Joe Mubare

Componist

Joe Mubare is componist.
Er zijn 22 films gevonden.

Tatort - Bienzle und der Sizilianer

2005 | Mysterie, Thriller

Duitsland 2005. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dietz Werner Steck, Rita Russek, Rüdiger Wandel, Alma Leiberg en Arnulf Schumacher.

Ernst Bienzle (Steck) heeft meteen het gevoel te maken te hebben met de maffia, als hij de zaak Luigi Ricci onderzoekt, die werd vermoord op de luchthaven van Stuttgart. Luigi`s vriendin Marlene Mergenthaler (Leiberg) veroorzaakte een ernstig verkeersongeluk, nadat ze weggevlucht was van de plaats des onheils. Was het de schrik die erin zat, omdat ze tegen Luigi had gezegd dat ze van hem afging, of was het de angst voor haar ex- vriend Simon Gro[KL29] (Michalski), die Luigi uit jaloezie zou kunnen koudmaken? Als de Merghenthals onder de loep worden genomen, blijken zij net zo maffieus als de Ricci`s te zijn. Was het een afrekening tussen de twee clans? Bienzle besluit Giovanni Ricci (Zamperoni), de broer van het slachtoffer, eens flink aan de tand te voelen. Hij heeft een pizzeria in de schilderachtige plaats Wagenbrunn in de Allg[KA3]au. Uitgerekend bevindt Hannelore (Russek) zich in Wagenbrunn in een fitness-hotel. Bienzle twijfelt wat hij moet doen: haar opzoeken, dan voelt ze zich wellicht gestoord, of haar niet opzoeken, dan is ze misschien beledigd. Bienzle zit tussen twee vuren. Dit kost hem meer moeite dan het oplossen van de moord op Luigi. Sfeervolle, plezierige aflevering met een bedachtzame Steck, een zelfbewuste Russek en Wandel als zijn trouwe assistent Günter Gächter. Het scenario van Felix Huby en Zoram Solomun is heel onderhoudend en bevat de nodige verrassende wendingen. Het camerawerk is van Hans-Jörg Allgeier. Aflevering 603.

Tatort - Bienzle und der steinerne Gast

2004 | Mysterie

Duitsland 2004. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dietz Werner Steck, Rüdiger Wandel, Rita Russek, Jürgen Tarrach en Maria Hartmann.

Na de succesvolle premi[KA2]ere van [KL]Don Giovanni[KLE] in de opera van Stuttgart is er een buffet voor de genodigden. Het is extra feest want Cassian Pfeiffer (Tarrach), die de bas zingt, viert zijn twintig-jarige jubileum. In de drukte in het geroezemoes wordt achter een zuil het ontzielde lichaam van de voorzitter van de operavereniging Dr. Arnulf Sontheim (Hofrichter) gevonden. Hij is doodgestoken. Ernst Bienzle (Steck) en zijn assistent G[KA3]unter G[KA3]achter (Wandel) arriveren om de zaak te onderzoeken. Sontheim is neergestoken met een jachtmes uit de rekwisietenkamer, dus moet de dader in kleine kring gezocht worden. Over de dode niets dan goeds. Het slachtoffer was KNO-arts en als zodanig behandelde hij Cassian voor zijn stembanden. Heel langzaam maar zeker trekken Bienzle en G[KA3]achter het beeld op van een machtig man, van wie vele mensen op een of andere manier afhankelijk waren. Een wie-is-de- dader naar een uitstekend scenario van vaste auteur Felix Huby, die zich aardig heeft ingeleefd in het theater- en operawereldje. Hoewel zijn manuscript niet direct origineel is (er zijn andere TATORT afleveringen, die in een soortgelijk milieu spelen) is deze film bijzonder door het feit dat hij gedraaid werd in de opera van Stuttgart. Bovendien zijn de spelprestaties heel overtuigend en is de subplot als gebruikelijk ironisch: Bienzle`s levensgezellin Hannelore Schmiedinger (Russek) wordt vijftig, zij wil er niets van weten, en Bienzle moet een passend cadeau zien te vinden - alsof hij al niet genoeg heeft om op te lossen! Het camerawerk is van Hans-Jörg Allgeier. Aflevering 571.

