Lon Poff: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Laurel & Hardy: Two Tars

1928 | Komedie, Zwijgende film, Experimenteel

Verenigde Staten 1928. Komedie van James Parrott. Met o.a. Stan Laurel, Oliver Hardy, Thelma Hill, Ruby Blane en Charlie Hall.

Zeebonken Stan en Ollie genieten van een vrije dag op vaste grond. In de stad huren ze een auto en pikken twee leuke meiden (Hill en Blaine) op. Nadat ze de dag op het platteland doorgebracht hebben keren ze terug naar hun basis, maar komen onderweg terecht in een file, veroorzaakt door wegarbeiders. Vanzelfsprekend zal er iemand hun auto raken, waarna de vernietigende humor geen grenzen meer kent. Zeer plezierige gag- na-gag-film waarin de jongens zich naar hartelust kunnen uitleven. Het spreekt vanzelf dat op het einde de weg meer op een autokerkhof dan op een snelweg zal lijken. De film zit vol krankzinnige invallen en wordt bevolkt door een leger aan vaste medespelers van het duo. Leo McCarey schreef het scenario en superviseerde de film. H. M. Walker bedacht de tussentitels. Fotografie is van George Stevens.

Greased Lightning

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Ray Taylor. Met o.a. Ted Wells, Betty Caldwell, Walter Shumway, Lon Poff en George Dunning.

In deze goede actiewestern is Ted voorman op de ranch die Caldwell van haar opa erft. Hij heeft zijn handen vol aan veedieven die met de schurkachtige advocaat Shumway samenwerken. Deze weet Caldwell in handen van de outlaws te doen vallen, maar Ted is er ook nog. William Lester zorgde voor het actierijke verhaal en Milton Bridenbecker was er om het allemaal op beeld vast te leggen.

The Silent Rider

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Hoot Gibson, Blanche Mehaffey, Ethan Laidlaw, Otis Harlan en Wendell Phillips Franklin.

Het leven op de ranch gaat zijn gangetje voor cowboy Gibson, tot er een meisje komt om in de keuken mee te helpen. Maar ze verklaart alleen roodharige mannen te kunnen liefhebben, dus dat is verven geblazen. Wat ze niet vertelt is dat ze al is getrouwd met een schurk en daar komt Gibson achter. Humor, actie en een stukje dramatiek wisselen elkaar af in het scenario van Joseph Poland naar het verhaal The Red-Headed Husband van Katherine Newlin Burt.

Silver Valley

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Ben Stoloff. Met o.a. Tom Mix, Dorothy Dwan, Philo McCullough, Jocky Hoefli en Tom Kennedy.

Als knutselaar is Mix niks: hij probeert een vliegtuig in elkaar te zetten, maar dat wordt alleen maar een taxi die alles beschadigt, de auto van Dwan inbegrepen. Hij wordt ontslagen, maar wordt gelukkig spoedig sheriff en dat ligt hem beter. Zijn voorgangers zijn in snel tempo door een bende uit de weg geruimd, maar op Mix zullen ze hun tanden stuk bijten. Daarbij weet hij Dwan uit hun handen te redden en de boosheid slaat over in verliefdheid. Harry Sinclair Drago schreef en Harold Lipsitz bewerkte. Daniel Clark nam alles weer keurig op.

Mantrap

1926 | Drama

Verenigde Staten 1926. Drama van Victor Fleming. Met o.a. Clara Bow, Ernest Torrence, Percy Marmont, Tom Kennedy en Philip Marmont.

Een van de betere films met Clara Bow, deze Paramount-bewerking van een verhaal van Sinclair Lewis. De film toont de gezinsproblemen van een stadsmeisje dat trouwt en op het platteland gaat wonen, waar haar flirtzieke aard haar voortdurend in moeilijkheden brengt. Camerawerk van James Wong Howe.

