Charles Arling: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

The Road Demon

1921 | Western, Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigde Staten 1921. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Claire Anderson, Charles K. French, George Hernandez en Sid Jordan.

Welke cowboy zet zijn paard - en nog wel Tony - opzij om een oude auto aan te schaffen? Mix deed het hier in deze matig geslaagde film en weet van het ding een race-auto te maken. Reynolds bedacht het verhaal zelf. Frank B. Good en Benjamin Kline waren er voor het camerawerk.

Wagon Tracks

1919 | Western

Verenigde Staten 1919. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. William S. Hart, Jane Novak, Robert McKim, Leo Pierson en Bertholde Sprotte.

Een gids, Hart, is onderweg met een serie huifkarren. Gedurende de rit door de woestijn komt het tot een dramatische climax als Hart van McKim en Bacon wil weten wie van hen zijn broer heeft neergeschoten. C. Gardner Sullivan schreef het script en Joe August zorgde weer voor de beelden voor deze zeer populaire Hart-western.

Back to God's Country

1919 | Western

Verenigde Staten​/​​Canada 1919. Western van David M. Hartford. Met o.a. Nell Shipman, Wheeler Oakman, Wellington Playter, Ralph Laidlow en Charles Arling.

Het befaamde verhaal van James Oliver Curwood, door hem zelf geproduceerd in een co-produktie nog wel met Canada. Dal Clawson en Joseph Walker deden het camerawerk. Het verhaal vam Curwood waarop de films (er zijn drie versies) in feite berusten is WAPI, THE WALRUS, maar dit verhaal is in 1920 opgenomen in het boek BACK TO GOD'S COUNTRY AND OTHER STORIES, vandaar de titel van de verfilmingen.

The Border Wireless

1918 | Western

Verenigde Staten 1918. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Wanda Hawley, Charles Arling, James Mason en E. Von Ritzen.

Zoals bij latere western-series als THE THREE MESQUITEERS of THE RANGE BUSTERS was bij Hart de actuele politiek (in dit geval WO I) al te bespeuren. Hart krijgt in deze western te maken met Duitse spionnen die hun hoofdkwartier hebben in een verlaten mijn. Hart gaat ze te lijf, ook al wordt hij zelf door de wet gezocht. C. Gardner Sullivan schreef deze onzin naar een verhaal van Howard Morton. Joe August stond altijd garant voor goede beelden. Maar het scenario was te veel aan de tijd gebonden.