Ana Luisa Peluffo: cast.
Er zijn 29 films gevonden.

Mi nombre es Gatillo

1987 | Misdaad

Mexico 1987. Misdaad van Pedro Galindo Tercero. Met o.a. Alvaro Zermeño, Ana Luisa Peluffo en Eleazar García Jr.

Een nogal onafhankelijke politieman, vergezeld door zijn onafscheidelijke collega en kameraad, komt zijn eeuwige rivaal tegen: een drugshandelaar die hij nooit heeft kunnen arresteren. Een interessante politiefilm, goed gemaakt en met uitstekend camerawerk.

Despedida de casada

1967 | Komedie

Spanje​/​​Mexico 1967. Komedie van Juan de Orduña. Met o.a. Carlos Estrada, Gracita Morales, Alfredo Landa, Ana Luisa Peluffo en Maura Monty.

Een pas getrouwd stel komt overeen om te scheiden maar toch nog samen te blijven wonen. Een tamelijk platvoerse komedie, waarin zich alleen de explosieve rol van het Zuidamerikaanse seks-symbool Maura Monty onderscheidt.

Réquiem por un canalla

1966 | Drama

Mexico​/​​Colombia 1966. Drama van Fernando Orozco. Met o.a. Joaquín Cordero, Ana Luisa Peluffo, Guillermo Gálvez en Sonia Furió.

Als gevolg van zijn gokverslaving sleept een man de mensen in zijn omgeving mee in een serie tragische gebeurtenissen.

El tesoro de Atahualpa

1966 | Avonturenfilm

Mexico​/​​Peru 1966. Avonturenfilm van Vicente Oroná. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, José Elías Moreno, Fernando Almada en Nancy Vidalón.

Er wordt een reddingsexpeditie op touw gezet voor de overlevenden, waaronder een geleerde, van een vliegtuigongeluk in het Amazonegebied. Belachelijk slecht en vol cliché's. De film was een groot kassucces.

El gángster

1964 | Komedie

Mexico 1964. Komedie van Luis Alcoriza. Met o.a. Arturo de Córdova, Ana Luisa Peluffo, Angélica María en Sofía Alvarez.

Een gangster die zijn omzwervingen zat is, keert terug naar zijn vaderland Mexico om een rustig leven te leiden bij zijn familie. Zijn familie denkt daar echter anders over. Genietbaar dankzij de humor waarmee het verhaal verfilmd is.

Estoy casado ja...! ja...!

1961 | Komedie

Mexico 1961. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Mauricio Garcés, Oscar Ortiz de Pinedo en Alfredo Varela.

Twee jonge mensen leren elkaar op een schip kennen en trouwen binen twee weken. De echtgenote wil echter geen seksueel contact voordat ze haar man wat beter heeft leren kennen. Een vulgaire en oppervlakkige film die het standpunt huldigt dat onderdrukking van de lusten noodzakelijk is.

El Conquistador de la Luna

1960 | Komedie, Fantasy

Mexico 1960. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Antonio 'Clavillazo' Espino, Ana Luisa Peluffo, Andrés Soler en Oscar Ortíz de Pinado.

Een echtpaar belandt per ongeluk op de maan, waar ze van de bewoners horen dat Mars de aarde wil aanvallen. Van een absolute armzaligheid, zowel van middelen als van verbeelding, met een boodschap aan het eind (laten wij allen van elkaar houden) als de aanval van Mars verijdeld is.

Yo sabía demasiado!

1959 | Drama

Mexico 1959. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Carlos Rivas, Lorena Velázquez en Xavier Loyá.

Een meisje moet samen met een journalist een reeks moelijkheden en achtervolgingen overwinnen, omdat zij in het bezit is van een bandje waarop opdracht wordt gegeven voor de moord op een politieke vluchteling. Grof plagiaat van NORTH BY NORTHWEST van Alfred Hitchcock. Er is zelfs een scène waarin de twee hoofdrolspelers worden achtervolgd door een vliegtuig. Niettemin niet onverdienstelijk.

La Cabeza viviente

1959 | Horror

Mexico 1959. Horror van Chano Urueta. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Abel Salazar, Mauricio Garces, Germán Robles en Antonio Raxel.