Paradies in den Bergen

2004 | Romantiek, Drama

Duitsland/Oostenrijk 2004. Romantiek van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Ursula Buschhorn, Bernhard Schir, Michael Lesch, Elisabeth Lanz en Herbert Fux.

Katja Stern (Buschorn) is een zeergewaardeerde redactrice bij een veelgelezen, gezaghebbend dagblad. Haar man Erik (Schir) heeft veel succes als advocaat. Omdat ze beiden een behoorlijk ego hebben, komen ze nog al eens met elkaar in botsing en geven zij hun twaalf-jarige zoon Christopher (Schykowski) te weing aandacht. De jongen lijdt er zodanig onder dat hij op doktersadvies naar de bergen moet om op verhaal te komen. Gelukkig mag Katja van haar steenrijke uitgever met verlof en algauw gaat de gezondheid van Christopher met sprongen vooruit. Tijdens haar verblijf in de alpen leert zij Johannes Assamer (Schir) kennen en beminnen. Natuurlijk kan Katja niet al dat geluk bij elkaar optellen en voor zich houden. Bijgevolg moet zij kiezen. Soap uit de hoge bergen in optima forma. Het ziet er allemaal verschrikkelijk goed uit, maar erg spannend is het niet. Het tamelijk voorspelbare scenario is van Konstanze Breitebenr en Annette Hess. Het camerawerk is van Peter H.W. Tost.

Ein Baby zum Verlieben

2004 | Romantiek, Komedie

Duitsland 2004. Romantiek van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Anica Dobra, Bernhard Schir, Dieter Landuris, Katharina Müller-Elmau en Max Gertsch.

Leo Fink (Schir), die bij de verkeerspolitie in Stuttgart is, heeft een revolutionair plan bedacht om een einde aan de verkeersopstoppingen te maken. Zijn arrogante bazin Dr. Vera Becker (M[KA3]uller-Ellmau) kan moeilijk verkroppen dat zo`n ondergeschikte, die ook nog leesblind is, met een geniaal plan komt. Ze wil er niets van weten, maar ze raakt vertederd als zij Leo met een baby op de arm ziet. Ze is zelf nog niet getrouwd, en ze zou graag moeder willen zijn en ze weet dat Leo nog vrij is. Ze krijgt plotseling gezonde belangstelling voor hem, maar het kind, Felix (afwisselend `gespeeld` door de broertjes Maximilian en Matthias B[KA3]aumler), is helemaal niet van hem. Het behoort aan zijn chaotische, niet onaantrekkelijke buurvrouw Antonia Sandmann (Dobra) - ze vliegen elkaar soms flink in de haren. Niettemin wil Vera het plan bekijken en Leo mag het presenteren. Dan realiseert hij zich dat hij spelfouten in de straatnamen heeft gemaakt. Hij haalt Antonia over om in te breken bij de verkeerspolitie en zijn presentatie te corrigeren. Antonia, die handig is met de computer, vindt dit best spannend. Bovendien ziet ze Leo met geheel andere ogen. Zo kon het gebeuren dat Leo plotseling twee aanbidsters heeft: Vera heeft hij ingepalmd voor zijn project en Antonia is blij dat zij ook eens helpen kan. Gelukkig is Stefan Grenz (Landuris) er nog om een oplossing te brengen. Blijft heel eventjes de vraag, wie krijgt wie. De rolverdeling is populair bij de kijker en dat houdt het slappe scenario van Monika Peetz overeind. Het camerawerk is van Hans- Jörg Allgeier.

Tatort - Bienzle und der Tod im Teig

2003 | Mysterie

Duitsland 2003. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dietz Werner Steck, Rüdiger Wandel, Rita Russek, Pamela Knaack en Christof Arnold.

