Sarah Sterling: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Christa

1980 | Erotiek

Frankrijk 1980. Erotiek van Michel Berkowitch. Met o.a. Jane Rome, Chantal Bruneau, Paul Bachet, Sarah Sterling en Maruccia.

Aanvankelijk was dit helemaal geen pornofilm maar een onbegrijpelijk stuivertje-wisselen op liefdesgebied, in de verdorven platenwereld. De film (gemaakt in 1979) heeft een tijd als onverkoopbaar produkt op de plank gelegen. Teneinde te redden wat er nog te redden viel, heeft de regisseur, een eendagsvlieg, er extra scènes aan toegevoegd, waarna zijn inmiddels 75m lange film eindelijk, en toch nog amper opgemerkt, uitkwam. Het resultaat is bar: wat een slap aftreksel was van een fotoroman, lijkt nu helemaal nergens meer op. Genoemde scènes zijn ingevoegd zonder ook maar een moment rekening te houden met de plot, en sommige dialogen verwijzen naar incidenten en personages die verder onzichtbaar blijven. Ook bekend als CHRISTA, FOLLE DE SON SEXE.

Mords pas, on t'aime

1975 | Komedie

Frankrijk 1975. Komedie van Yves Allégret. Met o.a. Bernard Fresson, Yves Coudray, Jean-Pierre Darras, Catherine Allégret en Sylviane Bressy.

Een ondernemend tien-jarig jongetje wordt door zijn grootouders opgevoed, omdat zijn gescheiden vader, een vrachtrijder, voortdurend onderweg is. Dan neemt zijn vader hem mee naar zijn woonstede, Bordeaux; er ontwikkelt zich een een goede verstandshouding tussen beiden. Zijn vader vertelt hem over zijn moeder, die tot de gegoede burgerij uit die stad behoort. Het ventje zou zo graag zijn inmiddels hetrouwde moeder (met twee dochtertjes) willen zien en hij bedenkt een list: hij pleegt een klein vergrijp, waarvoor de politie hem oppakt en hij geeft de naam van zijn moeder op, die hem van het politiebureau komt afhalen. Zijn moeder brengt hem naar zijn vader en ze blijft voor het avondeten. Als zij de volgende morgen zijn vader verlaat, moet het joch terug naar zijn grootouders. Het scenario wisselt treffende momenten af met ver gezochte zoals vertederende humor, die volwassenen zou moeten week maken. Ondanks de zinnige strekking blijft de film al te oppervlakkig en de jeugdige Coudray - inmiddels een veteraan uit de tv-serie Graine D'Ortie die ook door Allégret werd geregisseerd - getuigt meer van acteursflair dan dat hij zijn personage aannemelijk maakt. Ook bekend als BONNE FÊTE PAPA, LA FÊTE DES PÈRES, TA FÊTE PAPA et ROSE ET FRÉDEÉRIC.

Le triangle écorché

1975 | Drama

Frankrijk 1975. Drama van Pierre Kalfon. Met o.a. Sabine Glaser, Jacques Portet, Henri Deus, Frédéric Mitterrand en Sarah Sterling.

Het klassieke verhaal van een driehoeksrelatie binnen een bourgeois-gezin. Ditmaal is het de vrouw die een minnaar neemt. De gehele film is opgebouwd rond de vraag of zij bij haar man weggaat of niet. Een mager thema, bewerkt met behulp van eindeloos geklets, zogenaamd om de in dit milieu gangbare zeden weer te geven. Een tamelijk saaie film, de laatste van deze cineast die zich sedertdien heeft gericht op de productie en de distributie. De muziek is niet gek.

La Pension du libre-amour

1974 | Romantiek

Frankrijk 1974. Romantiek van Jack (Eddy) Angel (Matalon). Met o.a. Colette Mareuil, Gérald Maro, Christine Locquin, Michel Nelz en Sarah Sterling.

Een seksniemendalletje dat letterlijk en figuurlijk niets om het lijf heeft.

Le Feu aux Lèvres

1972 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1972. Drama van Pierre Kalfon. Met o.a. Olga Georges-Picot, Bernard Verley, Paul Guers, Jacques Portret en Karin Petersen.

Verbitterd over de dubbele moraal van haar echtgenoot en zijn notabele kennissenkring, versiert de vrouw van een seksuoloog een sensatiejournalist, die ze overhaalt om de perversiteiten van haar milieu in de openbaarheid te brengen, zonder te beseffen dat ze zelf óók het slachtoffer zal worden van zijn onthullingen. De veronderstelde aanklacht tegen de vercommercialisering van de erotiek doet hypocriet aan, omdat de film zelf niet anders doet. Dat levert overigens werkzaam suggestieve scènes op - contact tussen heldin en journalist in een seks-bioscoop waar voyeurisme op het doek en in de zaal verdubbeld wordt - hoewel het te pas en te onpas in beeld brengen van Parijse monumenten de commerciële export-overwegingen zeer nadrukkelijk duidelijk maakt.