Guy Barbier: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Langevin : Le secret

1996 | Drama, Fantasy

Frankrijk 1996. Drama van Patrick Jamain. Met o.a. Jean-François Garreaud, Michel Robin, Muriel Combeau, Louis Beyler en Frédérick Meininger.

L'homme brun

1980 |

België 1980. Freddy Charles. Met o.a. Lesly Burton, Joris Gilleir, Serge Kribus, Jean-Paul Dermont en Guy Barbier.

Een Waals dorp in 1948. Een kleine jongen woont met zijn moeder in een groot huis. Hij mist een vader, die in Congo is achtergebleven, en zoekt een voorbeeld in achtereenvolgens zijn leraar en een jonge avonturier die in een woonwagen woont, terwijl zijn moeder en vader zich uiteindelijk met elkaar verzoenen. Een gevoelig thema, een onbeholpen aanpak, teveel anecdotes, en dit alles in een tempo dat maar niet wil vlotten. Aan de oprechtheid hoeft niet te worden getwijfeld, maar aan de gemeenplaatsen evenmin.

La ferme à l'oiseau

1978 | Drama

België 1978. Drama van Robert Mayence. Met o.a. Guy Barbier, Christian Barbier, Dominique Levy en France Molle.

Het prototype van een film die je niet moet maken. Het ging er aanvankelijk om de landbouwers ervan bewust te maken dat een georganiseerde bedrijfsvoering noodzakelijk is om goede landbouw te kunnen bedrijven. Het Ministerie van Cultuur wilde deze boodschap echter via een verzonnen verhaal overbrengen. Het resultaat is een hybridische, onbeholpen film met acteurs die verlamd zijn door het propaganda-achtige scenario zowel als door de dialoog die hun in de mond wordt gelegd.

Métro Luxembourg

1975 | Drama, Romantiek

België 1975. Drama van Teff Erhat. Met o.a. Guy Barbier, Nicole Colchat, Liliane Becker, Jean-Paul Dermont en Marcel Josz.

Een verfilming van Jill Hyem van zijn eigen roman A Shape like Piccadilly, verplaatst naar genoemd metrostation, waar de vreemde houding van een jongeman een jonge bibliothecaresse intrigeert. Ze komt erachter dat hij kan lezen noch schrijven en, uiteraard, neemt zij deze taak op zich. Of deze romancier is een slechte bewerker of wel zijn boek stelt niets voor of - en dat is meer waarschijnlijk - het leuke gaat eraf na het oversteken van het Kanaal. Hoe dan ook, de verveling slaat gauw toe door het gebrek aan tempo en ideeën aangaande de regie. De acteurs hebben gewoon pech en kunnen er verder ook niets aan doen.