Tegen het ochtendgloren keert Bienzle (Steck) huiswaarts van een vergadering ver buiten Stuttgart. In een dorpje in het bergachtige Schwarzwald ziet hij bij een bakkerij het licht branden en krijgt trek in verse broodjes. Als hij weer op weg is, realiseert hij zich dat hij zijn portemonnaie op de toonbank heeft laten liggen. Als hij terugkeert, steekt de bakker in de deegmolen en is hij gestikt. Is hij gevallen of werd hij geduwd? Een zaak voor de plaatselijke politie, maar Bienzle krijgt opdracht het onderzoek te leiden. Veel zin heeft hij er niet in, maar hij krijgt gaandeweg met een interessante zaak te maken. Steck is wederom onbetaalbaar. Het scenario is als gebruikelijk van Felix Huby. Het camerawerk is van Hans-Jörg Allgeier. Aflevering 525.

Tatort - Gute Freunde

2001 | Mysterie

Duitsland 2001. Mysterie van Martin Gies. Met o.a. Ulrike Folkerts, Andreas Hoppe, Hans-Günter Martens, Hans Werner Meyer en Bernadette Heerwagen.

De moord op een loser, Frank (Sch[KA3]uttauf), vormt een puzzel voor Lena Odenthal (Folkerts) en haar trouwe assistent Mario (Hoppe). Ze gaan Franks levenswandel na en stuiten op een jeugdvriend Peter Buchert (Meyer), die theologie studeerde en tegenwoordig een populaire talkshow heeft bij een commerciële tv-zender. Het scenario van Harald Göckeritz is meer een psychologisch portret over een fatale vriendschap dan een brisant misdaadverhaal. Een TATORT-aflevering kan niet altijd raak zijn. Het camerawerk is van Thomas Makosch en de regie was in handen van TATORT-veteraan Gies. Aflevering 470.

Tatort - Eine unscheinbare Frau

2001 | Mysterie

Duitsland 2001. Mysterie van Martin Gies. Met o.a. Sabine Postel, Oliver Mommsen, Camilla Renschke, Hubert Mulzer en Bettina Kupfer.

Het stoffelijke overschot van een man wordt gevonden in Bremen. Hauptkommissarin Inga L[KA3]urssen (Postel) speurt met haar nieuwe assistent Kommissar Stedefreund (Mommsen) naar de dader. Stedefreund en de rest van de collega`s hebben snel hun oordeel klaar en zoeken in een bepaalde richting. De kijker weet inmiddels dat Margit Brede (Kupfer) uit zelfverdediging haar belager doodde. Die kijker weet eveneens dat Margit altijd de tweede viool gespeeld had. Nu dat ze in staat was om zichzelf te verdedigen, heeft ze als een bevrijding ervaren. Het heeft haar zelfvertrouwen geschonken, maar dan zien we dat het machtsgevoel haar naar de bol schiet. Ze ontvoert de getrouwde Alfred Stellmacher (H[KA3]ubchen), met wie zij jarenlang een verhouding had en zet hem gevangen in de kelder van haar kleurloze woning, een rijtjeshuis. Alfred weet niet hoe hij het heeft. Gaat de wanhopige Margit hem nu uit wraak vermoorden of niet? Ondertussen vertrouwt L[KA3]urssen meer op haar vrouwelijke intu[KA3]itie dan de vooroordelen van haar collega`s. Met logica en en goed nadenken vindt zij het spoor naar Margit, die nog altijd heel veel van haar ex-minnaar houdt. Het scenario van J[KA3]urgen Greve is enigszins feministisch getint, maar bevat verder de klassieke formule, die voor een krimi gewenst is. Deze aflevering (nummer 488) moet het hebben van het spel van de hoofdrollen, die onder de regie van Gies hun best doen. Het camerawerk is van Thomas Etzold die in maart van het 2001 draaide.

