Fred Burns: cast.
Er zijn 46 films gevonden.

Sunset on the Desert

1942 | Western, Muziek

Verenigde Staten 1942. Western van Joe Kane. Met o.a. Roy Rogers, George 'Gabby' Hayes, Lynne Carver, Bob Nolan en Frank M. Thomas.

Rogers als rodeo-ster helpt een vriend van zijn vader in Modec County, wordt door de mooie Carver voor boef aangezien en gevangen genomen door Nolan en The Sons of the Pioneers. Maar alles komt goed.

Ridin' the Cherokee Trail

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Spencer Gordon Bennet. Met o.a. Tex Ritter, Slim Andrews, Betty Miles, Forrest Taylor en Jack Roper.

Ritter en Andrews, Texas Rangers op vakantie in Idaho, krijgen zelfs dan te maken met bandieten. Ze weten het stel over de grens naar Texas te krijgen, zodat de Rangers een handje kunnen helpen. Bennet weet van Edmund Kelso's scenario niet veel te maken en het routine-camerawerk van Marcel LePicard geeft de film ook geen extra elan.

Nevada City

1941 | Western, Muziek

Verenigde Staten 1941. Western van Joe Kane. Met o.a. Roy Rogers, George 'Gabby' Hayes, Sally Payne, Fred Kohler Jr en George Cleveland.

Ruzie tussen de traditionele postkoetsdienst en de nieuwe spoorweg in Californië. Een bandiet, Black Bart, valt de postkoetsen aan en laat gedichten achter. Roy en Gabby zoeken de zaak uit, maar als alle geschillen met het pistool uit de weg zijn geruimd, kunnen de twee transportorganisaties vriendschappelijk samenwerken.

Young Bill Hickock

1940 | Western, Muziek

Verenigde Staten 1940. Western van Joe Kane. Met o.a. Roy Rogers, George 'Gabby' Hayes, Jacqueline Wells, John Miljan en Sally Payne.

Rogers is de legendarische Bill Hickock die de bijnaam `Wild Bill` van Calamity Jane (Payne) ontvangt. Bill heeft ook nog sympathie voor het Noorden, terwijl zijn ex-verloofde Louise (Wells) meer sympathie voor de Zuidelijke staten koestert. De Burgeroorlog is in volle gang. Voordat Rogers zijn ex, Louise, in de armen kan sluiten moet er nog veel worden recht gezet in het Wilde Westen.

Thundering Frontier

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van D. Ross Lederman. Met o.a. Charles Starrett, Iris Meredith, Bob Nolan, Carl Stockdale en Fred Burns.

Regisseur Lederman was een routinier op westerngebied, maar van deze film wist hij niets te maken. Paul Franklin had al veel goede scenario's voor Starretts serie geschreven, maar ditmaal niet. Hoofdschuldige is Nolan, die meer dan 25% van de tijd wegzingt. Zowel de held als de schurken hebben dan niets te doen. De fans vielen erbij in slaap. Cameraman George Meehan, een routinier, liet de éne steek vallen na de andere.

Border Legion

1940 | Western, Muziek

Verenigde Staten 1940. Western van Joe Kane. Met o.a. Roy Rogers, George 'Gabby' Hayes, Carol Hughes, Joe Sawyer en Maude Eburne.

Roy speelt een jonge dokter uit het oosten van de VS, die gezocht wordt voor een misdaad die hij niet beging. Voordat de echte dader zich bekend maakt, toont Roy in het Wilde Westen aan dat hij uit het goede hout is gesneden. TV-titel: WEST OF THE BADLANDS.

Trailing Trouble

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Ken Maynard, Lona Andre, Vince Barnett, Roger Williams en Grace Woods.

Maynard op zijn slechtst, en dat is jammer. Hij komt hier Andre te hulp die een ranch bezit en er alleen voor staat. Samen houden ze Williams en de zijnen van haar gebied. Van Rosson, die vele actiefilms op zijn naam had staan, mocht iets beters verwacht worden.

The Law Commands

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van William Nigh. Met o.a. Tom Keene, Lorraine Hayes, Budd Buster, Mathew Betz en Robert Fiske.

Keene, de man van de wet, komt tegen landdieven in actie. Oud thema, slecht gedaan. Het scenario van Bennett Cohen is op de meest goedkope wijze verfilmd en dat is te zien. Hayes staat ook bekend als Laraine Day.

The California Mail

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Noel Smith. Met o.a. Dick Foran, Linda Perry, Edmund Cobb, Tom Brower en James Farley.

