Nicholas Simon: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

A Prayer Before Dawn

2017 | Actie

Verenigd Koninkrijk 2017. Actie van Jean-Stéphane Sauvaire. Met o.a. Joe Cole, Vithaya Pansringarm, Nicolas Shake, Panya Yimmumphai en Billy Moore.

Fraaie verfilming van de waargebeurde, louterende helletocht van de jonge, verslaafde Britse bokser Billy Moore. Die belandde wegens drugsbezit drie jaar in de beruchte Klong Prem-gevangenis in Bangkok, waar hij overleefde mede dankzij een plek in het thaiboksteam. Extreem fysieke, dicht op de met tatoeages overladen huid van Thaise medegevangenen gedraaide film, die machismo met kwetsbaarheid combineert en boksactie met een gevangenisdrama. Toch verslapt de aandacht bij het zoveelste gevecht omdat de esthetiek meer aandacht krijgt dan de innerlijke strijd van Billly.

Rx

2005 | Thriller, Misdaad

Verenigde Staten 2005. Thriller van Ariel Vromen. Met o.a. Eric Balfour, Colin Hanks, Lauren German en Alan Tudyk.

Twee vrienden en een vriendin stappen in haar hipkneuterige veertig jaar oude Chevrolet Corvair en rijden naar stoffig Mexico voor een groots openluchtfeest inclusief een schaaltje bolletjes met illegale pillen. Helaas pakt de weg naar huis slecht uit voor de bolletjesslikkers. Feestpillen geven doorgaans plezier totdat ze zijn uitgewerkt en dat is precies de spanningsboog van de film: een opgewekt begin en een labbekakkerig einde. De beeldtaal mikt op rauw realisme maar alle authenticiteit wordt gesmoord door muffe dialogen, slepende montage en de eindeloze serie clichés. Pluspunt: de steevast monter ogende Corvair.

À la verticale de l'été

2000 | Drama

Vietnam​/​​Frankrijk 2000. Drama van Tran Anh Hung. Met o.a. Tran Nu Yên-Kê, Nguyen Nhu Quynh, Le Khanh, Ngo Quang Hai en Chu Hung.

Twee vrienden en een vriendin stappen in haar hipkneuterige veertig jaar oude Chevrolet Corvair en rijden naar stoffig Mexico voor een groots openluchtfeest inclusief een schaaltje bolletjes met illegale pillen. Helaas pakt de weg naar huis slecht uit voor de bolletjesslikkers. Feestpillen geven doorgaans plezier totdat ze zijn uitgewerkt en dat is precies de spanningsboog van de film: een opgewekt begin en een labbekakkerig einde. De beeldtaal mikt op rauw realisme maar alle authenticiteit wordt gesmoord door muffe dialogen, slepende montage en de eindeloze serie clichés. Pluspunt: de steevast monter ogende Corvair.