Maria Holst: cast.
Er zijn 17 films gevonden.

Es war die erste Liebe

1958 | Romantiek, Drama

Duitsland 1958. Romantiek van Fritz Stapenhorst. Met o.a. Christian Wolff, Richard Häussler, Fritz Tillmann, Maria Holst en Marion Michael.

Een ouderloze jongeman, die een opleiding tot priester volgt brengt de zomervakantie door op het landgoed van zijn oom. Hij wordt hopeloos verliefd op de zeventien-jarige dochter van een naburige landeigenaar. Doch zijn roeping - geheel in de geest des tijds - is sterker. Vaardig spel van sterren van weleer, Wolff en Michael.

Die Trapp-Familie in Amerika

1958 | Muziek

Duitsland 1958. Muziek van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Ruth Leuwerik, Hans Holt, Josef Meinrad, Maria Holst en Hilde von Stolz.

Een vervolg op DIE TRAPP-FAMILIE. In de V.S. heeft de zingende familie groot succes op de planken. Scenario van Herbert Reinecker. Camerawerk van Werner Krien.

Ein Herz kehrt heim

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Eugen York. Met o.a. Willy Birgel, Maria Holst, Hans Nielsen, Maximilian Schell en Erni Mangold.

De zeker niet van talent verstoken Schell is het geslachtofferde middelpunt van deze verschrikkelijke zeper die z.g. over kunst, liefde en carri[KA2]ere gaat. Hij moet kiezen tussen wat zijn hart hem ingeeft (de muziekstudie, geholpen door zijn echte vader, een top-dirigent, die na twintig jaar terugkeert naar het provinciestadje) of wat zijn verstand hem vertelt (de opvolger worden van zijn stiefvader in de fabriek). Zijn dilemma is groot, want zijn besluit zal altijd iemand kwetsen: vader, moeder, stiefvader of de leuke danseres op wie hij verliefd is. Gekunsteld en onwerkelijk. Het scenario is van Kurt E. Walter, en het camerawerk van Albert Benitz.

Die Trapp-Familie

1956 | Muziek

Duitsland 1956. Muziek van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Ruth Leuwerik, Hans Holt, Maria Holst, Josef Meinrad en Hilde von Stolz.

Een allerplezierigste maar niet erg verrassende voorloper van THE SOUND OF MUSIC over de zingende familie Trapp die de Oostenrijkse bezetting door de Duitsers ontvlucht in een gevaarlijke tocht over de bergen. Rasechte familie-schmalz die de kassa's deed rinkelen. Scenario van Georg Hurdalek naar de memoires van barones Maria Trapp The History of the Trapp Family Singers. Camerawerk van Werner Krien.

Ein Mann vergißt die Liebe

1955 | Drama

Duitsland 1955. Drama van Volker von Collande. Met o.a. Willy Birgel, Maria Holst, Willi Forst, Annemarie Düringer en Heinrich Gretler.

Ouderwets drama over het dilemma waarvoor strafpleiter Dr. Rudolf Kadenberg (Birgel) komt te staan als de minnaar van zijn vrouw Brigitte (Holst), Alexander von Barender (Forst) gearresteerd is op de verdenking van moord op een woekeraar. Hoewel het scenario van Madeleine Paul en Werner Jörg Lüddecke bedoeld is als een huwelijksdrama - Dr. Kadenberg werkt te hard, verdient te weinig en verwaarloost zijn vrouw - is het misdaadelement - heeft Alexander von Barender het wel of niet gedaan - toch het sterkst. Het camerawerk is van Walter Krien en de acteurs doen hun best.

Weg in die Vergangenheit

1954 | Drama

Oostenrijk 1954. Drama van Karl Hartl. Met o.a. Paula Wessely, Attila Hörbiger, Willi Forst, Josef Meinrad en Rudolf Fernau.

Een verfilming van Wilfried Christensens toneelstuk Die Forelle over een getrouwde vrouw die in het uur van de nood een ware vriend nodig heeft. Een typische Hartl-Forst-Wessely- Hörbiger-produktie alsof de tijd in Wenen heeft stilgestaan.

