George Schneiderman: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

George White's Scandals

1935 | Musical

Verenigde Staten 1935. Musical van George White. Met o.a. Alice Faye, James Dunn, Ned Sparks, Lyda Roberti en Cliff Edwards.

Nummer twee in de populaire George White-musicalreeks. Ditmaal ontdekt White een talent, dat hij kost wat kost een kans wil geven. Zelfde recept als andere produkten in de serie, met goede muzikale en komische nummers, maar een scenario zonder diepgang of betekenis (van Jack Yellen en Patterson McNutt). Powell debuteerde met deze film als danseres. Routineklus, die nu bijna niet meer te genieten is. Fotografie van George Schneiderman. Gevolgd door GEORGE WHITE SCANDALS in 1945.

Judge Priest

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van John Ford. Met o.a. Will Rogers, Tom Brown, Anita Louise, Henry B. Walthall en Stepin Fetchit.

Als rechter is Rogers al meer dan twintig jaar een geziene figuur in een stadje in Kentucky dat de burgeroorlog nog niet is vergeten. Hij is rechtvaardig en menselijk en knijpt af en toe een oogje dicht. Maar wanneer een eenling die nog niet lang in het stadje woont ervan wordt beschuldigd een messengevecht te hebben uitgelokt, staat zijn gezworen tegenstander en vijand erop dat een andere rechter de zaak behandelt. Met groot gevoel voor humor tekent Ford een gemeenschap die een afspiegeling is van de Amerikaanse samenleving. Hoewel het op het einde iets te veel de sentimenteel dramatische kant op gaat, blijft de film een genot om naar te kijken, mede dankzij de fantastische acteurs. Het is alsof je deze mensen al je hele leven kent. Scenario is van Dudley Nichols en Lamar Trotti, naar verhalen van Irvin S.Cobb. George Schneiderman hanteerde de camera. Ford maakte in 1953 de remake THE SUN SHINES BRIGHT.

Just Pals

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van John Ford. Met o.a. Buck Jones, Helen Ferguson, George Stone, Duke R. Lee en William Buckley.

De eerste film die door Ford geregisseerd werd voor Fox nadat hij Universal had verlaten. Hoewel hij een redelijke actiewestern afleverde was dit zeker nog niet de Ford die men enkele jaren later zou leren kennen. Paul Scofield bewerkte het verhaal van John McDermott en George Schneiderman stond achter de camera.