Tatort - Bienzle und der Todesschrei

2001 | Mysterie

Duitsland 2001. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dietz Werner Steck, Rüdiger Wandel, Rita Russek, Sophie von Kessel en Max Herbrechter.

De negentien-jarige Florian Merkl (Diemling) is door een trein overreden: hij zat vastgeketend aan de spoorrails, net even buiten Stuttgart. Bienzle (Steck) en zijn assistent G[KA3]achter (Wandel) tasten omtrent het motief voor de misdaad in het duister. Aan de hand van verklaringen van getuigen, die het slachtoffer gekend hebben, ontstaat er een beeld van een jongen die goed kon tekenen en schilderen, betrouwbaar was, maar moeilijk in de omgang en soms zeer agressief kon zijn. Hij was fan van de popgroep Death Metal. Zijn getrouwde klasselerares Manuela Reich (Von Kessel) was gefascineerd van zijn artistieke talent, viel voor zijn charme en dook met hem tussen de lakens, hetgeen niet onopgemerkt bleef voor haar echtgenoot Peter (Herbrechter). Een motief? Bienzle speurt verder en ontdekt dat Florian ook lid was van een hackersgroepje dat een rekening van een bank had gekraakt. Florian en zijn vriend Tim (Bl[KA3]umel) wilden ermee ophouden, maar leider Marc Stetter (Snetberger) wou er niet van horen. Ligt hier soms het motief? Samen met Hannelore Schmiedinger (Russek) gaat Bienzle een wandschildering van Florian analyseren. Terwijl Hannelore nog voor een nevenplot zorgt door haar arm te breken, vindt Bienzle met haar hulp de sleutel tot het geheim. Het scenario van regisseur Griesmayr is een geslaagde psychologische misdaadthriller. De rolverdeling leverde fraaie prestaties, waardoor deze film nog plezieriger is geworden. Het camerawerk is van Hans Jörg Allgeier. Deze tv- film was de eerste die in Duitsland digitaal werd opgenomen. Nog voordat de film werd uitgezonden, werden er delen vertoond op vakbeurzen in München, Amsterdam en Peking. In principe ziet de kijker geen verschil met de gebruikelijke 16mm. Aflevering 479.

Am Anfang war die Eifersucht

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Simone Thomalla, Stephan Schwartz, Heidelinde Weis, Jonathan Beck en Hans-Peter Korff.

De tv-film Am Anfang war der Seitensprung werd beloond met een behoorlijk grote kijkdichtheid en een hoge waardering. Daarom besloot men een vervolg te draaien en Peter Probst schreef wederom het scenario, waarvan hij zelf denkt dat de personages die gebaseerd zijn op de romanfiguren van Amelie Fried, nu meer vorm hebben gekregen. Queen Mum (Weis) kondigt aan te gaan trouwen met Martin Bergmann (Korff), die ze nog uit haar schooldagen kent. Martin is een snoever, maar dat krijgt men te laat door. Annabelle (Thomalla) en Friedrich Schrader (Schwartz) zitten dan al via Martin verstrikt in een hypotheek van hun droomhuis, die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Zoals het zo vaak gaat, kan men een onverwacht succes niet evenaren; bij deze film ligt dit toch aan het minder aardige verhaal, ondanks de goede bedoelingen. Het spel is gelijk aan de vorige film onder Griesmayrs vaardige regie - dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Tatort - Bienzle und das Doppelspiel

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dietz Werner Steck, Rüdiger Wandel, Rita Russek, Günther Maria Halmer en Stephan Benson.

