Marie-Christine Robert: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Extension Du Domaine De La Lutte

1999 | Drama, Komedie

Frankrijk 1999. Drama van Philippe Harel. Met o.a. Philippe Harel, José Garcia, Catherine Mouchet, Cécile Reigher en Marie-Charlotte Leclaire.

Literaire zwarte komedie, gebaseerd op het gelijknamige boek van romancier Michel Houellebecq ('Elementaire deeltjes') die het draaiboek schreef met regisseur/scenarist Philippe Harel. Rijk gevuld met filosofische teksten over oa de aanschaf van een bed, de ontoegankelijkheid van vrouwen, vreemde luchtjes in huis en de weemoed van feestdagen: de moderne maatschappij in een notendop. Philippe Harel speelt zelf de hoofdpersoon, steevast door de verteller aangeduid als 'Onze Held'. Onze Held is een kettingrokende misantropische IT-er die, zoals hij zelf Maupassant aanhaalt, 'los staat van de wereld' maar zichzelf normaal acht 'tot zo'n 80%'. Hij is alleen, verdient 25x minimumloon, maakt georganiseerde groepsreisjes en heeft al twee jaar geen seks. Collega Tisserand (José Garcia) is zo mogelijk nog alleenstaander. Het toeval wil dat de twee door het bureau worden gekoppeld om softwarecursussen te geven in de provincie. Alwaar Onze Held pas goed op stoom komt. 'Je bent verweesd door de tienerliefdes die je nooit hebt gekend. Net als de vrije markt creëert vrije seks een klasse van paupers.' Verlossing uitgesloten. Extension du domaine de la lutte (in de context te vertalen als 'verlenging van het strijdperk') grossiert in treffende teksten en subtiele plotwisselingen.

L'été de Mathieu

1998 | Komedie, Familiefilm

Frankrijk​/​​België 1998. Komedie van Sylvie Durepaire. Met o.a. Louis Kreitman, Didier Bienaimé, Isabelle Habiague, Léa Coquin en Hannah Cailloux.

Literaire zwarte komedie, gebaseerd op het gelijknamige boek van romancier Michel Houellebecq ('Elementaire deeltjes') die het draaiboek schreef met regisseur/scenarist Philippe Harel. Rijk gevuld met filosofische teksten over oa de aanschaf van een bed, de ontoegankelijkheid van vrouwen, vreemde luchtjes in huis en de weemoed van feestdagen: de moderne maatschappij in een notendop. Philippe Harel speelt zelf de hoofdpersoon, steevast door de verteller aangeduid als 'Onze Held'. Onze Held is een kettingrokende misantropische IT-er die, zoals hij zelf Maupassant aanhaalt, 'los staat van de wereld' maar zichzelf normaal acht 'tot zo'n 80%'. Hij is alleen, verdient 25x minimumloon, maakt georganiseerde groepsreisjes en heeft al twee jaar geen seks. Collega Tisserand (José Garcia) is zo mogelijk nog alleenstaander. Het toeval wil dat de twee door het bureau worden gekoppeld om softwarecursussen te geven in de provincie. Alwaar Onze Held pas goed op stoom komt. 'Je bent verweesd door de tienerliefdes die je nooit hebt gekend. Net als de vrije markt creëert vrije seks een klasse van paupers.' Verlossing uitgesloten. Extension du domaine de la lutte (in de context te vertalen als 'verlenging van het strijdperk') grossiert in treffende teksten en subtiele plotwisselingen.

The Phantom of the Opera

1990 | Horror, Romantiek, Musical

Verenigd Koninkrijk​/​​Frankrijk​/​​Italië 1990. Horror van Tony Richardson. Met o.a. Burt Lancaster, Charles Dance, Teri Polo, Ian Richardson en Adam Storke.

De zesde, wat overbodige, remake van de klassieker van Gaston Leroux, met Dance als een romantisch spook, dat er alles voor over heeft om zangeres Ferreol, echtgenote van de nieuwe directeur van de Parijse opera, te saboteren ten gunste van de mooie Polo die over een goddelijke stem beschikt. Lancaster is de ex-directeur die een uitstekende band had met het spook en Storke is de jonge graaf die verliefd is op Polo. Uiterst protserig in beeld gebrachte Europese co-productie die echter weinig spanning brengt. Bovendien wordt het gezicht van het spook nooit getoond. Acteerprestaties zijn aan de tamme kant. Arthur Kopit baseerde zijn scenario op zijn eigen toneelbewerking van de roman. Steve Yaconelli zorgde voor schitterende plaatjes. De zangstemmen zijn voortreffelijk ingedubd door gerenommeerde operasterren: Michèle LaGrange, Gerard Garino en Helia T'hezan met doeltreffende muzikale arrangementen van John Addison. Er bestaat ook een tv-versie van 180m.