Foran, een postkoetsrijder, wint een contract, maar niet voordat men alles geprobeerd heeft om dat te verhinderen. Het bekende westernthema wordt hier routinematig uitgewerkt. The Sons of the Pioneers met Roy Rogers, zijn ook van de partij.

Law of the 45's

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van John P. McCarthy. Met o.a. Guinn 'Big Boy' Williams, Molly O'Day, Al St. John, Ted Adams en Lafe McKee.

Door velen gezien als een vroege voorloper van de serie THREE MESQUITEERS, want nog vóór POWDERSMOKE RANGE maakte deze al gebruik van de karakters van William Colt MacDonald. Williams was Tucson Smith en Al St. John Stony Brooke; de derde van het gezelschap, Lullaby Joslin, ontbrak. St. John was niet goed in zijn rol, Williams wel. Robert Tansey bewerkte een verhaal van MacDonald.

War of the Range

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Tom Tyler, Caryl Lincoln, Lane Chandler, Lafe McKee en Slim Whitaker.

Het verhaaltje van Oliver Drake heeft niet veel om het lijf, maar de actie is aanwezig. Tyler zit in een ranch-oorlog met rancher French, en is verliefd op Lincoln. McGowan heeft er een matige western van gebrouwen. Het was de laatste van vier westerns die Tyler maakte voor Freuler en producent Burton King, met Edward Kull als cameraman.

Trailing North

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van John P. McCarthy. Met o.a. Bob Steele, Doris Hill, George 'Gabby' Hayes, Arthur Rankin en Fred Burns.

Een slechte western, waarin ook Steele niet uit de verf komt. Maar wat wil je, als western-ster zonder scenario? John Morgan bewerkte een verhaal van Harry Fraser, maar dat was onduidelijk. Steele speelt in ieder geval een Texas Ranger, die naar Canada vertrekt om met de Mounties samen te werken. Geen actie, geen spanning en ook nog eens beroemd camerawerk van Faxon Dean.

The Dude Bandit

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van George Melford. Met o.a. Hoot Gibson, Gloria Shea, Skeeter Bill Robbins, Hooper Atchley en Neal Hart.

Uitstekende western met Gibson, waarin deze ingrijpt tegen hen die proberen ranchers van hun land te verjagen. Een bekend thema, ditmaal naar een scenario van Jack Natteford, door Melford met vaart gebracht, en met uitstekend camerawerk van Harry Neumann en Tom Galligan. Het was nog de tijd dat Hoot en Ken Maynard tot de bekendste filmsterren behoorden. Neal Hart en Fred Gilman waren western-sterren uit de jaren twintig.

Texas Tornado

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Oliver Drake. Met o.a. Lane Chandler, Buddy Roosevelt, Doris Hill, Robert Gale en Yakima Canutt.

Chandler is de Texas Ranger die een bende veedieven te lijf moet in deze matig afgewerkte western. Oliver Drake was tevens de scenarioschrijver; James Diamond was de cameraman, die zijn werk slecht heeft gedaan. Het was één van de acht westerns die Chandler in 1931/32 maakte voor producent Willis Kent, die hierna negen westerns maakte met Reb Rissell.

Saddle Buster

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Fred Allen. Met o.a. Tom Keene, Helen Forest, Charles Quigley, Ben Corbett en Fred Burns.

Redelijke rodeo-western met Keene, waarin deze een zenuwinzinking krijgt als hij een bepaald paard niet kan berijden en bang is vertrapt te worden. Keene wordt gezien als een lafaard, maar hij revancheert zich. Oliver Drake bewerkte het verhaal van Cherry Wilson, en Ted McCord zorgde voor de beelden. De westerns van Keene leverden RKO winst op; met een budget van rond 40.000 dollar werden ze gemaakt en binnen luttele tijd werd een winst gemaakt van 25.000 dollar, die daarna opliep tot een veelvoud.

Partners

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Fred Allen. Met o.a. Tom Keene, Nancy Drexel, Ben Corbett, Fred Burns en Bobby Nelson.

Een bekend thema, hier door Donald Lee geschreven: de held wordt van moord verdacht en kan zijn onschuld pas bewijzen nadat hij zelf de ware dader heeft ontmaskerd. Te langdradig: te weinig actie. Achter de camera stond Harry Jackson.

Heritage of the Desert

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Henry Hathaway. Met o.a. Randolph Scott, Sally Blaine, Vince Barnett, Guinn Williams en J. Farrell MacDonald.

