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Jane Novak, George Nicholls, Jack Curtis en Sid Jordan.

Tom Mix als de man van de wet, die rust en orde komt scheppen. Denison Clift bewerkte de roman van Charles Alden Seltzer. J. Dev Jennings en Fred Le Roy Granville deden samen het camerawerk.

Hell Roarin' Reform

1919 | Western

Verenigde Staten 1919. Western van Edward J. Le Saint. Met o.a. Tom Mix, Kathleen Connors, George Berrell, B.M. Turner en Jack Curtis.

In hoog tempo bracht Fox de westerns met Mix op de markt. Le Saint was niet de geschikte regisseur voor de humor die in vele Mix-films is te vinden. Charles Kenyon bewerkte het verhaal van Joseph Anthony Roach en de man achter de camera was Friend Baker.

Mr. Logan, U.S.A.

1918 | Western

Verenigde Staten 1918. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Kathleen O'Connor, Dick La Reno, Charles Le Moyne en Jack W. Dill.

Een minder geslaagde film met Mix naar een verhaal van Ray Coffin en met een scenario van Reynolds zelf. Het camerawerk lag in handen van J. Dev Jennings. Mix had in ieder geval nog de tijd om even gauw een 20m durend filmpje voor Fox op te nemen: WHO'S YOUR FATHER?, dat hij zelf regisseerde.