Nog voordat een brisant verhaal over corrupte vakbondsleider Hanns Damm (Halmer) op de voorpagina`s van een grote plaatselijke krant in Stuttgart staat afgedrukt, wordt de schrijfster van het artikel Nina Fischer vermoord aangetroffen. Voor Ernst Bienzle (Steck) die met het onderzoek belast is, wijzen de sporen duidelijk in de richting van Damm. Er zijn echter genoeg anderen die eveneens aanmerking komen, w.o. de ex van Nina die van haar dood profiteert. Damm maakt zich druk over de sluiting van Viktorwerke en de gedwongen ontslagen, maar wordt om het schandaal geschorst en de toegang tot de vakbond ontzegd. Ondertussen pluist Bienzle Damms priv[KA1]eleven uit en het is tenslotte diens vrouw Charlotte (Walser), die haar man de das om doet door zijn oorspronkelijke alibi uit jaloezie en vooral frustratie te in trekken. Bienzle begint echter te twijfelen aan Damms schuld en terecht. Damm ontdekt dat niet alles even vlekkeloos verliep bij zijn eigen bond en dat zijn gesjoemel een peuleschilletje was vergeleken bij de grootschalige fraude van de manager van de Viktorwerke. Uiteraard was Nina deze gladde vent op het spoor gekomen. Het scenario van Felix Huby en Joachim Nelson is geen sterk misdaadverhaal en het bevat de obligate, weinig originele dwaalsporen (zelfs nog een stukje Mallorca!), maar dankzij de behoorlijke regie van Griesmayr (zijn zestiende TATORT) en de competente rolverdeling is deze aflevering beslist geen ramp geworden. Halmer is heel geloofwaardig en kreeg voor zijn rol de Goldenen Gong van het gelijknamige omroepblad uit München. Walser is toch heel sympathiek als de dikwijls bedrogen, maar vergevingsgezinde echtgenote. Het camerawerk is van Jörg Allgeier. Aflevering 459.

Liebst du mich

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van Gabriela Zerhau. Met o.a. Juliane Köhler, Peter Simonischek, Robert Stadlober, Hansa Czypionka en Ulrike Kriener.

Herbert Kranz (Simonischek) is een harteloze hondenfokker. In een striptent is hij weg van Maria (K[KA3]ohler) en middels een huwelijk biedt hij haar de kans zich te onttrekken aan het rosse milieu. Maria heeft een zoon, Paul (Stadlober). Herbert neemt deze lastige, opgeschoten jongen op de koop toe. Herbert ziet Maria als een van zijn honden: hij geeft haar eten en een onderkomen en verwacht als tegenprestatie dat zij onvoorwaardelijk van hem houdt. Voor Maria is Paul echter alles en zo botert het nimmer tussen Paul en Herbert. Paul raakt van het rechte pad af en laat zich in met een heler, Kapitz (Czypionka). Als er problemen zijn en de politie zit achter Paul aan, laat Maria hem onderduiken in haar oude wereldje, bij een kordate vriendin. Kapitz die perfect weet wat er aan de hand is, eist zijn tol: Maria moet met hem tussen de lakens en ondertussen heeft Herbert Paul aan de politie verraden om eindelijk Maria voor zich alleen te hebben. Bij gevolg trekken beide mannen aan het kortste eind - en hoe! Maria voert ze aan de honden en de rechercheur van politie die zich met Pauls zaak bezig houdt slaagt er niet in de boel te ontrafelen. Maria laat Paul naar Canada ontsnappen, waar zijn vader zou wonen. Zeperig melodrama met een wonderlijk, zo niet zeer ongeloofwaardig einde over primitief ingestelde mensen naar een scenario van Astrid Litfaß en regisseuse Zerhau, bezet met goede karakterspelers. Köhler ziet er sexy uit in haar rode ondergoed en Stadlober is goed als een onsympathiek misbaksel. Het camerawerk is van Helmut Pirnat.

Himmlische Helden

2000 | Komedie, Fantasy

Duitsland 2000. Komedie van Carsten Fiebeler. Met o.a. Sebastian Blomberg, Henriette Heinze, Steffen Schult, Eva Mattes en Michael Habeck.

