Juan J. Ortega: regie.
Er zijn 38 films gevonden.

Pacto de sangre

1965 | Western

Mexico 1965. Western van Juan J. Ortega. Met o.a. Manuel López Ochoa, Armando Silvestre, Ariadna Welter en Félix González.

Een plattelandsdokter bezit een groot stuk grond waar een fantastische schat ligt. Hij leeft in doodsangst, want twee mannen die zijn vrouw hebben vermoord, willen de schat hebben. Goed gemaakt en dito geacteerd. De laatste film van Ortega.

Preciosa

1964 | Drama, Musical

Mexico 1964. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Ana Bertha Lepe, Julio Alemán, Guillermo Murray en Rafael del Rio.

Een zangeres die wil trouwen, moet kiezen tussen drie aanbidders. De acteerprestaties van Lepe zijn even belachelijk als haar liedjes, om nog maar te zwijgen over de regie.

Los murciélagos

1964 | Western

Mexico 1964. Western van Juan J. Ortega. Met o.a. Joaquín Cordero, Alma Delia Fuentes, Guillermo Murray en José Elías Moreno.

Twee vrienden raken in de clinch met een bende die zich 'De Vampiers' noemt. De bende richt vernielingen aan en terroriseert de bevolking. De vijfde en laatste film rond Leonardo Moncada, een personage afkomstig uit het Cubaanse hoorspel Sublime sacrificio. Goed gemaakt.

Herencia maldita

1963 | Western

Mexico 1963. Western van Juan J. Ortega. Met o.a. Joaquín Cordero, Alma Delia Fuentes, Raúl Ramírez en Germán Robles.

Een zekere Leonardo Moncada komt aan op een boerderij. Hij gaat door voor een vriend (met diens medeweten) om de hand op een erfenis te kunnen leggen. De derde van een reeks doorsnee westerns die gewijd is aan Leonardo Moncada. De eerste, LA MONEDA ROTA, werd in 1960 gemaakt.

Frente al destino

1963 | Komedie

Mexico 1963. Komedie van Juan J. Ortega. Met o.a. Rafael Bertrand, Germán Robles, Fanny Cano en Emily Cranz.

Nadat hij al het geld dat hij bezit van de bank gehaald heeft schiet een man zijn vrouw en haar minnaar dood, waarna hij een wanhopige vluchtpoging doet. Uiteindelijk blijkt alles een boze droom geweest te zijn. Duidelijk geïnspireerd door THE WOMAN IN THE WINDOW van Fritz Lang. Redelijk overtuigend en vrij goed gespeeld, met goede decors.

El río de las ánimas

1963 | Western

Mexico 1963. Western van Juan J. Ortega. Met o.a. Joaquín Cordero, Alma Delia Fuentes, Andrés Soler en Germán Robles.

In zijn vierde filmavontuur blijft Leonardo Moncada zeer monotoon doorgaan met boeren redden. Zelfs de geheimzinnige geest kan geen leven in deze western brengen.

Las bravuconas

1962 | Komedie

Mexico 1962. Komedie van Juan J. Ortega. Met o.a. Manuel Capetillo, Lorena Velázquez, Martha Elena Cervantes en Raúl Ramírez.

Door hun goede manieren en hun afkeer van geweld zijn drie jongens de risee van hun dorp geworden, tot schaamte van hun grootvader. Hij bedenkt een plan waardoor zij in ieders ogen moedig zullen lijken. In de film is machogedrag tussen de twee seksen overvloedig aanwezig. Aan het eind blijkt blijkt, zoals meestal in Mexicaanse films, dat de mannen overwinnen.

Entre bala y bala

1962 | Komedie

Mexico 1962. Komedie van Juan J. Ortega. Met o.a. Manuel Capetillo, Lorena Velázquez, Raúl Ramírez en Agustín Isunza.