Rosen aus dem Süden

1954 | Komedie

Duitsland 1954. Komedie van Franz Antel. Met o.a. Gustav Fröhlich, Karl Schönböck, Susi Nicoletti en Maria Holst.

Een diplomaat en een operazanger worden verliefd op hetzelfde meisje. Dat wordt tenslotte bevredigend opgelost maar de film zelf geeft, op enkele revuescènes na, minder reden tot tevredenheid.

Von Liebe reden wir später

1953 | Komedie, Muziek

Duitsland 1953. Komedie van Karl Anton. Met o.a. Gustav Fröhlich, Maria Holst, Peter Mosbacher, Liselotte Pulver en Willy Fritsch.

Komedie over asielzoekers uit de jaren 1950-60: een buitenlandse vraagt aan een schrijver of hij met haar wil trouwen, omdat ze anders haar werkvergunning kwijtraakt. Het schijnhuwelijk zal maar van korte duur zijn, omdat ze echt wil trouwen met een man die eerst nog moet scheiden. Dat ze tenslotte, na veel verwikkelingen, echt verliefd wordt op de schrijver behoeft geen betoog. Een blijspel van dertien in een dozijn.

Kaiserwalzer

1953 | Romantiek

Oostenrijk 1953. Romantiek van Franz Antel. Met o.a. Maria Holst, Rudolf Prack, Angelika Hauff, Winnie Markus en Gunther Philipp.

Een aartshertog, die incognito op reis is, ontmoet een onderwijzeres. In tegenstelling tot wat meestal in dit genre romantische films in het oude Wenen gebeurt, worden ze ondanks het standsverschil een gelukkig paar. Veel méér opmerkelijks valt er niet te melden. Het scenario is van Antel, Jutta Bornemann, Gunther Philipp en Friedrich Schreyvogel. Het camerawerk is van Hans Theyer.

Tausend rote Rosen blühn

1952 | Muziek, Drama

Duitsland 1952. Muziek van Alfred Braun en Axel Braun. Met o.a. Rudolf Prack, O.W. Fischer, Winnie Markus, Otto Gebühr en Margarete Haagen.

Een vrouw tussen twee mannen. Van de ene heeft zij gehouden, maar hij zit voor zijn werk al drie jaar in Mexico en heeft niets van zich laten horen. Ze weet niet dat haar vader al zijn brieven heeft verbrand. Met de andere is zij op verzoek van haar vader getrouwd, en ze heeft een kind van hem. Als haar jeugdliefde als succesvol ingenieur terugkeert, is zij vastbesloten haar gezin te verlaten. Alleen een ongeluk kan haar daarvan weerhouden... Een film die alle elementen van een publiekstrekker uit de jaren 1950-60 bevat: vaderland, hartepijn, smartlappen en de idolen van het witte doek, Prack en Fischer. Scenario van Werner P. Zibaso. Camerawerk van Bruno Stephan.

Mein Herz darfst du nicht fragen

1952 | Drama, Familiefilm

Duitsland 1952. Drama van Paul Martin. Met o.a. Willy Birgel, Heidemarie Hatheyer, Maria Holst, Wolfgang Mahnke en Paul Klinger.

Een vluchtelinge ontmoet haar zoontje, van wie zij dacht dat hij was omgekomen in het oorlogsgewoel. Hij is inmiddels door een echtpaar in goede doen geadopteerd en groeit op in een kasteel. In de strijd voor haar rechten als moeder maakt zij geen enkele kans, omdat zij niet bewijzen kan dat het haar kind betreft. Tenslotte ziet zij grootmoedig, omwille van zijn welzijn, van het kind af. Een sentimentele film uit de jaren 1950-60, waarin het voor iedereen goed moet aflopen.

Wenn die Abendglocken läuten

1951 | Drama

Duitsland 1951. Drama van Alfred Braun. Met o.a. Julia Fjorsen, Willy Birgel, Maria Holst, Peter Voß en Hans Holt.

Michael redt als kind zijn vriendinnetje Annemarie en uit dankbaarheid betaalt haar vader zijn muziekopleiding. Later, als haar vader in geldnood zit, trouwt Annemarie - zwanger van Michael - een rijke heer. Alles komt uiteindelijk toch nog goed, maar dat heeft veel voeten in de aarde. De film is oubollig en nu ouderwets.