Het onbenullige scenario van medespeelster Lorenz (als Carmen) doet dit komische fantasietje over gauwdief Bugsy (Blomberg) die zijn zoontje uit een kindertehuis wil halen, de engel Noname (Schult), die zijn laatste kans krijgt (want anders...) om Jasmin (Heinze) van zelfmoord te behoeden, in feite de das om door het volledige gebrek aan originele idee[KA3]en. Voordat de goede afloop er is - het wordt wat tussen Jasmin en Bugsy - wordt Noname verliefd op Bugsy`s hospita Molle (Mattes) en Bugsy slaat zijn grote slag en heeft een miljoenenbuit te pakken, en voelt zich nu Mr. Big. Iedereen doet zijn best, maar helaas is er niets aan. Het camerawerk is van Stefan Spreer.

Tatort - Die apokalyptische Reiter

1999 | Mysterie

Duitsland 1999. Mysterie van Martin Gies. Met o.a. Sabine Postel, Heinrich Schmieder, Camilla Renschke, Hubert Mulzer en Joachim Dietmar Mues.

Hauptkommissarin Inga L[KA3]ursen (Postel) uit Bremen heeft versterking gekregen van een nieuwe collega. Het is Kommissar Tobias von Sachsen (Schmieder). Hij krijgt het in zijn proeftijd zwaar te verduren als L[KA3]ursen een reeks mysterieuze moordzaken tracht op te lossen, die allemaal beginnen als ze in de dagelijkse tv-quiz Rapido aangekondigd worden door een computerstem. Dr. Heitmann (Mulzer), Inga`s chef, zet haar onder druk omdat de moorden moeten moeten ophouden en Inga`s dochter Helen (Renschke), maakt het haar moeder behoorlijk lastig. Als het onderzoek is vastgelopen, maakt de geheimzinnige dader Inga tot zijn doelwit. Zij denkt dat hij in de kunstscene gezocht moet worden. Tobias kan zijn nut bewijzen als hij de helpende hand moet reiken. Het scenario van Urs Aebershold en Bernd Schwamm is aardig spannend en de hoofdrollen houden de aandacht behoorlijk vast. Het camerawerk is van Thomas Etzhold. Aflevering 425.

Tatort - Bienzle und die blinde Wut

1999 | Mysterie

Duitsland 1999. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dietz Werner Steck, Rita Russek, Rüdiger Wandel, Simone Thomalla en Paul Faßnacht.

De relatie van Ernst Bienzle (Steck) met de kunstzinnige Hannelore wil niet vlotten en zij is vertrokken naar Heimerbach in de bergen om iemand te ontmoeten. Bienzle reist haar discreet na om erachter te komen wie zijn rivaal is. Zo is hij getuige van het opvliegende karakter van Albert Horrenried (Fa[KL29]nacht) die in een woedeuitbarsting zijn broer Martin (Goritzki) wil doodschieten. Bienzle weet Albert nog net tot bedaren te brengen. De volgende morgen wordt Albert echter levenloos aangetroffen in zijn houtzagerij. Eigenlijk komt deze moord Bienzle wel goed uit, want zo kan hij in een offici[KA3]ele hoedanigheid Hannelore bespieden, terwijl zijn assistent G[KA3]achter, de eerste stappen van het onderzoek zet. Albert Horrenried was een nare man zonder scrupules en hij had veel vijanden; niet alleen zijn broer Martin die hij tekort gedaan had bij het verdelen van de erfenis, maar ook zijn ontrouwe vriendin Claudia Kranzmeier (Thomalla) en zijn personeel. Een aardige wie-is-de-dader met onvervalste heimattrekjes. Het scenario is van Felix Huby. Het camerawerk is van Hans-Jörg Allgeier. Aflevering 427 trok een zeer hoog aantal kijkers, bijna tien miljoen.

Am Anfang war der Seitensprung

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Simone Thomalla, Heidlinde Weis, Alexandra Schiffer, Jonathan Beck en Stephan Schwartz.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Auch Männer brauchen Liebe

1998 | Romantiek

Duitsland 1998. Romantiek van Gabriela Zerhau. Met o.a. Dominic Raacke, Sophie von Kessel, Uwe Ochsenknecht, Johanna Gastdorf en Florian Weber.