Mexicaanse vrouwen weerstaan hun stoere mannen, maar vallen uiteindelijk vol overgave in hun armen. Praktisch dezelfde intrige als de rolprent LAS BRAVUCONAS van dezelfde regisseur. Deze films werden een succes, hoewel ze allebei even slecht zijn.

Pueblo de odios

1960 | Western

Mexico 1960. Western van Juan J. Ortega. Met o.a. Armando Silvestre, Rosa de Castilla, Dagoberto Rodríguez en Jaime Fernández.

Twee plattelandsagenten moeten de dood van verscheidene indianen en een mijnwerker ophelderen om de vrede tussen indianen en blanken te bewerkstelligen.

La Pantera del Monte Escondido

1960 | Avonturenfilm

Mexico 1960. Avonturenfilm van Juan J. Ortega. Met o.a. Joaquín Cordero, Lorena Velázquez, Raúl Ramírez en Dagoberto Rodríguez.

Het tweede avontuur van Leonardo Moncada, waarin hij samen met twee kameraden optreedt tegen een gemaskerde, in dit geval een vrouw die als zwarte panter vermomd is, wat behoorlijk vermakelijk is, maar meer ook niet. Het vervolg van LA MONEDA ROTA, enige maanden daarvoor gemaakt door dezelfde regisseur.

La Moneda rota

1960 | Western

Mexico 1960. Western van Juan J. Ortega. Met o.a. Joaquín Cordero, Raúl Ramírez, Nora Veryán en Miguel Manzano.

Om enige zaken te regelen vertrekken drie jongemannen naar een dorp. Halverwege de reis worden ze ten onrechte beschuldigd van de moord op een man die ze juist geholpen hebben. Een bewerking van een Cubaans hoorspel. Nogal saai en bovendien matig geregisseerd.

Horizontes de sangre

1960 | Western

Mexico 1960. Western van Juan J. Ortega. Met o.a. Armando Silvestre, Rosa de Castilla, Dagoberto Rodríguez en Jaime Fernández.

Een Apachenopperhoofd gaat in gezelschap van zijn zoon op reis om zijn dochter te bezoeken, die met een blanke luitenant getrouwd is. Onderweg worden zij aangevallen door een paar opstandige Comanches, die de blanken van misdragingen beschuldigen. Vervolg op PUEBLO DE ODIOS.

Ay Chavela...!

1960 | Drama, Komedie

Mexico 1960. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Joaquín Cordero, Lorena Velázquez, Rosa de Castilla en Paco Michel.

Twee jongens strijden om de liefde van hetzelfde meisje tot op het punt waar ze al hun bezittingen op het spel zetten. Zeer zwak.

Su primer amor

1959 | Komedie, Musical

Mexico 1959. Komedie van Juan J. Ortega. Met o.a. Rafael Bertrand, Teresa Velázquez, Freddy Fernández en Annabelle Gutiérrez.

Op instigatie van een componist, organiseert Mexico een songfestival voor de landen in het Caraïbisch gebied. Vanaf dat moment speelt er zich van alles af tussen de artiesten. Bedroevend slecht, ondanks de fraaie beelden. Ook bekend als LA FERIA DE LA CANCION.

En carne propia

1959 | Drama, Misdaad

Mexico 1959. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Joaquín Cordero, Teresa Velázquez, Freddy Fernández en Miguel Manzano.

Als zij te hulp snellen bij een ongeluk, raakt een verliefd stel verwikkeld in een zaak met de politie, waarvoor zij op de vlucht gaan. Uitermate warrig en wreed.

Cuentan de una mujer

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Marga López, Carlos Baena, Sonia Furió en Arturo Correa.

Door een ongeluk raakt een jonge miljonaire verlamd en komt tot de ontdekking dat zij tot nu toe een leeg leven heeft geleid. Film zonder ook maar de minste kracht.

