Anne-Laure Grondin: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

L'instit : Samson l'innocent

1994 | Komedie

Frankrijk​/​​Zwitserland 1994. Komedie van Christian Karcher. Met o.a. Gérard Klein, Nicolas Rossier, Anne Richard, Pierre Banderet en Baptiste Guye.

Enkele dagen voor carnaval arriveert Victor Novak (Klein), l`instit, met zijn leerlingen in het Zwitserse Fribourg, in het kader van een uitwisseling tussen Zwitserse en Franse scholen. Ze worden ontvangen door Novaks collega, Anna (Richard) en haar leerlingen. Anna heeft echter een leerling, Willy (Guye) die zich van de anderen afsluit. Hij lijkt met niemand op te kunnen schieten, behalve met Samson (Rossier), een geestelijk gehandicapte schoonmaker die 25 jaar oud is. Het kind dat zijn vader en de school haat, wil vluchten. Hij wil het zo aanpakken dat men gelooft dat hij dood is. Lekker voer voor kijkers die graag een traantje willen wegpinken. Sentiment is het kenmerk van deze tv-serie. Door het gebruik van een originele locatie en goed spel is deze aflevering beter dan gewoonlijk. Scenario van Anne-Marie Mithois, Patrice Mithois en Alain Krief. Sprookjesachtige beelden van Claude Egger. Gefilmd op Super 16.

Les maîtres du pain

1993 | Drama

Frankrijk 1993. Drama van Hervé Baslé. Met o.a. Wladimir Yordanoff, Anne Jacquemin, Françoise Seigner, Elisabeth Margoni en Paul Crauchet.

In de kerstnacht van het jaar 1928 moet Jacquemin, in de rol van de vrouw van bakker Yordanoff, bevallen van hun eerste, langverwachte kindje. De ontgoocheling is groot wanneer de baby dood geboren wordt en bovendien blijkt dat Jacquemin nooit meer zwanger kan worden. Twee weesjongens worden buiten het medeweten van Jacquemin, in de bakkerij opgenomen. Yordanoff beleeft een avontuurtje met Margoni, waarop Jacquemin zich op haar man wreekt door een verhouding te beginnen met Babilée. Uit die kortstondige relatie wordt een meisje geboren. De bakker is erg trots op zijn inmiddels volwassen geworden geadopteerde weesjongens, maar een van hen verwijt de bakker dat hij de andere steeds heeft bevoordeeld. Groots opgezette Franse soap die voor de sentimentaliteit van de verhalen van Courths-Mahler niet onderdoet. Onbeduidend maar ook onschadelijk.