Harry is barpianist. Hij rookt, drinkt en speelt tot in de late uurtjes van de nacht. Vrouwen houden van zijn spel en hij houdt van hen. Harry leeft er vrolijk op los, maar komt slaap tekort en zuipt teveel. De jaren gaan hun tol eisen en hij krijgt hartklachten. De dokter verbiedt hem alles, inclusief seks. Harry's beste vriend, advocaat Peter, vraagt of een Russische vriendin bij hem mag logeren; Harry kan natuurlijk niet weigeren, maar hoe moet dat nou met de kat, die op het spek gebonden is? Ondertussen denkt de schone slavische dame met een melancholische pianist te maken te hebben, wat haar niet onbekend voorkomt. Ze wordt langzaam maar zeker verliefd op die arme Harry. Kleine komedie, die je bekijken kunt als je niets anders te doen hebt. Het scenario is van regisseuse Zerhau, die meer van deze lichte kost heeft voortgebracht, w.o. DIE NEFFE. Het camerawerk is van Christian Reitz. A propos: de dames mogen er best zijn.

Tödliches Alibi

1997 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1997. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Uwe Ochsenknecht, Leslie Malton, Alexander Radszun, Christine Reinhart en Robert Giggenbach.

De populaire Konrad Grothe heeft het helemaal voor elkaar. Alleen een schandaal kan zijn verkiezing tot burgemeester nog voorkomen. Dit gevaar dreigt wanneer een louche detective wil onthullen dat de vrouw van Grothe vreemdgaat. Grothe stelt alles in het werk om dit te voorkomen, maar of hem dat lukt is maar de vraag

Eine Herzensangelegenheit

1997 | Romantiek

Duitsland 1997. Romantiek van Gert Steinheimer. Met o.a. Martin Benrath, Johanna Klante, Isolde Barth, Petra Berndt en Karl Friedrich.

Franz Maus (Benrath) was hoofd van de stadsredactie bij een groot dagblad in M[KA3]unchen voordat hij gepensioneerd werd. Hij is nu zeventig en heeft leukemie. Hij wordt hulpbehoevend en moet een bejaardentehuis in. Het maakt hem cynisch en zeer verbitterd. In een tijdschrift leest hij de advertentie van de zestien-jarige Marie Winter (Klante), een Duits meisje dat met haar ouders in Portugal woont. Ze zoekt een penvriend in haar moederland. Hij reageert erop en doet zich voor als een negentien-jarige die als verpleger in het bejaardentehuis zijn alternatieve dienstplicht vervult. Marie die last heeft van heimwee, leeft door de brief op; hetzelfde geldt voor de ten dode opgeschreven Franz. De briefwisseling wordt intiem en de epistels veranderen geleidelijk in liefdesbrieven. Marie begint over haar verpleger Franz te dromen. Het wordt een obsessie en ze neemt zonder toestemming van haar ouders de trein naar M[KA3]unchen om `haar Franz` te ontmoeten. Tedere romantische komedie over twee mensen die zich diepongelukkig voelen in hun omgeving en uit de werkelijheid vluchten. Benrath is schitterend als de verbitterde oude man, terwijl het spontane spel van Klante als zijn (schriftelijke) tegenspeelster voor het juiste evenwicht zorgt. Brigitte Blobel baseerde haar scenario op de roman Bis Dann van Roswitha Quadflieg. Fotografie van Dragan Rogulj. Stereo.

Kinder der Nacht

1996 | Drama

Duitsland 1996. Drama van Nina Grosse. Met o.a. Natalia Wörner, Herbert Knaup, Matthias Paul, Max Herbrechter en Tatja Seibt.