The Man From Wyoming

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Robert North Bradbury. Met o.a. Jack Hoxie, Lillian Rich, William Welsh, Claude Payton en Ben Corbett.

William Welsh bezit een schapenranch; Jack Hoxie is zijn voorman. De buurman is een veerancher en die wordt vermoord door William Welsh, maar deze weet de schuld te geven aan Jack, die nu weer zijn onschuld moet bewijzen en daarbij steun ondervindt van de dochter van Welsh. Isadore Bernstein bewerkte het boek Wyoming, A Story Of The Outdoor West van William MacLeod Raine. Cameraman was Merritt Gerstad.

The Man Who Won

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van William A. Wellman. Met o.a. Dustin Farnum, Jacqueline Gadsden, Lloyd Whitlock, Ralph Cloninger en Mary Warren.

Maynard maakte zijn filmdebuut bij Dustins broer William. Dit was zijn tweede western, meer een westerndrama, want Farnum probeert zijn vriend Cloninger te helpen diens vrouw terug te krijgen uit handen van de outlaw Whitlock, maar verliest daarbij zelf het leven. Ewart Adamson bewerkte Twins of Suffering Creek van Ridgwell Cullum, dat onder deze titel al eerder was verfilmd. Joseph August was de cameraman.

Brass Commandments

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. William Farnum, Wanda Hawley, Tom Santschi, Claire Adam en Charles LeMoyne.

Routine-western, waarin Farnum het op zijn gebruikelijke wijze opneemt tegen een bende veedieven. Farnum (1876-1953) was in de jaren tien en twintig een populaire ster, maar speelde daarna B-rollen tot aan zijn dood. De periode 1914-1925 was zijn glorietijd. Hij was Dustins broer, niet van Franklin! Het was het filmdebuut van Maynard, wiens stercarrière nog een paar films op zich liet wachten. Charles Kenyon bewerkte het boek van Charles Alden Seltzer en J. Dev Jennings was de cameraman.

The Night Horsemen

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, May Hopkins, Harry Lonsdale, Joseph Bennett en Sid Jordan.

Een goede western waarin Mix de dag vóór zijn huwelijk de benen neemt en in een schietpartij verzeild raakt. De broer van de neergeschotene wil wraak nemen. De vader van de aanstaande bruid ligt op sterven en wil Tom spreken, die naar hem toe gaat maar met de achtervolgers op zijn hielen. Een dramatische climax, maar met een goed eind. Harder dan in die tijd normaal was. Lynn Reynolds bewerkte het boek van Max Brand. Benjamin Kline was de cameraman.

The Square Shooter

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Paul Cazeneuve. Met o.a. Buck Jones, Patsy De Forrest, Charles K. French, Al Fremont en Frederick Starr.

Jones krijgt het niet al te hard te verduren in deze redelijke western, maar het geheel is toch niet erg spannend. Jones ontving in deze periode van Fox een weekloon van 150 dollar; toen hij in 1928 deze maatschappij verliet, was dat opgelopen tot 3500 dollar! (Waarmee hij één van de best betaalde acteurs van Hollywood was.) Denison Clift schreef de film en cameraman was Vernon Walker.

Sand

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. William S. Hart, Mary Thurman, G. Raymond Nye, Patricia Palmer en William (Bill) Patton.

Een stationschef, Hart, verliest zijn baan door Nye, die Thurman tot bruid wil hebben en Hart als concurrent uit de weg wil werken. Hij gaat op een ranch werken waar zijn paard Fritz met hem herenigd wordt. Als hij zegt blij te zijn met het weerzien met zijn paard denkt Thurman dat hij over een ander meisje spreekt. De gevolgen zijn daarna te raden. Actie komt pas in het tweede gedeelte, zodat dit toch een beetje een tegenvallende Hart-western is geworden. Hillyer was ook de scenario-schrijver, naar het verhaal Dan Kurrie's inning van Russell Boggs. Joe August stond achter de camera, ditmaal met Dwight Warren naast zich.