Anna Schmidt: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Das Biest im Bodensee

1999 | Horror, Thriller

Duitsland 1999. Horror van Richard Huber. Met o.a. Barbara Rudnik, Stefan Reck, Anna Schmidt, Peter Rühring en Andrea Zogg.

Frost

1998 | Experimenteel, Drama

Duitsland 1998. Experimenteel van Fred Kelemen. Met o.a. Paul Blumberg, Anna Schmidt, Mario Gericke, Harry Baer en Isolde Barth.

Vater wider Willen

1995 | Familiefilm, Komedie, Muziek

Duitsland 1995. Familiefilm van Peter F. Bringmann. Met o.a. Christian Quadflieg, Suzanne von Borsody, Ulrike Panse, Silvie Gerold en Anna Schmidt.

Max Oldendorf (Quadflieg) is dirigent in M[KA3]unchen. Zijn vrouw Ingrid (Von Borsody) is onderzoekster aan de universiteit. Ze zijn gescheiden en hebben drie dochters: Gitti (Schmidt) is dertien, Marlene (Gerold) is zestien en Beatrice (Panse) is negentien en eerstejaars medicijnen. De meiden wonen bij moeder, hetgeen vader prima uitkomt om zijn aandacht te verdelen over een knappe, getalenteerde fluitiste Tanja Behrend (Brennicke) en buitenissige journaliste Eva Nori (Campbell). Ingrid krijgt de kans om een jaar naar het Andesgebergte in Zuid-Amerika te gaan voor onderzoek in Chili, omdat een collega ziek is geworden. Voor de kinderen wil ze het eigenlijk niet doen, maar Bea voorkomt nog net dat moeder afzegt. De drie meiden gaan naar hun vader, die volkomen onvoorbereid is op hun komst. De huishoudster zegt op, maar dat wordt gelukkig opgevangen door zijn schoonmoeder. Hoewel dirigent Oldendorf moet leren om de toon te zetten in zijn eigen kamerorkestje, dat op den duur zo goed is, dat de dochters niet meer weg willen tot grote teleurstelling van hun vroegtijdig teruggekeerde moeder. Dit leidt dan weer tot een toenadering met vader. Ouderwetse familiekomedie met muziekstukken die er goed bij gekozen zijn, van W.A. Mozart, Joseph Hayden, Joahnnes Brahms, Maurice Ravel, Fredéric Chopin, Ludwig van Beethoven, Franz Schubert en Carl Orff. Tv-uitzending van deze lange film, die meestal in drie delen wordt vertoond, trok zoveel kijkers in de dagen tussen Kerst en Nieuwjaar 1995, dat besloten werd een dertien-delige serie te maken, die in 1998 van start ging met een indrukwekkende lijst van nog veel meer interessante klassieke componisten w.o. Evard Grieg, Camille Saint-Saens, Richard Wagner, Georges Bizet, Carl Maria von Weber, Franz Liszt, G.F. Händel, Erik Satie, Felix Mendelssohn-Bartoldy, Giocchino Rossini, J.S. e.v.a. De rollen van Panse als Bea en Gerold als Marlene zijn in de tv-serie vervangen door Nina Bagusat en Rita Lengyel. Hoewel het verhaal van Herbert Lichtenfeld en Henriette Piper van dik-hout-zaagt-men-planken is, is de vermenging met de muziek, origineel en verheft het geheel. Spelprestaties en regie zijn heel behoorlijk.

Svens Geheimnis

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Roland Suso Richter. Met o.a. Katharina Meinecke, Richy Müller, Christopher Erbslöh, Katharina Schüttler en Anna Schmidt.

Omdat hij zowel op school als thuis bij zijn ouders geen erkenning krijgt, is de twaalf-jarige Sven (Erbslöh) zakkenroller. Hij moet wel de buit afstaan aan de leider van de schoolbende. Als hij de zakken rolt van een vrouw die zich de volgende dag voorstelt als de klasselerares, wordt hij toch wel een beetje benauwd. Zij onthult zijn geheim, maar probeert hem toch te helpen. Onderhoudend, goed gespeeld door een kleine cast. Goed voor de Rocky Award voor het beste 'Fernsehspiel'. Het scenario werd neergepend door Klaus-Peter Wolf, en achter de camera stond Achim Poulheim.

I morgen er det slut

1988 | Komedie

Denemarken 1988. Komedie van Sigfred Aagaard. Met o.a. Sigfred Aagaard, Ejnar Johansen, Bent Berg, Karen Margrethe Burmölle en Poul Poulsen.

Een krachttoer van de veelzijdige Aagaard, hier als onderwijzer, die de nakomelingen van de landbouwers die in ORDET (1955), een van de beste films van Carl Theodor Dreyer, optraden, motiveert om opnieuw min of meer zichzelf te spelen in een jaarlijkse amateurtoneelopvoering. De media komen erop af om alles te ridiculiseren, maar raken in de ban van het schouwspel. Soms wat amateuristisch, maar met een eerlijke, bij momenten indrukwekkende natuurlijkheid.