Jonathan Cecil: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Cin Cin

1991 | Romantiek, Komedie

Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Italië​/​​Verenigde Staten 1991. Romantiek van Gene Saks. Met o.a. Julie Andrews, Marcello Mastroianni, Jonathan Cecil, Ian Fitzgibbon en Jean-Pierre Castaldi.

Langdradige film met een vermoeide Mastroianni en Andrews. Hij speelt een Italiaanse civiele ingenieur die door zijn vrouw verlaten werd en zij een pedante Engelse die door haar echtgenoot, een dokter, in de steek gelaten werd. De twee besluiten pogingen te ondernemen om hun echtgenoten terug te krijgen. Mastroianni jammert over het verlies van zijn Amerikaanse vrouw, maar wil best iets met de koele Andrews beginnen. Zij is eerst afkerig van zijn avances en zijn gênante dronkenschap, maar begint gek genoeg zijn goede kwaliteiten te zien. Het spel is oppervlakkig en niet overtuigend, de dialoog is vlak en de romantische komedie komt nooit tot bloei. Kijkers zullen zich noch voor de personages noch voor de film interesseren. Scenario van Ronald Harwood. Camerawerk van Franco Di Giacomo. In Amerika uitgebracht als A FINE ROMANCE ingekort tot 83m. Dolby Stereo.

The Fool

1990 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1990. Drama van Christine Edzard. Met o.a. Derek Jacobi, Cyril Cusack, Ruth Mitchell, Paul Brooke en Corin Redgrave.

Drie jaar na LITTLE DORRIT zet Edzard opnieuw Jacobi aan het werk als een obscure, Victoriaanse klerk, maar dit keer niet geïnspireerd op Dickens. Realistische weergave van straatfiguren uit de 19e eeuw maar het komt allemaal nogal leeg over en de film wordt overeind gehouden door Jacobi's schitterende vertolking.

Hot Paint

1988 | Komedie, Misdaad

Verenigde Staten 1988. Komedie van Sheldon Larry. Met o.a. Gregory Harrison, John Laroquette, Cyrielle Claire, John Glover en Jonathan Cecil.

Een paar kruimeldiefjes stelen per ongeluk van de grote onderwereld penoze een schilderij van Renoir. De daarop volgende negentig minuten proberen ze op de meest doldwaze manieren er van af te komen. Op vakkundige wijze komisch, maar toch net even te gemaakt, zodat de verveling allengs toeslaat. Het scenario is van Andrew Kurzman en Eliot Wald. Het camerawerk is van René Ohashi.

Agatha Christie's 'Murder in Three Acts'

1987 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1987. Mysterie van Gary Nelson. Met o.a. Peter Ustinov, Tony Curtis, Emma Samms, Fernando Allende en Jonathan Cecil.

Voor de vijfde keer speelt Ustinov de Belgische detective Hercule Poirot. Op vakantie in Acapulco, wordt hij uitgenodigd door een filmster (Curtis) voor een feestje ter ere van hem. Er overlijden enige personen door onverklaarbare oorzaak en dus is er werk aan de winkel voor Poirot. Scenario van Scott Swanton naar de roman Three act Tragedy.

Gulliver in Lilliput

1986 | Fantasy, Komedie, Familiefilm

Verenigd Koninkrijk​/​​Australië 1986. Fantasy van Barry Letts. Met o.a. Andrew Burt, Elisabeth Sladen, Jonathan Cecil, George Little en Linda Polan.

De gecompliceerde satire op de maatschappij, [KL]Gullivers Reizen[KLE] van Jonathan Swift, is door filmmakers vaak verknoeid en ontdaan van de scherpe kantjes. Deze bewonderenswaardige BBC- bewerking daarentegen, volgt het eerste deel van het boek zo trouw, dat de vraagt rijst of kinderen het wel zullen begrijpen, als de achtenswaardige zeiler Gulliver schipbreuk lijdt en aanspoelt op het land van de lilliputters, miniatuur-aristocraten met mammoet-ego`s. De reusachtige Gulliver wordt een vermakelijke pion in absurde politieke en romantische intriges, die volwassen kijkers waarschijnlijk meer zullen zeggen. Voor de speciale effecten maakten de filmmakers (met effect) gebruik van pentekeningen zoals die in boeken voorkomen.

Agatha Christie's Dead Man's Folly

1986 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1986. Mysterie van Clive Donner. Met o.a. Peter Ustinov, Jean Stapleton, Constance Cummings, Tim Pigott-Smith en Jonathan Cecil.

Schijfster Ariadne Olivier (Stapleton) heeft speurneus Hercule Poirot (Ustinov) uitgenodigd op een tuinfeest op het landgoed van Sir George Pigott-Smith. Zij wil de Belgische detective op de proef stellen, maar het wordt bittere ernst als de ontzielde lichamen gevonden worden van een jong meisje uit het dorp en een oude veerman. Eerste televisie-optreden van Ustinov als de Agatha Christie-speurder Poirot en hij steelt spelenderwijze de show: mompelend, inpalmend, aftroggelend. Lekker Brits en voorspelbaar, maar de Agatha Christie- en Ustinov-fans beleven een groot festijn. Door de lens keek Curtis Clark, het eigentijdse scenario is van Rod Browning.

Agatha Christie: Thirteen at Dinner

1985 | Mysterie, Misdaad, Thriller

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1985. Mysterie van Lou Antonio. Met o.a. Peter Ustinov, Faye Dunaway, Lee Horsley, Bill Nighy en David Suchet.

Tv-bewerking van de gelijknamige roman [KL]Lord Edgware Dies[KLE] van Agatha Christie (1933) door scenarioschrijver Rod Browning. Christie`s Belgische speurder onderzoekt de onnatuurlijke dood van een Engelse edelman en de mooie Dunaway is de weduwe van Amerikaanse afkomst en een voormalige actrice. Ook al maken ze dikwijls veel rommel voor de buis, de Amerikanen kunnen ook hele mooie dingen doen als ze alles op alles zetten: ze zijn dan niet kinderachtig met geld en engageren goede acteurs. Dat is hier het geval met een Hercule Poirot die, onbeschrijfelijk goed is in de persoon van Ustinov en een geweldige Dunaway (in een dubbelrol), die dit beroemde werk van de nodige zwarte humor voorziet. Acteerwerk van niveau. Hoge produktiewaarden met levendige en 'spanningsgevoelige' regie. Een bewijs te meer dat de beste produkties van de koningin van de misdaadthriller bijna niet verouderen.

Under the Doctor

1976 | Komedie, Erotiek

Verenigd Koninkrijk 1976. Komedie van Paul Gerber. Met o.a. Barry Evans, Liz Fraser, Hilary Pritchard, Penny Spencer en Jonathan Cecil.

Een 'Harley Street'-psychiater hoort de seksfantasieën van zijn vrouwelijke patiënten geduldig aan. In deze komedie wordt er van alles aan gedaan om die fantasieën zo uitvoerig mogelijk te verbeelden. Niet leuk of amusant, niet erotisch, niet onderhoudend, niet lichtvoetig of subtiel, kortom: niet gaan zien. Gerber regisseerde onder de naam Gerry Poulson.