Klaus Poche: regie en scenario.
Er zijn 5 films gevonden.

Man(n) sucht Frau

1995 | Komedie

Duitsland 1995. Komedie van Vivian Naefe. Met o.a. Christoph Waltz, Heinrich Schafmeister, Maja Maranow, Bettina Kupfer en Carola Regnier.

Christoph (Waltz) is journalist, vrijgezel, flierefluiter en rokkenjager. Zijn vriend Herbert (Schafmeister) speelt in een orkest en heeft vaste verplichtingen. Herbert is jaloers op Christophs vrijheid en Christoph is afgunstig op Herberts vastigheid. De tijd begint te dringen voor Christoph die nog van de beweging 1968 is. Hij besluit een huwelijksadvertentie te plaatsen, waarop hij tweehonderd brieven krijgt. Ten lange leste besluit hij in zee te gaan met Renate (Maranow) een advocate met een sterk karakter, een eigen woning en het verlangen moeder te worden. Christoph wordt een brave huisvader, die af en toe wel een zijsprongetje maakt, maar hij is nog steeds niet gelukkig. Redelijk gespeeld, licht vermakelijk tv-amusement. Scenario van Klaus Poche. Camerawerk van Peter Doettling en Frantek Brandt.

Sie und Er

1992 | Drama

Duitsland 1992. Drama van Frank Beyer. Met o.a. Senta Berger, Reimar Johannes Baur, Maja Maranow, Katrin Saß en Martin Flörchinger.

Georg (Baur), een onderzoeker bij een farmaceutisch bedrijf, en Charlotte (Berger), een psychologe, zijn al twintig jaar gelukkig getrouwd. Als hun kinderen het huis uit zijn blijkt dat geluk broos. Zij kunnen elkaars aanwezigheid nog moeilijk verdragen. Wanneer Georg verliefd wordt op de jonge journaliste Hanna (Maranow), is voor Charlotte de maat vol en besluit zij alleen te gaan wonen. Voor de 21e verjaardag van dochter Sarah (Schäfer) komt de hele familie nog eens bij elkaar, maar aan het einde blijkt dat de plotseling herwonnen vrijheid te laat is gekomen en oorzaak is van redelijk veel radeloosheid. Het scenario is van Klaus Poche. Het camerawerk is van Peter Ziesche.

Das Große Fest - Wiedersehen an der Ostsee

1992 | Drama

Duitsland 1992. Drama van Klaus Poche, Frank Beyer en Frank Meyer. Met o.a. Hans Christian Blech, Rolf Hoppe, Iris Berben, Elsa Grube-Deister en Michael Gwisdek.

Het scenario van het regisseursduo Poche en Beyer kwam tot stand in de golf van films die over de gevolgen van de Duitse hereniging gingen. Het onderwerp hier is een vervallen hotel aan de Oostzeekust, dat door Friedrich (Hoppe), een rijke projectontwikkelaar uit het Westen, gerenoveerd zal worden. Het hotel dat ooit van zijn vader was, werd in de DDR gerund door partijprofiteur Viktor (Gwisdek), maar het echte werk werd door Friedrichs broer Richard (Blech) gedaan. Hij moest zich Viktor, de 'Verwalter' als directeur laten welgevallen. Terwijl Richard hoopt dat met de middelen van zijn rijke broer het statige hotel in ere hersteld zal worden, heeft Friedrich met hulp van Viktor, die zijn hand op de aankoopvergunningen van de grond heeft kunnen leggen, totaal andere, zuiver speculatieve plannen. Dit leidt tot wrijving tussen de broers, waarbij de goede moraal het tenslotte mag winnen zonder dat er echte verliezers zijn. Wie goed op de hoogte is met de muur van Berlijn die nog steeds in de hoofden van de mensen uit Oost- en West-Duitsland bestaat, vindt dit een aanvaardbaar drama. De rolverdeling, die uit wessis en ossis bestaat, is heel goed. Het camerawerk is van Peter Ziesche.

Die letzte Rolle

1986 | Drama

Oost Duitsland 1986. Drama van Egon Günter. Met o.a. Hans Christian Blech, Corinna Kirchhoff, Jürgen Holtz, Juraj Kukura en F. Dion Davis.

Peter Poller (Blech) en Karl Tietz (Holtz) zijn beiden toneelspelers. Eerst voormalige vrienden, nu elkaars rivalen, waarbij Poller de betere rollen verschalkte en succes had bij de dames. Karl is jaloers. Peter mag Sagnarelle spelen in [KL]Don Juan[KLE] van Moli[KA2]ere. Peter heeft een zwakheid: hij drinkt en Karl hoopt, dat Peter languit zal gaan op de planken. Karl volgt de repetities op de voet. De regisseur (Kukura) neemt de vrijheid om een forse vrouwenrol in te lassen en heeft daarvoor de jonge actrice Dagmar M[KA3]oller (Kirchhoff) uitgekozen. Ze is dolgelukkig, want dit is haar grote kans. Omdat ze onzeker is, hoopt ze steun te vinden bij Peter Poller, maar achter zijn arrogantie verbergt zich een hoop twijfel en Dagmar raakt beklemd tussen het steekspel van Peter en Karl dat tussen de coulissen wordt opgevoerd. Aardig drama dat door de weinig bekende bezetting vol overgave wordt gebracht. Het scenario is van Klaus Poche en het camerawerk is van Gerhard Vandenberg.

Jahrgang 45

1966 | Drama

Oost Duitsland 1966. Drama van Jürgen Böttcher. Met o.a. Rolf Römer, Monika Hildebrandt, Paul Eichbaum, Holger Mahlich en Renate Reinecke.

Het verhaal van twee jonge mensen, die van elkaar houden, maar niet met elkaar kunnen samenleven, waardoor ze elkaar onnodig kwetsen. Ze weten zeer beslist wat ze niet willen, maar niet wat ze wel willen. Verborgen, symbolische maatschappijkritiek van toen, die niet eens de montagetafel op mocht en pas in 1990 kon worden afgemaakt. Het scenario is van Klaus Poche en Jürgen Böttcher, en Roland Gräf keek door de camera.