Een eeuwenoude Azteek neemt wraak op de archeologen die de graftombe, waarin hij en het hoofd van zijn meester begraven lagen, hebben geschonden. Tamelijk zotte nonsens. Ook bekend als THE LIVING HEAD.

El Fantasma de la opereta

1959 | Komedie, Horror

Mexico 1959. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Germán 'Tin Tan' Valdés, Ana Luisa Peluffo, Marcelo Chávez en Famie 'Vitola' Kaufman.

Een stel besluit een toneelstuk op te gaan voeren in een verlaten theater waar het schijnt te spoken. Een armetierige komedie die in niets lijkt op het meerdere keren verfilmde The Phantom of the Opera van Gaston Leroux, waarvan het een parodie is zonder enig gevoel voor humor.

Cada quién su vida

1959 | Drama

Mexico 1959. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Kitty de Hoyos, Carlos Navarro en Emma Fink.

Het trieste leven van een prostituée die de scepter zwaait in een revue, en die een van haar meisjes op het rechte pad probeert te brengen. Goede dialogen, dat is alles.

Sed de amor

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Alfonso Corona Blake. Met o.a. Silvana Pampanini, Pedro Armendáriz, Ana Luisa Peluffo en Jaime Fernández.

In een vissersdorpje wonen twee zusjes bij hun oma. Eén van hen wordt verkracht door een vreemde, waarna niemand meer met haar wil trouwen. De Italiaanse actrice Pampanini wist waarschijnlijk niet waar ze aan begon. Een belachelijke film.

Lágrimas de amor

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Alfonso Corona Blake. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Sergio Bustamente, Carlos López Moctezuma en Angel Merino.

Een eerlijke kassier van een bank gaat er uit liefde voor een revuezangeres toe over om te stelen en een moord te plegen. Een soort remake van DER BLAUE ENGEL, maar zonder enige overtuigingskracht. Alleen de hoofdrolspeelster is de moeite waard.

Las Señoritas Vivanco

1958 |

Mexico 1958. Mauricio de la Serna. Met o.a. Pedro Armendáriz, Sara García, Prudencia Grifell en Ana Luisa Peluffo.

Om beslaglegging te voorkomen, besluiten twee oude vrijsters uit stelen te gaan. De film is een hommage aan twee van de meest vooraanstaande Mexicaanse actrices: García en Grifell. Een alleszins acceptabele satire op de politieke situatie van het land aan het eind van de negentiende eeuw, voor het uitbreken van de Mexicaanse Revolutie.

La Mujer y la bestia

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Alfonso Corona Blake. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Carlos Cores, Rubén Rojo en Fanny Schiller.

Een vrouw krijgt een dubbele persoonlijkheid als gevolg van de verkrachting van haar dochter door verschillende spoorwegwerkers. Nogal cru, maar verder zeer de moeite waard.

Dos fantasmas y una muchacha

1958 | Komedie

Mexico 1958. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Germán 'Tin Tan' Valdés, Ana Luisa Peluffo, Manuel 'Loco' Valdés en Miguel Manzano.

In een oud theater waren twee spoken rond die elkaar haten, omdat beiden zelfmoord pleegden om dezelfde vrouw. En dan komt de kleindochter van hun geliefde naar het theater, die zij voor haar aanzien. Deze komedie stak met kop en schouders uit boven al het andere wat dat jaar werd gemaakt, zonder zelf heel bijzonder te zijn.

Socios para la aventura

1957 | Drama

Mexico​/​​Argentinië 1957. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Alberto de Mendoza, Ramón Gay en Cuco Sánchez.

Een beroepszwemster krijgt van haar arts de waarschuwing dat als zij doorgaat met zwemmen, zij zeker zal sterven. Zij heeft echter geld nodig en zwemmen is de enige manier om het te verdienen. Gebaseerd op het boek van de Spaanse schrijfster Luisa María Linares: het werd een absurd melodrama, dat pretendeert vooruitstrevend te zijn.

Pobres millonarios

1957 | Komedie, Drama

Mexico 1957. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Clavillazo, Ana Luisa Peluffo, Irma Dorantes en Sara García.

Een apothekersassistent voorkomt dat een gezin op straat wordt gezet en bereikt dat een vriend en een vriendin met elkaar trouwen. Gemaakt karikaturaal en volkomen ongeloofwaardig.