Tropicana

1956 | Musical

Cuba​/​​Mexico 1956. Musical van Juan J. Ortega. Met o.a. Evangelina Elizondo, Rafael Bertrand, Ana Bertha Lepe en Abel Salazar.

De eigenaar van een revue is op zoek naar de ideale vrouw als model voor een beeld voor in zijn tuin. De film was niet anders dan een voorwendsel voor een eindeloze reeks liedjes.

No me olvides nunca

1956 | Drama

Cuba​/​​Mexico 1956. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Luis Aguilar, Rosita Fornés, Juan José Martínez Casado en Carmen Guash.

Dankzij een reclamefilm worden twee acteurs verliefd, maar een van beiden is getrouwd. De film in de film is heel wat beter dan die welke het publiek bekijkt.

Una Lección de amor

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Christiane Martel, Carlos Navarro, Enrique Rambal en Raúl Martínez.

Dankzij de vreemde krachten van een rijke toerist vindt een zangeres roem en liefde. Een aanstellerig melodrama met musical- achtige trekjes.

Yo no creo en los hombres

1954 | Drama

Mexico​/​​Cuba 1954. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Sara Montiel, Roberta Cañedo, Rebeca Iturbide en Rafael Bertrand.

Een knap arbeidersmeisje wordt bedrogen door haar vriend, die haar zwanger in de steek laat. Het enige grappige aan deze film is te zien hoe Montiel de feministe uithangt.

Frente al pecado de ayer

1954 | Drama

Cuba​/​​Mexico 1954. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Sara Montiel, Alberto González Rubio, Magda Guzmán en Andrés Soler.

Een plattelandsmeisje en haar jonge landheer worden verliefd. Haar moeder is er tegen en probeert op alle mogelijke manieren hun samenzijn te verhinderen. Armetierig melodrama, opgesmukt met de steelse blikken van de Spaanse Sara Montiel.

Piel Canela

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Sara Montiel, Manuel Fábregas, Ramón Gay en Felipe de Alba.

Een meisje waarvan het gezicht in haar jeugd door de ratten was aangevreten, wordt door een beroemd chirurg geopereerd. Na haar herstel neemt zij zich voor om zich op haar vriend te wreken, omdat hij haar altijd mishandelde. Platvloers en lachwekkend plagiaat van A WOMAN'S FACE van George Cukor, waarin Sara Montiel weer de kans kreeg vieze gezichten te trekken.

Me gustan todas

1953 | Komedie, Musical

Cuba​/​​Mexico 1953. Komedie van Juan J. Ortega. Met o.a. Resortes, Rosita Fornés, Piporro en Joan Page.

Een rijke Mexicaan gaat in Havanna op zoek naar zijn dochter (die hij niet kent). Een oplichtster geeft zich voor haar uit. Een middelmatige cover van LAS CINCO NOCHES DE ADAN van Gilberto Martínez Solares uit 1942.

La Mentira

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Marga López, Jorge Mistral, Andrea Palma en Domingo Soler.

Een jongen gaat op zoek naar zijn broer, maar komt er achter dat hij zelfmoord heeft gepleegd naar aanleiding van het huwelijk van zijn vriendin met een ander. Veel te veel verwikkelingen voor zo'n simpel melodrama.

Cuando el alba llegue

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Rafael Baledón, Meche Barba, Jorge Ancira en Alejandro Cobo.

Nadat een ex-gedetineerde de gevangenis heeft verlaten, herinnert hij zich weer waarvoor hij werd veroordeeld. De film is nogal opgeblazen en stelt niet veel voor. Ook bekend als FUEGO EN LA CARNE.

Zorina

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Leonora Amar, Rafael Baledón en Luis Aldás.

Een meisje dat als klein kind door een zigeunertroep werd opgenomen, wordt verliefd op een luitenant die haar in de betere kringen wil introduceren. Een racistische en bovendien zeer slecht geregisseerde film.

La Insaciable

1946 | Drama

Mexico 1946. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. María Antonieta Pons, Rafael Baledón en Gustavo Rojo.

