Lucia Alvarez: muziek.
Er zijn 4 films gevonden.

El callejón de los milagros

1995 | Drama

Mexico 1995. Drama van Jorge Fons. Met o.a. Ernesto Gómez Cruz, María Rojo, Salma Hayek en Bruno Bichir.

De handeling vindt plaats in een verpauperde wijk in Mexico City. De prent bestaat uit drie verschillende stukken die soms hetzelfde laten zien vanuit een verschillend standpunt. In het vierde deel komt alles bij elkaar en blijkt dat eigenlijk niemand krijgt wat hij wilde. Er is een groezelige bareigenaar Don Rutilio, die ontdekt dat hij homoseksueel is, en hij stelt de familie-eer in de waagschaal.

La reina de la noche

1994 | Drama, Romantiek, Biografie

Mexico 1994. Drama van Arturo Ripstein. Met o.a. Patricia Reyes Spindola, Alberto Estrella, Blanca Guerra, Ana Ofelia Murguía en Alex Cox.

Deze film over het leven van een zangeres beslaat de periode van 1930 tot 1948 tot haar dood. Lucha (Reyes Spindola) zingt in cabaretten. Ze ontmoet Pedro (Estrella), met wie ze haar leven wil delen. Op de dag van de bruiloft adopteert ze een klein meisje, zonder toestemming van haar echtgenoot. Daarna valt ze hem lastig met jaloers gedrag. Pedro verlaat haar. Ze heeft talrijke verhoudingen maar blijft steken in de herinnering aan haar grote liefde. Ook lijdt ze onder de afwijzende houding van haar moeder, die zich niets aantrekt van haar zelfmoordpoging. De film is somber, zelfs wanhopig. Ondanks haar moed en haar kwaliteiten op professioneel gebied slaagt deze vrouw er niet in het geluk te vinden. Een verstikkend rood domineert in alle scènes, behalve in de zelfmoordscène aan het slot. Deze overvoerde sfeer doet uiteindelijk afbreuk aan ritme en opbouw van de film. Scenario van Paz Alicia Garcia Diego. Camerawerk van Bruno De Keyser.

La mujer del puerto

1991 | Drama

Mexico 1991. Drama van Arturo Ripstein. Met o.a. Patricia Reyes Spindola, Alejandro Parodi, Evangelina Sosa, Damián Alcázar en Ernest Yañez.

Het schip van Marro (Alcazar) ligt in een Mexicaanse haven. De gele quarantainevlag is gehesen en niemand mag van boord. Marro houdt het niet meer uit en springt over de railing. Hij verstopt zich in een bordeel in de stad, waar hij de mooie Perla (Sosa) ziet. Haar moeder Tomasa (Spindola) laat haar dansen en zich prostitueren. Marro wordt op slag verliefd op Perla, maar Tomasa probeert ze uit elkaar te houden en wil voorkomen dat ze elkaar gaan beminnen. Ze heeft hiervoor een goede reden: Marro en Perla zijn broer en zus, maar weten dit niet. Ondanks al haar pogingen kunnen Perla en Marro ontsnappen met hulp van de oude pianist Carmelo (Parodi), die op zijn beurt weer een amoureuze relatie onderhoudt met Tomasa. Paz Alicia Garciadiego die het scenario schreef, maakte een vrije bewerking van het korte verhaal Le port van Guy de Maupassant. Regisseur Ripstein vertelt de geschiedenis, waarschijnlijk geïnspireerd door Akira Kurosawa, drie keer, telkens vanuit een ander gezichtspunt. Helaas heeft Ripstein de kwaliteiten van de Grote Meester niet. Zowel het spel als het camerawerk van Angel Gode laten zeer te wensen over, waardoor deze tamelijk levenloze film zich beperkt tot het kringetje van Ripstein- aanhangers.

Mentiras piadosas

1988 | Drama

Mexico 1988. Drama van Arturo Ripstein. Met o.a. Alonso Echanove, Delia Casanova, Ernesto Yañez, Luisa Huertas en Frenando Palavicini.

Een ploeterende huisvader (Echanova) - kruidenhandelaar, magnetiseur en koffiedikkijker uit het oude centrum van Mexico City - en zijn jeugdvriend (Ya[KA6]nez) - een homoseksuele arbeider met de bijnaam `Matilde` - willen zich zich losmaken uit hun ellendige bestaan. Samen werken ze al jaren aan een bizarre sculptuur van een een mytholgische voorstelling uit de Aztekencultuur over twee koningskinderen en hun onbeantwoorde liefde. Ze hopen hun werk aan een museum in de V.S. te verkopen om zo uit de zorgen te raken. Als ze een jonge - ongelukkig getrouwde - inspectrice (Casanova) van de volksgezondheid op de proppenkomt, meent Echanove de juiste bemiddelaarster te hebben gevonden voor de verkoop van hun werk. Hij versiert haar om haar in te palmen, maar zij worden op elkaar verliefd en ze besluiten allebei hun families te verlaten en samen te gaan wonen. Dan slaat het geluk om in schuldgevoel, wantrouwen en jaloezie, dat 'Matlilde' als derde wiel aan de wagen van nabij meemaakt. Een goede film met typisch Mexicaanse trekjes van een van de meest vooraanstaande hedendaagse regisseurs van dat land. Het scenario is van Paz Alicia Garciadiego en het camearwerk is van Angel Goded.