Vincent Nemeth: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

Francofonia

2015 | Documentaire, Drama

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Nederland 2015. Documentaire van Aleksandr Sokurov. Met o.a. Louis-Do de Lencquesaing, Benjamin Utzerath, Vincent Nemeth en Johanna Korthals Altes.

Prikkelende mix van archiefbeelden, nagespeelde scènes en bespiegelingen van Sokurov zelf over de zinloosheid van oorlog, de waarde van kunst en de noodzaak van musea. Zonder musea, zegt Sokurov, raakt een volk niet alleen zijn verleden, maar ook zijn toekomst kwijt. Centraal in de film staan de (nagespeelde) ontmoetingen tussen de Franse directeur van het Louvre in oorlogstijd Jacques Jaujard (De Lencquesaing) en de Duitse nazi-officier Franziskus Wolff-Metternich (Utzerath). Onder leiding van Jaujard zijn de belangrijkste kunstwerken uit het Louvre weggehaald en verstopt in kastelen.

J'ai faim !!!

2001 | Romantiek

Frankrijk 2001. Romantiek van Florence Quentin. Met o.a. Catherine Jacob, Michèle Laroque, Garance Clavel, Isabelle Chandelier en Alessandra Martines.

Prikkelende mix van archiefbeelden, nagespeelde scènes en bespiegelingen van Sokurov zelf over de zinloosheid van oorlog, de waarde van kunst en de noodzaak van musea. Zonder musea, zegt Sokurov, raakt een volk niet alleen zijn verleden, maar ook zijn toekomst kwijt. Centraal in de film staan de (nagespeelde) ontmoetingen tussen de Franse directeur van het Louvre in oorlogstijd Jacques Jaujard (De Lencquesaing) en de Duitse nazi-officier Franziskus Wolff-Metternich (Utzerath). Onder leiding van Jaujard zijn de belangrijkste kunstwerken uit het Louvre weggehaald en verstopt in kastelen.

Ça ira mieux demain

2000 | Komedie

Frankrijk 2000. Komedie van Jeanne Labrune. Met o.a. Nathalie Baye, Jeanne Balibar, Jean-Pierre Darroussin, Danielle Darrieux en Isabelle Carré.

Prikkelende mix van archiefbeelden, nagespeelde scènes en bespiegelingen van Sokurov zelf over de zinloosheid van oorlog, de waarde van kunst en de noodzaak van musea. Zonder musea, zegt Sokurov, raakt een volk niet alleen zijn verleden, maar ook zijn toekomst kwijt. Centraal in de film staan de (nagespeelde) ontmoetingen tussen de Franse directeur van het Louvre in oorlogstijd Jacques Jaujard (De Lencquesaing) en de Duitse nazi-officier Franziskus Wolff-Metternich (Utzerath). Onder leiding van Jaujard zijn de belangrijkste kunstwerken uit het Louvre weggehaald en verstopt in kastelen.

Julie Lescaut : Le secret de Julie

2000 | Misdaad

Frankrijk​/​​Zwitserland​/​​België 2000. Misdaad van Alain Wermus. Met o.a. Véronique Genest, Mouss Diouf, Renaud Marx, Daniel Ceccaldi en Alexis Desseaux.

Prikkelende mix van archiefbeelden, nagespeelde scènes en bespiegelingen van Sokurov zelf over de zinloosheid van oorlog, de waarde van kunst en de noodzaak van musea. Zonder musea, zegt Sokurov, raakt een volk niet alleen zijn verleden, maar ook zijn toekomst kwijt. Centraal in de film staan de (nagespeelde) ontmoetingen tussen de Franse directeur van het Louvre in oorlogstijd Jacques Jaujard (De Lencquesaing) en de Duitse nazi-officier Franziskus Wolff-Metternich (Utzerath). Onder leiding van Jaujard zijn de belangrijkste kunstwerken uit het Louvre weggehaald en verstopt in kastelen.