Harold Shumate en Frank Partos bewerkten het Zane Grey-boek voor deze tweede verfilming. Blaine is een wees, die door Scott uit de handen van Landau wordt gered. De film wordt dan meer een liefdesfilm dan een actievolle western. De film is goed gemaakt, maar zeker in die tijd wilden de westernfans actie en zo min mogelijk of geen romantiek. Het was het regiedebuut van Hathaway en de 2e westernrol van Scott, die in 1929 debuteerde en later een van de groten uit het genre zou worden.

The Cheyenne Kid

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Jacques Jaccard. Met o.a. Buffalo Bill Jr., Joan Jaccard, Yakima Canutt, Jack Mower en Frank Ellis.

Kleine goedkope western, geschreven door Jaccard en Canutt. Men wilde met Bills naam een graantje meepikken in de periode dat de grote studio's vrij weinig westerns maakte, terwijl de vraag ernaar bij het publiek groot was.

Sunrise Trail

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van John P. McCarthy. Met o.a. Bob Steele, Blanche Mehaffey, Jack Clifford, Eddie Dunn en Germaine De Neel.

Steele gaat de sheriff helpen en weet een hele bende veedieven op te rollen. De actie is niet zo omvangrijk, maar het scenario van Wellyn Totman gaat nu eens wat dieper, wat de film best ten goede komt. Archie Stout was er voor het camerawerk.

Near the Trail's End

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Wallace Fox. Met o.a. Bob Steele, Marion Shockley, Jay Morley, Si Jenks en Hooper Atchley.

Bob Steele, de nieuwe marshal, krijgt te maken met een bende die postkoetsen overvalt. Marion Shockley zorgt voor de romantiek. Pure routine, maar op de juiste wijze gedaan door mensen die wisten hoe je met weinig geld toch iets kunt maken. Bob zorgde voor veel bioscoopbezoekers door zijn inmiddels fikse populariteit. G.A. Durlam was de scenarist, Robert Quigley leverde het verhaal en Archie Stout was cameraman. Het was de laatste van de acht westerns die Bob deed voor Tiffany. Hij en producent Trem Carr gingen nu naar World Wide.

Freighters of Destiny

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Fred Allen. Met o.a. Tom Keene, Barbara Kent, Frank Rice, Mitchell Harris en Fred Burns.

Routineuze, maar onderhoudende western over Keene en zijn vader die een karavaan organiseren voor pioniers die naar het westen willen. Ze worden steeds gehinderd door een bende outlaws. De bankier is de schurk: hij wil het transportbedrijf overnemen. Adele Buffington schreef het oppervlakkige scenario, maar Ted McCord deed méér dan middelmatig camerawerk.

Branded

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van D. Ross Lederman. Met o.a. Buck Jones, Ethel Kenton, Wallace MacDonald, Fred Burns en Clark Burroughs.

Jones had net zijn eerste serie van acht sprekende westerns achter de rug. Zijn populariteit was zeer snel gestegen en Columbia besloot de volgende acht met een hoger budget te maken. De kwaliteit van de Jones-westerns was dan ook goed en kwam meestal boven het gemiddelde niveau van de seriewestern uit. Zo ook dit produkt: een uitstekende western vol actie.

Border Law

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Louis King. Met o.a. Buck Jones, Lupita Tovar, James Mason, Frank Rice en Don Chapman.

Buck is een Texas Ranger en Mason is een bandiet die bij een overval Bucks broer heeft neergeschoten. Maar Buck krijgt zijn wraak.

The Mounted Stranger

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Hoot Gibson, Buddy Hunter, Milton Brown, Fred Burns en James Corey.

Dit is een herverfilming van RIDIN` KID FROM POWDER RIVER uit 1924, eveneens met Hoot in de hoofdrol. Rosson bewerkte zelf het verhaal van Henry Herbert Knibbs. Hoot maakt als jochie (Hunter) de moord op zijn vader door Burns mee. Eenmaal volwassen wil hij wraak nemen: hij neemt het op tegen Burns en diens bende. In een bijrolletje speelt de actrice Billington, de weduwe van westernster Lester Cuneo die in 1925 op dramatische wijze zelfmoord pleegde. Het was Hoots eerste geheel sprekende film; nadien zou hij niet anders maken. Hij was tevens de producent van deze film.

Parade of the West

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Gladys McConnell, Otis Harlan, Frank Rice en Bobby Dunn.

