Claude Borelli: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Les Intrigantes

1954 | Drama, Thriller, Misdaad

Frankrijk 1954. Drama van Henri Decoin. Met o.a. Raymond Rouleau, Raymond Pellegrin, Jeanne Moreau, Etchika Choureau en Jane Marken.

Theaterdirecteur Paul Rémi wordt ervan beschuldigd zijn zakenpartner van een smalle loopbrug boven de bühne de dood in te hebben geduwd. Hij duikt onder terwijl echtgenote Mona tijdelijk de honneurs waarneemt. Laatstgenoemde krijgt er echter lol in, het zou dus goed uitkomen als Paul niet terugkeert. Klein opgezet misdaaddrama naar Jacques Roberts roman La machination van drie jaar eerder is niet genrespecialist Decoins pakkendste, maar door de sfeervol gefotografeerde theatercoulisse en de goede acteurs zeker de moeite waard. Louis de Funès speelt met verve een onuitstaanbare dramaturg.

Gestatten, mein Name ist Cox

1954 | Misdaad, Komedie

Duitsland 1954. Misdaad van Georg Jacoby. Met o.a. Johannes Heesters, Claude Borelli, Nadja Tiller, Kurt Meisel en Charles Régnier.

Als antiekhandelaar-charmeur Heesters een appartement betrokken heeft, wordt er gebeld en staat de schone Borelli, een jonge buitenlandse vrouw, voor de deur met een dossier dat bestemd is voor een advocaat, die de vorige huurder was. Zo raakt hij betrokken in een netelig zaakje, waarin de dubbelhartige priv[KA1]e-detective Lowitz (later bekend als 'Der Alte') hem de schuld in de schoenen tracht te schuiven van de 'verdwijning' van belastende papieren, die toebehoren aan Borelli. Ze hebben betrekking op een stelletje misdadigers van wie Lowitz in feite een handlanger is. De verfilming van het gelijknamige, toendertijd zeer populaire hoorspel van Rolf Becker, die ten opzichte daarvan alleen maar kon teleurstellen, vooral omdat er voor de film zo veel bijgefabriekt is.

Cet homme est dangereux

1953 | Mysterie, Actiefilm, Thriller

Frankrijk 1953. Mysterie van Jean Sacha. Met o.a. Eddie Constantine, Colette Déréal, Grégoire Aslain, Claude Borelli en Jacqueline Pierreux.

Geheim-agent Lemmy Caution heeft lucht gekregen van een komplot om een miljonairsdochter te ontvoeren en infiltreert in de gangsterbende, die echter achter zijn ware identiteit komt. Deze vroege 'Eddie-film' heeft de gebruikelijke knokscènes en meer ironie in het scenario dan gewoonlijk, maar de regie is nogal ondermaats, al blijft de vaart erin.