Julie Lescaut : Destins croisés

2000 | Misdaad

Frankrijk​/​​Zwitserland​/​​België 2000. Misdaad van Alain Wermus. Met o.a. Véronique Genest, Mouss Diouf, Renaud Marx, Jennifer Lauret en Josephine Serré.

Prikkelende mix van archiefbeelden, nagespeelde scènes en bespiegelingen van Sokurov zelf over de zinloosheid van oorlog, de waarde van kunst en de noodzaak van musea. Zonder musea, zegt Sokurov, raakt een volk niet alleen zijn verleden, maar ook zijn toekomst kwijt. Centraal in de film staan de (nagespeelde) ontmoetingen tussen de Franse directeur van het Louvre in oorlogstijd Jacques Jaujard (De Lencquesaing) en de Duitse nazi-officier Franziskus Wolff-Metternich (Utzerath). Onder leiding van Jaujard zijn de belangrijkste kunstwerken uit het Louvre weggehaald en verstopt in kastelen.

Julie Lescaut : Les surdoués

1999 | Misdaad

Frankrijk​/​​België​/​​Zwitserland 1999. Misdaad van Stéphane Kurc. Met o.a. Véronique Genest, Mouss Diouf, Renaud Marx, Alexis Desseaux en Anne Le Ny.

Prikkelende mix van archiefbeelden, nagespeelde scènes en bespiegelingen van Sokurov zelf over de zinloosheid van oorlog, de waarde van kunst en de noodzaak van musea. Zonder musea, zegt Sokurov, raakt een volk niet alleen zijn verleden, maar ook zijn toekomst kwijt. Centraal in de film staan de (nagespeelde) ontmoetingen tussen de Franse directeur van het Louvre in oorlogstijd Jacques Jaujard (De Lencquesaing) en de Duitse nazi-officier Franziskus Wolff-Metternich (Utzerath). Onder leiding van Jaujard zijn de belangrijkste kunstwerken uit het Louvre weggehaald en verstopt in kastelen.

Julie Lescaut : La mort de Jeanne

1999 | Misdaad

Zwitserland​/​​België​/​​Frankrijk 1999. Misdaad van Daniel Janneau. Met o.a. Véronique Genest, Renaud Marx, Mouss Diouf, François Marthouret en Jennifer Lauret.

Prikkelende mix van archiefbeelden, nagespeelde scènes en bespiegelingen van Sokurov zelf over de zinloosheid van oorlog, de waarde van kunst en de noodzaak van musea. Zonder musea, zegt Sokurov, raakt een volk niet alleen zijn verleden, maar ook zijn toekomst kwijt. Centraal in de film staan de (nagespeelde) ontmoetingen tussen de Franse directeur van het Louvre in oorlogstijd Jacques Jaujard (De Lencquesaing) en de Duitse nazi-officier Franziskus Wolff-Metternich (Utzerath). Onder leiding van Jaujard zijn de belangrijkste kunstwerken uit het Louvre weggehaald en verstopt in kastelen.

Julie Lescaut : L'inconnue de la Nationale

1999 | Misdaad

Frankrijk​/​​België​/​​Zwitserland 1999. Misdaad van Daniel Janneau. Met o.a. Véronique Genest, Mouss Diouf, Renaud Marx, Jennifer Lauret en Joséphine Serré.

Prikkelende mix van archiefbeelden, nagespeelde scènes en bespiegelingen van Sokurov zelf over de zinloosheid van oorlog, de waarde van kunst en de noodzaak van musea. Zonder musea, zegt Sokurov, raakt een volk niet alleen zijn verleden, maar ook zijn toekomst kwijt. Centraal in de film staan de (nagespeelde) ontmoetingen tussen de Franse directeur van het Louvre in oorlogstijd Jacques Jaujard (De Lencquesaing) en de Duitse nazi-officier Franziskus Wolff-Metternich (Utzerath). Onder leiding van Jaujard zijn de belangrijkste kunstwerken uit het Louvre weggehaald en verstopt in kastelen.