Blystone blijkt in staat de gevoelens van McConnell voor Maynard en de liefde van de jonge Hanlon, die aan de zorgen van Maynard is toevertrouwd, aan het wankelen te brengen. Als de jongen ziek wordt, vertelt hij deze wat voor verhalen Blystone over hem verspreidt, verhalen waarin hij als een lafaard wordt uitgebeeld. Maynard bewijst het tegendeel te zijn; hij wint de liefde van McConnell en de genegenheid van Hanlon terug. Bennett Cohen schreef en Ted McCord nam op.

Mountain Justice

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Kathryn Crawford, Otis Harlan, Paul Hurst en Richard Carlyle.

Kens eerste totaal sprekende western na de hoofdrol in 29 zwijgende westerns. Er kwamen nog 54 sprekende films en 1 sprekende serial bij. Kens vader, Burns, wordt vermoord en Ken gaat naar Kettle Creek (de oorspronkelijke titel van de film) om de moordenaar te zoeken. Spannend, maar vooral vol uitstekend stuntwerk dat Ken grotendeels zelf deed. Bennett Cohen leverde het verhaal, Ted McCord deed het camerawerk.

Men Without Law

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Louis King. Met o.a. Buck Jones, Carmelita Geraghty, Tom Carr, Lydia Knott en Harry Woods.

Jones verdedigt Geraghty en haar vaders land tegen Woods, de bandiet. De film speelt in 1918, vlak na WO I en cowboy Jones zit aan het front als de film begint. Het eigenlijke verhaal start wanneer hij terugkeert naar het wilde westen.

Headin' North

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van John P. McCarthy. Met o.a. Bob Steele, Barbara Luddy, Percy Murdock, Walter Shumway en Eddie Dunn.

Bob Steele wordt ten onrechte gezocht door de wet. Om de ware dader te ontmaskeren, vermomt hij zich (met Murdock) als danser in een zeer apart kostuum. Dat mag dan nieuw zijn in een western, het werd er niet spannender op. In totaal zijn er twee fikse gevechten en de rest is vrij tam. McCarthy was ook de scenarist en Archie Stout de cameraman. McCarthy (1885-1962) leverde in de jaren twintig en dertig aan kleine maatschappijen vele westerns af. Hij bereikte nimmer de top; met THE CISCO KID RETURNS nam hij in 1945 afscheid van het witte doek.

Fighting Thru

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van William Nigh. Met o.a. Ken Maynard, Carmelita Geraghty, Charles King, Wallace MacDonald en Tommy Bay.

Routine-western, waarin Maynard ervan beschuldigd wordt zijn partner vermoord te hebben. Zijn paard Tarzan is het meest interessante in deze eerste western van een serie van elf, die hij maakte voor Tiffany en producent Phil Goldstone. Arthur Reed was de cameraman (en voor het grootste deel van de serie) met Jack Natteford als scenarist.

The California Mail

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Albert S. Rogell. Met o.a. Ken Maynard, Dorothy Dwan, Lafe McKee, Paul Hurst en C.E. Anderson.

Tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog worden de goudzendingen uit Californië die bestemd zijn voor de Noordelijken, voortdurend door een bende overvallen. Maynard krijgt opdracht de bende uit te schakelen en ervoor te zorgen dat de zendingen ongestoord kunnen verlopen. Marion Jackson was de scenariste en Frank B. Good de cameraman.

The Pioneer Scout

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Lloyd Ingraham en Alfred L. Werker. Met o.a. Fred Thomson, Nora Lane, William Courtright, Tom Wilson en George Marion.

Pioniers trekken weer met hun huifkarren door de prairies op weg naar een gebied waar ze een toekomst kunnen opbouwen. Als Indianen verklede blanke bandieten proberen de stoet te overvallen. Thomson is de begeleider van de stoet en wordt zelfs gevangen genomen. Frank Clifton was de scenarist en Mack Stengler de cameraman van dit epos. Maar de film flopte, terwijl het een behoorlijk gemaakte western was. Met JESSE JAMES had Thomson zijn naam van de ene op de andere dag verspeeld. Amerika was boos en liet een idool vallen. Paramount had spijt dat men een contract voor vier dure westerns met Thomson had gesloten.

The Phantom City

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Albert S. Rogell. Met o.a. Ken Maynard, Eugenia Gilbert, James Mason, Charles Mailes en Jack McDonald.