Een beroemde arts verlaat zijn vrouw, een ex-danseres, als hij er achter komt dat zij een losbandig leven leidt. Een onwaarschijnlijke, verwarde, onplezierige en melodramatische film.

La Mujer legítima

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Sara Guash, Isabela Corona, Alberto Galán en Esther Luquín.

Een weduwnaar hertrouwt met het meisje op wie hij vroeger verliefd was, en roept daarmee de haat over zich van haar dochter. Slecht, slecht, slecht.

La Casa de la Zorra

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Virginia Fábregas, Ricardo Montalbán, Andrea Palma en Julio Villarreal.

De wederwaardigheden van een eigenaresse van een speelhuis. De film was bedoeld als een soort zilveren huwelijksgeschenk voor Virginia Fábregas van de regisseur en de cast, van wie onder meer vermeld dienen te worden Susana Guízar, Carlos Orellana en Alberto Galán. Wat betreft de film, niets bijzonders.

Amar es vivir

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Rafael Baledón, Malú Gatica, Emilia Guiú en Octavio Martínez.

Een model schiet op een beeldhouwer, zonder duidelijke motieven. Uitzonderlijk slechte film over ongelukkige liefdes.

Toda una vida

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. María Antonieta Pons, Anita Blanch en Alberto Galán.

Een man wordt verliefd op de boezemvriendin van zijn vrouw. Zo middelmatig en huilerig als men maar zelden ziet.

El Abanico de Lady Windermere

1944 | Komedie, Drama

Mexico 1944. Komedie van Juan J. Ortega. Met o.a. Susana Guízar, Anita Blanch en René Cardona.

Uit wraak voor de ontrouw van haar man, gaat Margarita er met een minnaar vandoor. Naar de gelijknamige roman van Oscar Wilde. Statisch en kil melodrama.

La Hija del cielo

1943 | Drama, Romantiek

Mexico 1943. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Susana Guízar, Tomás Perrín en Alvaro Gálvez.

Bedrog leidt er toe dat een meisje moet trouwen met een nepgraaf. Grotesk. Ook bekend als EL FINAL DE NORMA.

El Rosario

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Andrea Palma, Tomás Perrín en Miguel Angel Ferriz.

Het nichtje van een hertogin wordt verliefd op een jongere schilder, die een verhouding heeft met een ander meisje. Een huilerig en onuitstaanbaar feuilleton.

Lo que sólo el hombre puede sufrir

1942 | Drama

Mexico 1942. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Andrés Soler, David Silva en Susana Guízar.

De vader van een gezin heeft door alcoholmisbruik geen enkel gezag meer. Aanstellerig en met een oneindig aantal dialogen, tevens zeer slecht geregisseerd.

La Razón de la culpa

1942 | Drama

Mexico 1942. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Blanca de Castejón, Andrés Soler en María Elena Marqués.

Tijdens de reis van Spanje naar Mexico wordt een jongeman verliefd op een getrouwde vrouw. Het blijkt dat haar man een intieme vriend is van de vader van de jongeman. Verschrikkelijk slecht melodrama.

Flor de fango

1941 | Drama

Mexico 1941. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Sofía Alvarez, Margarita Mora en Miguel Angel Ferriz.

Een jong meisje wordt verleid en in de steek gelaten door een vrijgevochten jongeman. Om te overleven ziet zij geen andere uitweg dan de prostitutie in te gaan. Onuitsprekelijk slecht melodrama naar de smaak van de jaren dertig.

Sendas del destino

1939 | Drama

Mexico 1939. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Gloria Morel, Luis Aldás en Virginia Serret.

Twee jonge ingenieurs moeten sabotage op de bouw van een stuwdam, waarvoor zij verantwoordelijk zijn, voorkomen. Onbeholpen regie van een regisseur die niet in staat is een verhaal logisch te vertellen.