Vom Teufel gejagt

1950 | Drama, Mysterie, Thriller

Duitsland 1950. Drama van Viktor Tourjansky. Met o.a. Willy Birgel, Hans Albers, Maria Holst, Lil Dagover en Otto Wernicke.

Albers als Dr. Jekyll. Een zenuwarts heeft een nieuwe shocktherapie ontwikkeld, die bij de collega's op sterke afwijzing stuit. Na een proef op zichzelf lijkt hij eerst niet veranderd, maar al gauw doen zich gruwelijke misdrijven voor... Een spannende thriller met een, voor de toenmalige begrippen op het Duitse witte doek, fantasierijke actie.

Die Reise nach Marrakesch

1949 | Drama, Romantiek, Avonturenfilm

Duitsland 1949. Drama van Richard Eichberg. Met o.a. Luise Ullrich, Maria Holst, Karl Ludwig Diehl, Paul Dahlke en Grethe Weiser.

Dit melodrama heeft de lotgevallen van twee vrouwen tot onderwerp: de vrouw van een beroemde chirurg stort zich van het ene liefdesavontuur in het andere en verwoest daardoor het geluk van haar beste vriendin. Dit jaloeziedrama speelt zich af in de exotische omgeving van Marokko, om de film tenminste nog enige charme te geven.

Der Gebieterische Ruf

1944 | Drama, Romantiek

Duitsland 1944. Drama van Gustav Ucicky. Met o.a. Rudolf Forster, Maria Holst, Paul Hubschmid, Frieda Richard en Heinz Moog.

Christel Exner (Holst) uit Graz is jong, mooi en begenadigd als arts. Haar vriend is toneelspeler Ferdinand Hofer (Hubschmid). Als Ferdinand een engagement in Berlijn krijgt, kan Christel niet mee. Haar relatie met een boh[KA1]emien is eigenlijk onzeker. Christel neemt geroerd afscheid van Ferdinand, maar krijgt in Wenen de kans zich bij de gerenommeerde chirurg Professor Wichmann (Forster) in het werk te storten. Hoewel dokter Wichmann veel ouder is, wordt Christel toch verliefd op hem. Ze trouwen. Als ze van hun huwelijksreis teruggekeerd zijn, is Ferdinand als patiënt in de kliniek opgenomen, want hij werd levensgevaarlijk gewond bij een val op het toneel. Christel voelt de liefde voor Ferdinand weer in zich opbloeien en haar echtgenoot prof. Wichmann merkt dat. Het wordt hem te machtig en hij verdwijnt. Niemand kan de complexe operatie uitvoeren op Ferdinand, behalve professor Wichmann, die gelukkig op het juiste moment over een ridderlijk hart blijkt te beschikken. Draak van een film die niet eens slecht gespeeld is, maar verslagen wordt door veel betere draken die jaren later gemaakt zijn. Het scenario is van Erich Ebermayer naar een idee van Josef Nauders, en het camerawerk is van Günther Anders.

Wiener Blut

1942 | Muziek

Duitsland 1942. Muziek van Willi Forst. Met o.a. Hans Moser, Theo Lingen, Maria Holst, Willy Fritsch en Fred Liewehr.

Tijdens het Congres van Wenen geniet een Duitse graaf met volle teugen van het Weense leven. Een charmante bewerking van Johann Strauss` gelijknamige operette, waarin de komieken Lingen en Moser alle ruimte krijgen, zonder uit de toon te vallen. Gedraaid in Oostenrijk, dat door de Anschlu[KL29] (1938-1945) Duits geworden was.

Operette

1940 | Muziek

Duitsland 1940. Muziek van Willi Forst. Met o.a. Willi Forst, Maria Holst, Paul Hörbiger, Dora Komar en Leo Slezak.

Het schoolvoorbeeld van een Weense operettefilm met een stroom van melodie[KA3]en van Strauss, Mill[KA3]ocker en Supp[KA1]e en het bekende verhaaltje over een theaterdirectrice en een operetteregisseur. Gedraaid in Oostenrijk, dat door de Anschlu[KL29] (1938-1945) Duits geworden was.