Alle ingrediënten voor een goede western zijn aanwezig, waaronder een spookmijn waar Maynard, Gilbert en Mason bij betrokken zijn. Maynard eist van Mason het aandeel terug dat diens vader van zijn vader gestolen heeft en de botsing tussen de beide mannen is een feit. Maar Maynard wordt door een mysterieus spook geholpen. Spanning, actie en een beetje romantiek zijn er in dit scenario van Adele Buffington te vinden. Ted McCord nam op.

The Overland Stage

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Albert S. Rogell. Met o.a. Ken Maynard, Kathleen Collins, Tom Santschi, Sheldon Lewis en Jay Hunt.

Santschi probeert een oorlog te laten uitbreken tussen blanken en Indianen. Maynard weet dat in laatste instantie te verhinderen. Marion Jackson schreef het scenario, dat hier en daar wat verward aandoet, maar veel actie naast enige romantiek biedt. Rogell - die zijn sporen bij de westerns met Jack Hoxie verdiende - was een man die van actie hield en vaart. Harry Joe Brown, die de produktionele leiding had, had zijn ervaring opgedaan bij de westerns met Fred Thomson, dus Maynard was omringd met vakmensen - en het produkt was er dan ook naar Sol Polito was de cameraman en ook hij zou een begrip worden in zijn vak.

The Land Beyond the Law

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Dorothy Dwan, Tom Santschi, Noah Young en Gibson Gowland.

Maynard krijgt opdracht van de gouverneur een einde te maken aan de bende van Santschi. Die laatste moet wel eerst ontmaskerd worden als de leider van een bende moordenaars en veedieven. Daarnaast is de schurk ook nog de voogd van Dwan, die door Maynard in bescherming wordt genomen. Bij afwezigheid van Albert Rogell regisseerde producent Brown nu zelf. Marion Jackson leverde het scenario, dat in 1937 herverfilmd werd met Dick Foran; Sol Polito deed het camerawerk.

The Galloping Gobs

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Richard Thorpe. Met o.a. Buffalo Bill Jr., Morgan Brown, Betty Baker, Raye Hampton en Walter Maly.

Bill en Brown zijn zeelieden - zeer ongebruikelijk in een western, maar in serie-westerns kon alles. Ze winnen bij het kaartspelen een ranch. Daar spookt het, en het is tevens de schuilplaats van een bende die een meisje ontvoerd heeft. De jongens komen dus in actie. Na afloop besluiten ze de zee de zee te laten en zich als cowboys op de ranch te vestigen. Thorpe schreef het script naar een verhaal van Lew Collins en Sergey Sergeyeff.

Wild to Go

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Robert de Lacy. Met o.a. Tom Tyler, Frankie Darro, Fred Burns, Ethan Laidlaw en Earl Haley.

Tyler heeft de cheque op zak voor de bank om de lening af te betalen voor zijn baas aan Burns. Deze is in afbetaling niet geïnteresseerd en laat Tyler door bandiet Laidlaw overvallen om afbetaling te verhinderen, zodat hij het land in bezit kan nemen. Maar iedereen rekent buiten de jongere broer van Tyler: Darro. F.A.E. Pine schreef en John Leezer nam op.

The Outlaw Express

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Leo Maloney. Met o.a. Leo Maloney, Joan Renee, Melbourne MacDowell, Albert Hart en Henry Otto.

Postkoetsen worden overvallen door een bende. Als er een dode bij valt, geeft Wells Fargo aan Leo Maloney opdracht de zaak te gaan onderzoeken en de bende uit te schakelen. Ford Beebe leverde het scenario en Harry Cooper het camerawerk.

The Haunted Range

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Paul Hurst. Met o.a. Ken Maynard, Alma Rayford, Harry Moody, Al Hallett en Fred Burns.

De titel is niet helemaal logisch, want het gaat om een spook-ranch, terwijl in de titel het woord anders wordt geschreven en dan ook een andere betekenis heeft. Maar een kniesoor die daarop let bij scenarist Frank Howard Clark. Maynard heeft een ranch geërfd en is op jacht naar de moordenaar van een buurman, op wiens dochter hij verliefd wordt. Via haar broer, die lid is van een bende veedieven, komt hij achter het geheim van de spook-ranch. Frank Cotner was de cameraman. Het was de laatste van de vijf westerns die Maynard maakte voor producent Clifford S. Elfelt. Zijn volgende contract met First National zou hem een top-ster maken.

The Grey Vulture

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Forrest Sheldon. Met o.a. Ken Maynard, Hazel Deane, Sailor Sharkey, Boris Bullock en Fred Burns.

