Kei Sato

Acteur

Kei Sato is acteur.
Er zijn 11 films gevonden.

Inochi Bonifuro

1971 | Avonturenfilm, Historische film

Japan 1971. Avonturenfilm van Masaki Kobayashi. Met o.a. Tatsuya Nakadai, Komaki Kurihara, Wakako Sokai, Kei Yamamoto en Kei Sato.

Japan in het feodale tijdperk, toen de handel met het buitenland streng verboden was en inbreuken daarop met de dood bestraft werden. De herberg uit de titel is het hoofdkwartier van een bende smokkelaars. In deze afgelegen herberg belandt een jongeman die geld gestolen heeft van zijn meester om zijn geliefde, die gedwongen werd in een huis van lichte zeden te werken, vrij te kopen. Dit personage sluit aan bij de hoofdfiguren uit de meeste films van Kobayashi: de idealist die in opstand komt tegen de onmenselijkheid van de geldende wetten. Een dynamische film met prachtige choreografie van de gevechtsscènes. Geschreven door Tomoe Ryu, naar een verhaal van Shugoro Yamamoto. De film wordt gekenmerkt door een genadeloze aanval op de corruptie in al haar vormen. Boeiend geënsceneerd en sterk vertolkt. Schitterende fotografie van Kozo Okazaki. Gedraaid in Scope.

Shinjuku dorobo nikki

1969 | Drama, Experimenteel

Japan 1969. Drama van Nagisa Ôshima. Met o.a. Tadanori Yokoo, Rie Yokoyama, Moichi Tanabe, Tetsu Takahashi en Kei Sato.

Sociaal-psychologische film met experimentele pretenties waarin de intrige (een jongen wordt betrapt bij het stelen van een paar boeken, en hij begint een avontuurtje met de winkelbediende) voortdurend wordt verweven met losse babbels tussen de hoofdacteurs en acteurs uit vorige films van Oshima, sight-seeing in de artiestenwijk Shinjuku en veel gefilosofeer over 'underground' theater en de 'seksuele extase'. Ongetwijfeld belangrijk in de evolutie van Oshima als filmmaker, maar voor de toeschouwer een gedateerde irritante zit. Ook bekend als DIARY OF A SHINJUKU BURGLAR.

Nippon no seishum

1968 | Drama

Japan 1968. Drama van Masaki Kobayashi. Met o.a. Makato Fujita, Tomoko Naraoka, Toshio Kurosawa, Kei Sato en Michiyo Aratama.

De film handelt over het conflict tussen een man van middelbare leeftijd die tijdens WOII een hele lijdensweg aflegde, en zijn zoon voor wie de oorlog niets betekent. Zoals steeds is Kobayashi's vertelstijl direct, zonder nodeloze franjes om fouten in het verhaal te camoufleren. Hij klaagt de zwakheden aan van het in tradities verstarde Japan. Hij verwijt vooral het voorbijgestreefde patriotisme en het chauvinisme van een generatie die een oorlog meemaakte. Wie zijn de echte helden en wie profiteerde enkel van de gelegenheid om te parasiteren op de ellende van hun medemens? De film werd hem destijds niet in dank afgenomen en werd langs alle kanten gesaboteerd waardoor hij eerst veel later in het westen te zien was. Toch toont Kobayashi zich nogmaals een uiterst sociaal en humanitair bewogen cineast. Sakae Hirosawa baseerde zijn scenario op een roman van Shusaka Endo. De fotografie was in handen van Kozo Okazadi. Internationale titel: HYMN FOR A TIRED MAN.

Koshikei

1968 | Komedie, Experimenteel

Japan 1968. Komedie van Nagisa Ôshima. Met o.a. Kei Sato, Yundo Yum, Fumio Watambe, Toshirô Ishidô en You Do-Yun.

Een jonge Koreaanse student die twee meisjes heeft verkracht en vermoord is ter dood veroordeeld, maar de terechtstelling mislukt en de jongen leeft nog maar is buiten bewustzijn. In deze omstandigheid mag de executie niet direct overgedaan worden en is er een nieuwe bekentenis van de veroordeelde nodig. Deze is wanneer hij bijkomt echter zijn geheugen kwijt. Er volgt een serie komische maar bittere scènes om een nieuwe bekentenis te bewerkstelligen waarbij ethiek in het algemeen en de doodstraf in het bijzonder aan de kaak worden gesteld.

Zato Ichi no Uta ga Kikoeru

1967 | Avonturenfilm

Japan 1967. Avonturenfilm van Tokuzo Tanaka. Met o.a. Shintarô Katsu, Shigeru Amachi, Mayumi Ogawa en Kei Sato.