La Venenosa

1957 | Drama

Argentinië​/​​Mexico 1957. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Ramón Gay, Jorge Salcedo en Fina Basser.

Een bij een ongeluk invalide geworden trapeze-artiest leert alle trucs aan een mooi meisje op wie hij verliefd wordt, ondanks de slechte invloed van een waarzegster. Een zwak en zouteloos melodrama in de wereld van het circus.

La Mujer marcada

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Joaquín Cordero, Alberto de Mendoza en Erna Martha Bauman.

Als gevolg van een ongeval wordt een vrouw geheel verminkt. Zij besluit zich te wreken op de man die de schuld van alles is, omdat hij vlak daarvoor haar zusje had vermoord. Onbeschaamd plagiaat van A WOMAN'S FACE van George Cukor, een Amerikaanse film die toen wel vaker in Mexico werd geplagieerd.

El Hombre que logró ser invisible

1957 | Mysterie

Mexico 1957. Mysterie van Alfredo B. Crevenna. Met o.a. Arturo de Córdova, Ana Luisa Peluffo, Raúl Meraz en Augusto Benedico.

Een beroemd geleerde slaagt er in zijn broer uit de gevangenis te halen, dankzij een middeltje waarmee deze onzichtbaar kan worden. Het verhaal van H.G. Wells, dat James Whale inspireerde tot diens film THE INVISIBLE MAN (1933), werd hier gebruikt voor een moraliserende film gericht tegen de wetenschap.

La Diana cazadora

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Tito Davison. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Armando Calvo, Roberto Cañedo en Lorena Velázquez.

De echtgenote van een verlamde geleerde wordt verliefd op een beeldhouwer. Zij gaat natuurlijk modelleren en dat is een nogal platvloers excuus om de hoofdrolspeelster naakt op het doek te krijgen.

La Adúltera

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Tulio Demicheli. Met o.a. Silvia Pinal, Ana Luisa Peluffo, Alberto de Mendoza en Víctor Junco.

Cecilia ontdekt dat haar nichtje Irene een buitenechtelijke relatie heeft; ze probeert haar daarmee te chanteren. Aanstellerig en platvloers.

Camino del mal

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Miguel M. Delgado. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Armando Silvestre, José Baviera en Luis Aceves Castañeda.

Een jong meisje is getrouwd met een oudere zakenman, die geen aandacht aan haar schenkt. Zij loopt bij hem weg met een jongen die een dief blijkt te zijn. Interessante maar zwakke film die nogal veel weg heeft van THE WOMAN IN THE WINDOW van Fritz Lang.

Besos prohibidos

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Rafael Baledón. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Luis Aguilar, Armando Calvo en Emma Roldán.

Een impressario vraagt de zangeres van zijn revue ten huwelijk. Hij waant haar weduwe, maar in werkelijkheid zit haar man in de cel. Een melodramatische smartlap, waarin ook nog het lot van een kind een rol speelt.

Amor constante

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Rafael Baledón. Met o.a. Luis Aguilar, Ana Luisa Peluffo, Armando Calvo en María Rojo.

Een goedhartige man is verliefd op een slanke jonge vrouw. Zij weigert echter op zijn avances in te gaan omdat zij geen stiefvader wil voor haar dochtertje. Een onvervalst Mexicaans melodrama, opgeluisterd door een oneindig aantal liedjes.

La Ilegítima

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Miguel Torruco, Amanda del Llano en Ariadna Welter.

Een meisje ontdekt dat haar vader haar invalide moeder bedriegt met een andere vrouw in dit idiote melodrama.

La Fuerza del deseo

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Miguel M. Delgado. Met o.a. Armando Calvo, Rosario Granados, Ana Luisa Peluffo en Abel Salazar.

Een schildersmodel van eenvoudige komaf, werkzaam op een schildersacademie, wordt de minnares van een groot schilder, met de bedoeling om rijk te worden. Behalve de naakten is de film van geen betekenis. Overigens is het plagiaat van Of Human Bondage van Somerset Maugham.

El Seductor

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Ramón Gay, Amanda del Llano, Ana Luisa Peluffo en José Luis Jiménez.

Twee weesmeisjes werken om uit de armoede te geraken, de één in een revue, de ander als schildersmodel. De film is niets meer dan een voorwendsel om de hoofdrolspeelsters naakt te kunnen laten zien. Belachelijk.