Denkend een man te hebben gedood, gaat Maynard op de vlucht. Hij komt een postkoets vol vrouwen tegen, wordt verliefd op de dochter van een rancher waar het gezelschap slaapt, verhindert de veediefstallen van de voorman en hoort van de sheriff dat de man die hij dacht gedood te hebben, in blakende gezondheid verkeert. Niets staat een huwelijk nu nog in de weg. George Hively schreef deze western.

The Demon Rider

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Paul Hurst. Met o.a. Ken Maynard, Alma Rayford, Fred Burns, Tom London en James Lowe.

Maynard vangt een bende outlaws, laat ze echter achter zodat ze weer vrij kunnen worden en wordt dan zelf beschuldigd van goudroof, tot een kok uitsluitsel geeft. Het scenario van Jay Inman Kane (de latere regisseur Joseph Kane) is te naïef om te kunnen boeien; het geeft alleen aanleiding tot voldoende actie. Frank Cotner stond achter de camera.

The Western Wallop

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Clifford Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Margaret Landis, James Gordon Russell, Charles Brinley en Duke Lee.

Hoxie heeft onschuldig in de gevangenis gezeten en is nu vrij op erewoord. Hij wil zich daarom buiten moeilijkheden houden. Russell komt daarachter en maakt van die wetenschap misbruik tot hij Landis ontvoert; dan komt Hoxie toch in actie. Wyndham Gittens baseerde zijn scenario op On Parole van Adolph Bannauer. Harry Neumann was de cameraman.

The Breed of the Border

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Harry Garson. Met o.a. Lefty Flynn, Dorothy Dwan, Louise Carver, Milton Ross en Frank Hagney.

Maurice B. `Lefty` Flynn (1893-1959) speelde onder zijn eigen naam vele bijrollen en als Lefty een aantal hoofdrollen in westerns, zoals deze, waarin hij achter de overvallers van een goudmijn aanzit. Paul Gangelin en Dorothy Arzner bewerkten het verhaal van William Dawson Hoffman. Henry Kruse en William Tuers waren de cameralieden.

Cyclone Jones

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Charles R. Seeling. Met o.a. Guinn 'Big Boy' Williams, Bill Patton, J.P. McKee, Kathleen Collins en Fatty Alexander.

Big Boy wordt verliefd op Collins, helpt haar vader, een schapenhouder die moeilijkheden krijgt met een aantal ranchers, en dan staat een huwelijk niets meer in de weg. John Natteford was de scenarist en Marcel Le Picard was toen al met zijn matige camerawerk bezig.

Ruth of the Rockies

1920 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1920. Avonturenfilm van George Marshall. Met o.a. Ruth Roland, Herbert Heyes, Thomas Lingham, Fred Burns en Norma Bichole.

Serial in vijftien hoofdstukken. Roland komt weer in grote moeilijkheden; de fans genoten, want ze stond weer haar mannetje. Een verborgen schat op een eiland staat centraal in deze serial die gebaseerd is op het verhaal Broadway Bab van Johnston McCulley.

Vengeance and the Woman

1917 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1917. Avonturenfilm van William Duncan. Met o.a. William Duncan, Carol Holloway, George Holt, Tex Allen en Vincente Howard.

Serial in vijftien hoofdstukken. Vitagraph combineerde voor de tweede maal het duo Duncan/Holloway, na het succes van de overigens matige serial THE FIGHTING TRAIL. Duncan was een ster geworden en trok publiek, maar ook deze produktie, door hem zelf geregisseerd, kwam niet boven de doorsnee avonturen-serial uit. Garfield Thompson en Edward Montagne schreven het scenario naar een verhaal van Albert Smith en Cyrus Townsend Brady.

The Fighting Trail

1917 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1917. Avonturenfilm van William Duncan. Met o.a. William Duncan, Carol Holloway, George Holt, Joe Ryan en Charles Wheelock.

Geen beste start, deze eerste Duncan serial (in vijftien hoofdstukken) die zich in WOI afspeelt. Hij is een ingenieur die op de hoogte is van de verblijfplaats van een mijn waar zeldzame mineralen in grote hoeveelheden aanwezig zijn. Men kan daar explosieven van maken die goed zijn voor het voeren van de oorlog in Europa. Anderen hebben ook interesse en willen de mijn ook vinden. J. Stuart Blackton en Cyrus Townsend Brady schreven de serial.