Een stervende vraagt aan Zato Ichi om zijn geldbuidel naar een zekere Taichi te brengen. Weer een van die schilderachtige avonturenfilms van de blinde samoerai Zato Ichi, die in de jaren 1960-1970 enorm populair waren in Japan.

Yabu no naka no kuroneko

1967 | Horror, Fantasy, Historische film

Japan 1967. Horror van Kaneto Shindo. Met o.a. Kichiemon Nakamura, Nobuko Otowa, Kei Sato, Rokko Toura en Taiji Tonoyama.

Twee vrouwen, verkracht en vermoord door plunderende samoerai, terroriseren Japan als wraakzuchtige, vampierachtige geesten. Een heldhaftige samoerai die ze moet vernietigen ontdekt dat het zijn vermiste vrouw en moeder zijn. Een formele, maar niet stijve Japanse spookfilm, die in elkaar zit als een knap maar grimmig sprookje. Ook bekend als BLACK CAT en ODD AFFINITY.

Daibosatsu Toge

1967 | Avonturenfilm

Japan 1967. Avonturenfilm van Kihachi Okamoto. Met o.a. Toshirô Mifune, Tatsuya Nakadai, Michiyo Aratama, Yuzo Kayama en Kei Sato.

De geschiedenis van een ervaren samoerai, die uiteindelijk het slachtoffer wordt van zijn eigen listigheid. De bewerking van een beroemde Japanse roman door Kaizan Nakazato. De twee vijanden uit YOJIMBO - Toshiro Mifune en Tatsuya Nakadai - staan weer tegenover elkaar, hoewel hier het resultaat minder is dan in de film van Kurosawa.

Hakachu no torima

1966 | Drama

Japan 1966. Drama van Nagisa Ôshima. Met o.a. Kei Sato, Saeda Kawaguchi, Akiko Koyama, Rokko Toura en Hosei Komatsu.

Aangrijpend liefdesdrama waarin de liefde van een jongen voor Shino, een meisje afkomstig uit een klein bergdorpje, een obsessie wordt. Hij wordt een vrouwenverkrachter en ook al vermoedt Shino dat haar aanbidder de door de politie gezochte seksmaniak is, aarzelt ze toch zijn identiteit prijs te geven. Een van Oshima's beste films. Ook bekend als VIOLENCE AT NOON.

Onibaba

1964 | Horror, Historische film

Japan 1964. Horror van Kaneto Shindo. Met o.a. Nobuko Otowa, Jitsuko Yoshimura, Kei Sato, Jukichi Uno en Taiji Tonoyama.

Tijdens de burgeroorlog in het 16de-eeuwse Japan maken twee vrouwen er een gewoonte van verdwaalde krijgers te vermoorden om hun wapenrusting te verkopen. De poging van een buurman om de jongere van de twee te verleiden leidt tot een groteske climax. De artisticiteit van de film wordt overschaduwd door de openlijk seksuele en gewelddadige scenes. Shindo eindigt dit sterke verhaal met een gedenkwaardige bovennatuurlijke wending. Scenario van regisseur Shindo. Camerawerk van Kiyomi Kuroda.

Gyangu Domei

1963 | Drama, Misdaad

Japan 1963. Drama van Kinji Fukasaku. Met o.a. Ryohei Uchida, Kei Sato, Kenji Susakida, Yoshiko Mita en I. George.

Als een gangster uit de gevangenis komt, besluit deze de bende uit te roeien die zich van zijn territorium meester heeft gemaakt. Een bescheiden filmpje dat het werk is van een regisseur die genre-expert is. Hij draaide de prent toen de Japanse filmindustrie zijn gouden eeuw doormaakte.

Nihon no Yuru to Kiri

1960 |

Japan 1960. Nagisa Ôshima. Met o.a. Fimio Watanabe, Miyuki Kuwano, Masahiko Tsugawa, Rokko Toura en Kei Sato.

Een gestileerde politieke reconstructie van de bloedige demonstraties in 1960 waarmee linkse jongeren een einde probeerden te maken aan de Amerikaanse-Japanse veiligheidsovereenkomsten. Oshima veroordeelt zowel het egoïsme van links als de dogmatische stijfhoofdigheid van de Japanse Communistische Partij in vaak symbolisch geladen beelden en suggestieve montages. Onder politieke druk werd de film al na drie dagen uit de roulatie genomen. Hij is visueel boeiend, hoewel enige voorkennis en interesse in de geciteerde feiten eigenlijk onontbeerlijk zijn.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Kei Sato op televisie komt.

Reageer