Julie Lescaut : L'ex de Julie

1999 | Misdaad

België​/​​Frankrijk​/​​Zwitserland 1999. Misdaad van Pascale Dallet. Met o.a. Véronique Genest, Renaud Marx, Mouss Diouf, Alexis Desseaux en Joséphine Serré.

Prikkelende mix van archiefbeelden, nagespeelde scènes en bespiegelingen van Sokurov zelf over de zinloosheid van oorlog, de waarde van kunst en de noodzaak van musea. Zonder musea, zegt Sokurov, raakt een volk niet alleen zijn verleden, maar ook zijn toekomst kwijt. Centraal in de film staan de (nagespeelde) ontmoetingen tussen de Franse directeur van het Louvre in oorlogstijd Jacques Jaujard (De Lencquesaing) en de Duitse nazi-officier Franziskus Wolff-Metternich (Utzerath). Onder leiding van Jaujard zijn de belangrijkste kunstwerken uit het Louvre weggehaald en verstopt in kastelen.

Si je t'aime... prends garde à toi

1998 | Drama

Frankrijk 1998. Drama van Jeanne Labrune. Met o.a. Nathalie Baye, Hubert Saint-Macary, Philippe Khorsand, Daniel Duval en Elisabeth Commelin.

Muriel (Baye) is schrijfster van romans en scenario`s. Ze heeft succes, maar niet in de liefde, want haar oudere minnaar heeft haar laten vallen. Als ze in de trein zit en op weg naar huis is, ontmoet ze Samuel (Duval), die haar opsmoest. Als ze uitstapt op haar station, scheiden hun wegen. Samuel, een weinig succesvolle verkoper van vloerbedekking, belt haar op en zegt dat hij langs komt met verse croissants, die ze met een koffie voor ontbijt samen zullen nuttigen. Inderdaad staat hij voor de deur en als hij eenmaal binnen is, wordt onmiddellijk de liefde bedreven en Muriel geniet ervan. Ze geniet nog meer, want ze weet dat zij geestelijk sterker is dan Samuel, die echter een karakter met hele duistere trekken blijkt te hebben. Het duurt echter enige tijd voordat Muriel het in de gaten heeft. Het scenario van regisseuse Labrune windt er geen doekjes om, maar de boodschap die zij heeft willen brengen met de film roept zowel voor mannen als vrouwen vragen op, want ze zegt: 'Ik geloof niet in de gemeenschap tussen twee schepsels'; en ze vervolgt: 'er ontbreekt een schakel. Mijn film is de missing link'. We geloven er geen snars van, maar Baye is heel goed, de scène's zijn niets verhullend en mooi en de hoofdpersonages vormen puzzels, waarover je nog een lange tijd nadenkt.

Maître Da Costa : Le doigt de Dieu

1996 | Misdaad, Drama

Duitsland​/​​Frankrijk 1996. Misdaad van Bob Swaim. Met o.a. Roger Hanin, Christoph Waltz, Constance Engelbrecht, Myriem Roussel en Xavier Maly.

Muriel (Baye) is schrijfster van romans en scenario`s. Ze heeft succes, maar niet in de liefde, want haar oudere minnaar heeft haar laten vallen. Als ze in de trein zit en op weg naar huis is, ontmoet ze Samuel (Duval), die haar opsmoest. Als ze uitstapt op haar station, scheiden hun wegen. Samuel, een weinig succesvolle verkoper van vloerbedekking, belt haar op en zegt dat hij langs komt met verse croissants, die ze met een koffie voor ontbijt samen zullen nuttigen. Inderdaad staat hij voor de deur en als hij eenmaal binnen is, wordt onmiddellijk de liefde bedreven en Muriel geniet ervan. Ze geniet nog meer, want ze weet dat zij geestelijk sterker is dan Samuel, die echter een karakter met hele duistere trekken blijkt te hebben. Het duurt echter enige tijd voordat Muriel het in de gaten heeft. Het scenario van regisseuse Labrune windt er geen doekjes om, maar de boodschap die zij heeft willen brengen met de film roept zowel voor mannen als vrouwen vragen op, want ze zegt: 'Ik geloof niet in de gemeenschap tussen twee schepsels'; en ze vervolgt: 'er ontbreekt een schakel. Mijn film is de missing link'. We geloven er geen snars van, maar Baye is heel goed, de scène's zijn niets verhullend en mooi en de hoofdpersonages vormen puzzels, waarover je nog een lange tijd nadenkt.

