Steve Inwood: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Almost Dead

1994 | Thriller, Horror

Verenigde Staten 1994. Thriller van Ruben Preuss. Met o.a. Shannen Doherty, Costas Mandylor, John Diehl, Steve Inwood en Eric Christmas.

Onwaarschijnlijk gedoe over succesvolle psychiater Katherine Roshak (Doherty) die ontdekt dat haar onlangs overleden moeder een rijk van ondoden is binnengetreden, die dood en verderf zaaien zonder dat de politie er iets tegen doet. Overslaan.

The Human Shield

1991 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1991. Oorlogsfilm van Ted Post. Met o.a. Michael Dudikoff, Tommy Hinkley, Hana Azoulay-Hasfari, Steve Inwood en Uri Gavriel.

Deze prullerige film zal de filmgeschiedenis ingaan als de vermeende eerste film over de Golf-oorlog van 1991. De voormalige ninja-vechtjas Dudikoff als een ex-Amerikaans marinier bij de CIA die eerder soldaten van Irak opleidde om het tegen Iran op te nemen. Wanneer zijn broer Hinkley gegijzeld wordt door een op Saddam Hoessein lijkende Irakese generaal Inwood, keert hij terug en regelt als een RAMBO met een sausje MISSING IN ACTION de problemen op. Het scenario van Mann Rubin is beschamend voorspelbaar en simplistisch. Lamme regie van Post die er nooit in slaagt het krappe budget waarmee de film gedraaid werd te doen vergeten.

Diary of a Perfect Murder

1986 | Misdaad

Verenigde Staten 1986. Misdaad van Robert Day. Met o.a. Andy Griffith, Lori Lethin, Alice Hirson, Kene Holliday en Steve Inwood.

Spannende misdaadfilm met Andy Griffith als Ben Matlock, een sluwe, in Harvard opgeleide, advocaat in Atlanta die partner is in een door vader en dochter gerund advocatenkantoor. Proefaflevering voor de serie Matlock van Dean Hargrove.

Dark Mansions

1986 | Thriller

Verenigde Staten 1986. Thriller van Jerry London. Met o.a. Joan Fontaine, Michael York, Paul Shenar, Melissa Sue Anderson en Linda Purl.

Oninteressante griezelfilm over een scheepsbouw-familie in Seattle en een jonge vrouw (Purl) die zich geconfronteerd ziet met bovennatuurlijke krachten als ze in de familiepapieren duikt om de geschiedenis van de werf te schrijven. Proefaflevering voor wat een serie moet worden.

Crime of Innocence

1985 | Thriller

Verenigde Staten 1985. Thriller van Michael Miller. Met o.a. Andy Griffith, Diane Ladd, Ralph Waite, Shawnee Smith en Steve Inwood.

Een fanatieke rechter gooit een stel tienermeisjes, die aan het joyrijden zijn, in de bak, om hen en hun ouders een lesje te leren en veroorzaakt daarmee een nachtmerrie voor alle betrokkenen.

Staying Alive

1983 | Muziek, Drama, Komedie

Verenigde Staten 1983. Muziek van Sylvester Stallone. Met o.a. John Travolta, Cynthia Rhodes, Finola Hughes, Steve Inwood en Julie Bovasso.

Zes jaar nadat hij zijn vriendinnetjes verblindde met zijn dansdemonstraties in de discotheken van Brooklyn, komt Travolta met zijn talent maar niet aan de bak aan Broadway. Overdag geeft hij dansles, `s avonds is hij kellner. Via Rhodes, die les geeft in hetzelfde gebouw, leert hij sterdanseres Hughes kennen. Voor hem verpersoonlijkt zij het succes. Zij wil hem helpen, maar hij wil op eigen houtje slagen. Dansfilm volgens ROCKY-patroon, gemaakt door Stallone als sequel van de succesfilm SATURDAY NIGHT FEVER (1977). Het magere scenario van Stallone en Norman Wexler wordt niet gered door enkele knappe dansnummers met als hoogtepunt het finale dansduel. Choreografie van Demnon en Sayuber Rawles. Zwakke songs van The Bee Gees, en een niet erg opwindende score van Sly's broer Frank. Geslaagde fotografie van Nick McLean.

The Fighter

1982 | Drama

Verenigde Staten 1982. Drama van David Lowell Rich. Met o.a. Gregory Harrison, Glynnis O'Connor, Pat Hingle, Steve Inwood en Susan Kellerman.

Fabrieksarbeider Harrison is ontslagen en heeft een in zijn ogen vernederend baantje als bagageknecht in een hotel moeten aannemen. Om hieraan te ontsnappen en om geld te verdienen om met vrouw Kellerman een gezin te kunnen stichten, neemt hij deel aan een bokswedstrijd voor amateurs. Vanaf dan verandert hun leven. Conventionele boksfilm, naar een scenario van Jerome Kass. Wie houdt van zwetende lichamen die elkaar besluipen om vervolgens het gezicht van de tegenstander tot bloedens toe te bewerken, zal ongetwijfeld genieten van deze film, die weliswaar kritiek wil spuien op het feit dat zoveel jonge mensen kansloos zijn in onze maatschappij, maar uiteindelijk een doodgewone spin-off van de ROCKY-films blijft. De gevechten in de ring worden tot in de details getoond door cameraman Charles F. Wheeler.

Farrell for the People

1982 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1982. Misdaad van Paul Wendkos. Met o.a. Valerie Harper, Ed O'Neill, Gregory Sierra, Eugene Roche en Judith Chapman.

Elizabeth Farrell (Harper) is een eerzuchtige assistente van de openbare aanklager. Ze wil zich koste wat het kost bewijzen, en na veel aandringen krijgt ze haar kans: ze moet de staat vertegenwoordigen in de zaak van een oplichter en zijn sponsor, een bekende schrijver. Ze is vastbesloten te bewijzen dat het hier om moordenaars gaat. Niet erg overtuigende pilot voor een nooit verwezenlijkte serie. Het scenario van Larry Brody en Janis Hendler sleurt zich moeizaam voort en kan maar af en toe boeien. Alles is veel te gepolijst. Naar verluidt zou de film gebaseerd zijn op een proces waarbij auteur Norman Mailer betrokken was. Fotografie is in handen van Richard C. Glouner, en Bill Conti schreef de score. Een courtroom-drama dat niets nieuws te vertellen heeft.

A Question of Honour

1982 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1982. Misdaad van Jud Taylor. Met o.a. Ben Gazzara, Paul Sorvino, Robert Vaughn, Tony Roberts en Danny Aiello.

Het antwoord van het Amerikaanse tv-wereldje op PRINCE OF THE CITY met Gazzara als een eerlijke politieman die in de val loopt die de meedogenloze federale agent Vaughn voor hem opzet. Budd Schulberg schreef het script naar Point Blank, een boek van Sonny Grosso en Philip Rosenberg. In Europa soms bekort tot 103m.

Jacqueline Susann's Valley of the Dolls

1981 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1981. Drama van Walter Grauman en Walter E. Grauman. Met o.a. Catherine Hicks, Lisa Hartman, Veronica Hamel, David Birney en Jean Simmons.

Een modernisering van de bestseller 'met personages en materiaal, gecreëerd door Miss Susann, die ze wegliet uit de gepubliceerde roman'. Een glad gemaakt, romantisch drama, net zo'n onbenullig vermaak als de bioscoopversie uit 1967.