De jonge en ambitieuze Meret (W[KA3]orner) is een succesvolle psychologe. Ze gaat met David (Knaup) trouwen. Op de dag van de bruiloft duikt haar broer Boris (Paul) weer op, met wie zij tien jaar ervoor een incestueuze relatie had. Aanvankelijk verzet zij zich tegen haar onderdrukte verlangens naar haar broer, maar nu gaan ze toch verder. Als zij tenslotte zwanger blijkt te zijn, zonder dat zij weet van wie, stapelen de tragische gebeurtenissen zich op. Tv-film met een delicaat thema, dat nog steeds tot een van de grote taboe-onderwerpen behoort. Helaas is het een kwellend lang verhaal, waarin de innerlijke verscheurdheid van de personage Meret jammer genoeg niet overtuigend op de beeldbuis overkomt. Het scenario is van Harald Göckeritz. Het camerawerk van Hans-Jörg Allgeier is netjes. Zowel de regisseuse en de scenarist deden o.a. ervaring op met TATORT- films.

Der Neffe

1996 | Komedie

Duitsland 1996. Komedie van Gabriela Zerhau. Met o.a. Martina Gedeck, Patrick Schwamberger, Germain Wagner, Xaver Hutter en Roman Storm.

Na twaalf jaar willen Irene en Walter eindelijk wel eens op huwelijksreis. Irene's zus Isabella moet dan op de dertienjarige Albert passen. Deze geniet van de tijd met zijn tante, die goed kan koken en hem erg vrij laat. Als Isabelle de ene minnaar na de andere verslijt wordt Albert het zat en krijgen de twee ruzie, waarna Albert besluit om het huis in tweeën te delen. De spanningen blijven echter oplopen en uiteindelijk vraagt Albert zijn ouders om terug te komen.

Küß mich!

1995 | Komedie

Duitsland 1995. Komedie van Maris Pfeiffer. Met o.a. Caroline Redl, Tobias Langhoff, Kai Scheye, Katja Riemann en Heino Ferch.

Blonde Paula (Redl) heeft alles mee: een gedegen opleiding, een lieve toet, een baan met goede vooruitzichten en een aardige vriend, Michael (Scheve). Ze heeft echter één makke: ze is kleptomane en 'verzamelt' in bijzonderheid vulpennen. Niet verontrustend, maar toch.

Japaner sind die besseren Liebhaber

1995 | Romantiek

Duitsland 1995. Romantiek van Philipp Weinges. Met o.a. Thomas Heinze, Katharina Müller-Elmau, Katharina Schubert, Akihiro Hamano en Saskia Vester.

Peter Merz (Heinze) is de topverkoper van een optische fabriek. Er komt een Japanse delegatie naar Duitsland om hier een partner te vinden voor een belangrijke investering. Peter is er als de kippen bij om de Japanners te strikken, maar Theamarianne (M[KA3]uller-Elmau), van een concurerende firma, is hem toch te vlug af en neemt de Japanners op sleeptouw. Peters baas maakt hem duidelijk dat, indien de zaak met de Japanners mislukt, hij kan opstappen. Terwijl Peter en Theamarianne de zaak hard spelen en gemene slagen onder de gordel niet schuwen, raakt Michio (Hamano) als maar zenuwachtiger van hun gedoe. Hij loopt weg, recht tegen de auto van Anna (Schubert), onbevredigde echtgenote van workaholic Peter. Zij ontdekt dat er andere middelen zijn om Japanners op haar hand te krijgen. Dwaze komedie die de praktijken van yuppies in de investeringswereld ongenadig op de korrel neemt. De vier hoofdacteurs zijn leuk om aan het werk te zien en, ook al betreft het hier geen grote filmkunst, het is best een plezierige screwball-comedy die je geen tijd laat om de ongerijmdheden in het verhaal te merken. Weinges schreef het scenario samen met Günter Knarr. Voor de fotografie tekende Klaus Eichhammer. Dolby Stereo.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Joe Mubare op televisie komt.

Reageer