Elliot Lewis Rosenblatt

Producer

Elliot Lewis Rosenblatt is producer.
Er zijn 4 films gevonden.

The Prime Gig

2000 | Drama

Verenigde Staten 2000. Drama van Gregory Mosher. Met o.a. Vince Vaughn, Julia Ormond, Ed Harris, Rory Cochrane en Stephen Tobolowsky.

Mosher regisseerde meer dan twintig toneelstukken van David Mamet en heeft daarbij duidelijk goed opgelet. De harde, zakelijke setting en snedige dialogen in The Prime Gig doen denken aan die in Mamets Glengarry Glen Ross, al wordt het niveau van die klassieker nooit gehaald. Vaughn is de gewiekste telemarketeer Pendleton Wise die door beruchte witteboordencrimineel Kelly Grant (Harris) wordt gerekruteerd voor een grootscheepse telefoonzwendel. De zaken gaan goed, tot er een vrouw in het spel komt. Het drama blijft een beetje afstandelijk, maar de plot intrigeert en de acteurs zijn op dreef.

Kiss Tomorrow Goodbye

2000 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 2000. Mysterie van Jason Priestley. Met o.a. Nicholas Lea, Holt McCallany, Kari Wuhrer, Jennifer Blanc en Philip Casnoff.

Top dog uit Tinseltown Dustin Yarma (Lea) ontwaakt na een zuippartij op het strand met een kater en... een dode vrouw. Dustin kan zich niets herinneren en juist op dat moment wordt hij benaderd door zwerver Minnow (McCallany), die zegt dat hij gezien heeft hoe Dustin haar toetakelde. Hij biedt Dustin aan ervoor te zorgen dat het lijk verdwijnt, maar dan moet Dustin hem wel een bijdrage geven. Algauw blijft de chantage niet alleen bij geld, maar wil Minnow veel meer, inclusief Dustins liefje Darcy (Wuhrer). Tandenknarsend zint Dustin op een manier om er onderuit te komen, en als het even kan Minnow het onderspit te laten delven, maar die is voor geen kleintje vervaard: als het erop aankomt, is hij bereid Darcy te offeren zodat ze het niet meer kan navertellen. Het scenario van Ozzie Cheek is gebaseerd op de film MOONTIDE uit 1942 van Archie L. Mayo met Jean Gabin en Ida Lupino, maar daar is nauwelijks iets van te herkennen. Ozzie Cheek schildert maar een triest beeld van het filmwereldje. Het spel van Lea is aanvaardbaar, maar de film is niet veel aan, ondanks de aantrekkelijke Wuhrer, die meer fans dan talent heeft, en de bijna net zo populaire aanwezigheid van Priestley als Jarred. Het camerawerk is van Bruce Logan. Geproduceerd in het kader van de B-filmreeks [KL]Kiss, Kiss, Bang, Bang[KLE] van omroep Fox (een familiezender!).

Buddy Boy

1999 | Horror, Thriller, Drama

Verenigde Staten 1999. Horror van Mark Hanlon. Met o.a. Aidan Gillen, Emmanuelle Seigner, Susan Tyrrell, Harry Groener en Hector Elias.

Regisseur/scenarist Mark Hanlon kwam met zijn duistere voyeursdrama Buddy Boy niet veel verder dan het festivalcircuit. En dat is eindeloos jammer want zijn debuutfilm is een unieke neerwaartse wenteltrap in een dito ziel. De ziel van Francis (Aidan Gillen), een seksueel gefrustreerde, introverte jongeman die een ranzig appartement deelt met zijn bedlegerige moeder en geobsedeerd is door religie en overbuurvrouw Gloria (Emmanuelle Seigner). Als hij de vegetarische Gloria rood vlees ziet eten slaat zijn fantasie en daarmee de film volslagen op hol in een doolhof van geweld en moord.

Keys to Tulsa

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van Leslie Greif. Met o.a. Eric Stoltz, Cameron Diaz, Randy Graff, Mary Tyler Moore en James Coburn.

Het kansrijke scenario van Harley Peyton naar de roman van Brian Fair Berkey bevat teveel wendingen en subplots en te weinig sympathieke figuren, waarmee de kijker zich zou kunnen associ[KA3]eren en dat is verschrikkelijk jammer. Richter Boudreau (Stoltz) is een karakterloze figuur van goede familie, wiens streberige moeder Cynthia (Moore) hem een baantje als filmcriticus bezorgt bij de plaatselijke krant, Tulsa Journal. Helaas is Richter te beroerd om een stukje in te leveren en rookt, snuift en zuipt liever dan dat hij wat doet. Als er een aardige meid op zijn weg komt, dan zegt Richter nooit nee. Zo komt hij Vicky Stover (Unger) tegen, een sweetheartje van de high school dat ook uit een goed nest komt. Zij is door haar huwelijk met drugsdealer Ronnie (Spader) onterfd. Ze wil wat van Richter, maar dat is niet meteen duidelijk. Richter is Ronnie nog geld schuldig voor stuff, en Ronnie wil dat Richter hem helpt bij een chantagezaak met compromitterende foto`s van de overjarige stripper Cherry (Going), voor wie Richter prompt valt. Cherry was getuige van een moord en daar wil Ronnie munt uit slaan. Ondertussen verdenkt Vicky`s broer Keith (Rooker) dat zijn zus hem een deel van de erfenis wil afpikken. Na een tijdje loopt de kijker het risico dat zijn aandacht verslapt en hij deze op zich intrigerende, maar veel te lange film niet meer kan volgen. Stoltz als Richter toont te weinig personage en dat werkt dodelijk. De scène's schieten te kort en het camerawerk van Robert Fraisse laat de kijker af en toe behoorlijk in de steek. Debuterend regisseur Greif is er niet in geslaagd om een THE BIG SLEEP van de 21e eeuw te brengen. De film werd in Texas gedraaid en niet in Oklahoma.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Elliot Lewis Rosenblatt op televisie komt.

Reageer