Le parasite

1995 | Komedie

Frankrijk 1995. Komedie van Patrick Dewolf. Met o.a. Michel Aumont, Marie-Sophie Berthier, Yvon Back, Annick Alane en Nicolas Vogel.

Philippe Laroque (Back) is een jonge verzekeringsexpert die een gelukkig leven leidt met zijn vrouw, twee kinderen en rijke schoonfamilie. Tot er op een dag op de deur gebonkt wordt. Daar staat Lucien Laroque (Aumont), vader van Philippe, specialist in mislukte inbraken, zojuist ontslagen uit de gevangenis. Vader en zoon hebben elkaar in twintig jaar niet gezien. Als een parasiet neemt Lucien bezit van Philippe's huis en ze krijgen hem niet meer de deur uit. In de kelder beraamt hij bovendien de 'kraak van de eeuw' die hij samen met zijn zoon wil zetten. Een manier om de verloren jaren in te halen. Platvloerse, zinloze komedie die beslist niet boeiend is. Aumont doet zijn best om zijn personage wat diepgang te geven, maar de andere types zweven in het luchtledige. Florence Philipponnat en Dewolf schreven het scenario. Het camerawerk is van Pascal Ridao. De muziek is een bewerking van Les bagatelles van Antonin Dvorak. Nicam Stereo. Formaat 16/9.

Target of Suspicion

1994 | Mysterie, Misdaad, Thriller

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 1994. Mysterie van Bob Swaim. Met o.a. Tim Matheson, Lysette Anthony, Alain Saint Alix, Noémie Kocher en Ronald Guttman.

Nick Matthews (Matheson) is een na[KA3]ieve Amerikaanse geleerde die min of meer bij toeval een heel populair parfum ontwikkelt. Hij gaat naar Parijs om de Europese distributie ervan te begeleiden en heeft daar een korte en onschuldige ontmoeting met model Julie Dormoy (Kocher), die later wordt aangerand en vermoord, waarbij Matthews de belangrijkste verdachte is.

Deux millions de dollars dans un fauteuil

1994 | Misdaad, Komedie

Frankrijk 1994. Misdaad van Yves Amoureux. Met o.a. Marie-Sophie L. Berthier, Bruno Wolkowitz, Elise Tielrooy, Alexandre Cros en Samuel Kodsi.

Commissaris Berthier verdeelt haar tijd tussen haar zoon en het onderzoek van een juwelendiefstal. De onbevredigbare gentleman-dief Wolkowitch telefoneerde, juist voor de diefstal, met de juwelier, gaf zich uit als commissaris Berthier, met de melding dat de politie de wijk afgezet heeft en dat ze hopen binnen afzienbare tijd de dieven te strikken. Na de inbraak gijselt hij een beroemde bokser. Hij eist twee miljoen dollar. Een alledaagse politiekomedie die bol staat van de clichés. Berthier, ex-madame Lelouch is hier de pittige dame van de politie, maar de show wordt gestolen door Wolkowitch als de charmante dief. Jacques Labib, Jean-Pierre Fougea en Jean-Patrick Manchette schreven het alles behalve originele scenario, dat in beeld gebracht werd door Philippe Ros. Formaat 16/9.