Gar Moore: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

The Vicious Years

1950 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1950. Misdaad van Robert Florey. Met o.a. Tommy Cook, Sybill Merritt, Eduard Franz, Gar Moore en Anthony Ross.

Een schrijnend drama dat zich afspeelt temidden van de puinhopen in het naoorlogse Itali[KA3]e, dat gaat over een straatarme veertien-jarige jongen die toevallig getuige was van een moord op een zwarthandelaar door iemand uit betere kringen. Hij besluit met zijn wetenschap de dader te chanteren. Dat doet hij niet om het geld, maar om een plaatsje in het ouderlijk (heren)huis, de geborgenheid van de familie, hij wil behalve adoptie ook een goede opvoeding en opleiding. Een verbazingwekkende, weinig bekende film, die in twaalf dagen in de studio's in Hollywood gedraaid werd en zeker niet onderdoet voor het neorealistische werk van tijdgenoten van de in Parijs geboren Faber, De Sica en Rossellini. Scenario van N. Richard Nash en camerawerk van Henry Freulich.

Johnny Stool Pigeon

1949 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1949. Misdaad van William Castle. Met o.a. Howard Duff, Shelley Winters, Dan Duryea, Anthony Curtis en John McIntire.

Een rauw drama over een veroordeelde die geholpen wordt uit de gevangenis te ontsnappen, zodat hij de federale agenten naar zijn voormalige bendeleden kan voeren. Het scenario werd geschreven door Robert L. Richards naar een verhaal van Henry Jordan. Het camerawerk is van Maury Gertsman.

Illegal Entry

1949 | Misdaad

Verenigde Staten 1949. Misdaad van Frederick de Cordova. Met o.a. Howard Duff, Marta Toren, George Brent en Gar Moore.

Een wrang verhaal over een federale agent die een smokkelaarsbende moet oprollen.

Abbott and Costello Meet the Killer, Boris Karloff

1949 | Komedie

Verenigde Staten 1949. Komedie van Charles Barton. Met o.a. Bud Abbott, Lou Costello, Lenore Aubert, Donna Martell en James Flavin.

Plezierige combinatie van komedie en detective-verhaal. Lijken hangen in kasten en de onechte mysticus Karloff probeert Costello uit de weg te ruimen.

Vivere in pace

1946 | Oorlogsfilm

Italië 1946. Oorlogsfilm van Luigi Zampa. Met o.a. Aldo Fabrizi, John Kitzmiller, Mirella Monti, Gar Moore en Ave Ninchi.

Gewonde Amerikaanse soldaten vragen tijdens WO II onderdak in een Italiaans dorpje waar slechts één Duitse bezetter is. Confrontatie met de Duitser leidt via dronkenschap tot vriendschap, maar de komst van een Duitse patrouille wordt zowel de Amerikaan als de Italiaanse gastheer noodlottig. Deze neorealistisch gemaakte, humane oorlogssatire was bij de première snel na de bevrijding opmerkelijk actueel, maar heeft ook sindsdien vele kwaliteiten in onderwerp en stijl weten te bewaren.

Roma, città libera

1946 | Drama

Italië 1946. Drama van Marcello Pagliero. Met o.a. Andrea Checchi, Valentina Cortese, Vittorio De Sica, Nando Bruno en Gar Moore.

In de armoede van na-oorlogs Rome wonen twee jonge mensen in hetzelfde pension, aanvankelijk zonder elkaar te ontmoeten. Zij is noodgedwongen prostituée. Hij is in de leer gegaan bij een zakkenroller en heeft - onwetend - een collier gestolen van een dievenbende die nu achter hem aanzit. Tenslotte worden ze verliefd op elkaar en laten ze de gevaarlijke juwelen verdwijnen. De hoofdrolspeler uit ROME OPEN STAD regisseerde zelf de officieuze vervolgfilm die door de merkwaardig geplaatste humor vaker een parodie dan een sociaal drama lijkt. Historisch toch interessant.

Paisà

1946 | Oorlogsfilm, Drama

Italië 1946. Oorlogsfilm van Roberto Rossellini. Met o.a. Carmela Sazio, Robert Van Loon, Gar Moore, William Tubbs en Dots Johnson.

De gevolgen van de geallieerde, Amerikaanse invasie en opmars in Italië tijdens WO II wordt in zes episodes op zes verschillende plaatsen van Sicilië tot aan de Po-vlakte getoond. De neo-realistische aanpak doet de zorgvuldige vormgeving en gedetailleerde karaktertekening bijna over het hoofd zien, waarmee Rossellini zich meer dan alleen ooggetuige betoont, zonder zijn visie aan de stof op te dringen. De Romeinse episode waarin een dronken G.I. de nacht bij een prostituee doorbrengt, aanvankelijk zonder in haar het meisje te herkennen dat hij bij de bevrijding heeft ontmoet, en andersom, is een meesterstukje van observatie en vertelt meer van de naoorlogse ontreddering dan complete of pamflettistische films.