Andrea Palma: cast.
Er zijn 28 films gevonden.

Viva Jalisco que es mi tierra!

1959 | Romantiek, Musical

Mexico 1959. Romantiek van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Manuel Capetillo, Andrea Palma en Armando 'El Chicote' Soto la Marina.

Een verliefd stelletje moet uit elkaar vanwege de problemen van de vader van hem. Hij wordt beroemd als stierenvechter en zij als zangeres. Een potpourri van muzieknummers, folklore en stierengevechten, in een melodramatisch kader.

La Rival

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Lilia del Valle, Miguel Torruco, María Douglas en Andrea Palma.

Een architect wordt verliefd op zijn secretaresse en wil van zijn vrouw scheiden. Zij maakt hem echter wijs dat ze zwanger is. Een simpele variant op het thema van de driehoeksverhouding, met als bijzonderheid dat hier de echtgenote slecht en de minnares goed is.

La Entrega

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Julián Soler. Met o.a. Arturo de Córdova, Marga López, Enrique Rambal en Andrea Palma.

Een meisje moet met een rijkaard trouwen om haar familie van een dreigend bankroet te redden. Gebaseerd op de roman Nada menos que todo un hombre van Miguel de Unamuno, die reeds in 1943 in Argentinië door Pierre Chenal was verfilmd onder de titel TODO UN HOMBRE. In het Mexicaanse geval was het resultaat middelmatig.

Dios nos manda vivir

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Joaquín Pardavé. Met o.a. Rosario Granados, Ramón Gay, Silvia Derbez en Andrea Palma.

Een vrouw vindt troost bij een nonnetje na een zelfmoordpoging. De non vertelt haar hoe ook zij ooit geprobeerd heeft zelfmoord te plegen, en op haar beurt door een non getroost werd. Eén grote aaneenschakeling van absurditeiten.

Padre nuestro

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Carlos López Moctezuma, Andrea Palma, Evita Muñoz en Raúl Farell.

Een bankbediende wordt onder verdenking van verduistering ontslagen. Na zoveel lofzangen op het moederschap achtte de Mexicaanse cinema het moment rijp voor de idealisering van de vaderfiguur, wat nog pijnlijker en lachwekkender uitpakte.

Lágrimas robadas

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Julián Soler. Met o.a. Delia Garcés, Andrea Palma, Ramón Gay en Mercedes Soler.

Een meisje weigert om in het sociale leven te worden opgenomen omdat, zo biecht zij haar tante op, zij zwanger is van een getrouwde man. Een buitensporige ophemeling van het moederschap en de laatste bijdrage van de Argentijnse Garcés aan de Mexicaanse film.

Angeles de la calle

1953 | Drama

Mexico​/​​Cuba 1953. Drama van Agustín P. Delgado. Met o.a. Gustavo Rojo, Emilia Guiú, Andrea Palma en Julio Villarreal.

Door gebrek aan liefde loopt een jongetje samen met zijn vriendje weg van huis om zich te voegen bij een groepje arme kinderen onder de bescherming van een goedaardige rechter. Onbetekenend.

Sor Alegría

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Tito Davison. Met o.a. Rosita Quintana, Carmen Montejo, Carmen González en Andrea Palma.

Een klooster wordt uit een penibele financiële situatie gered, dankzij één van de nonnetjes. Een nietszeggende film.

Mujeres que trabajan

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Rosita Quintana, Columba Domínguez, Alberto Carriere en Andrea Palma.

De eigenares van een modehuis ontdekt dat haar getrouwde vriend een van haar medewerksters zwanger heeft gemaakt en besluit hem te vermoorden. Een armetierig melodrama waarin het prototypische revuetheater is vervangen door een modehuis. Desondanks komt het allemaal op hetzelfde neer.

La Mentira

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Marga López, Jorge Mistral, Andrea Palma en Domingo Soler.

Een jongen gaat op zoek naar zijn broer, maar komt er achter dat hij zelfmoord heeft gepleegd naar aanleiding van het huwelijk van zijn vriendin met een ander. Veel te veel verwikkelingen voor zo'n simpel melodrama.

Eugenio Grandet

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Marga López, Julio Villarreal, Andrea Palma en Ramón Gay.

De vrek Grandet verzet zich tegen het huwelijk van zijn dochter met haar neef, omdat hij denkt dat het hem uitsluitend om zijn geld te doen is. Naar het klassieke werk van Honoré de Balzac; het resultaat is armetierig, zowel wat regie als wat sfeer betreft.

Cuatro horas antes de morir

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Carmen Montejo, Carlos Navarro, Andrea Palma en Luis Salazar.

Een vrouw verklaart zich schuldig aan moord om een van haar kinderen te redden. Het enige vermeldenswaardige aan deze overigens pijnlijke film is te zien hoe de vrouwelijke hoofdpersoon de ene calamiteit na de andere ondergaat zonder dat haar gezicht ook maar één maal uit de plooi raakt.

Salón de belleza

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Emilio Tuero, Rita Macedo, Elda Peralta en Andrea Palma.

Een jonge bediende van een schoonheidssalon is verliefd op een eenvoudige arbeider, maar die is verliefd op een collega van haar, die echter overlijdt bij een abortus. Geforceerd, pijnlijk en wreed.

La Ausente

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Arturo de Córdova, Rosita Quintana, Andrea Palma en María Douglas.

Na de dood van zijn vrouw trouwt een weduwnaar met de instructrice van zijn dochter, daarmee de afgunst opwekkend van de zuster van de overledene die op hem verliefd is. Overduidelijk plagiaat van REBECCA, vol stompzinnige verwikkelingen.

Por la puerta falsa

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Pedro Armendáriz, Rita Macedo, Luis Beristáin en Andrea Palma.

Om haar bezittingen weer terug te krijgen, huwelijkt een moeder haar dochter uit aan een ex-werknemer van haar, die nu de hypotheek op haar huis bezit. Een mislukte poging van de filmer om zijn successen van de jaren dertig te herhalen, met als enig resultaat een matig plagiaat van de films van 'Indio' Fernández.

La Edad peligrosa

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. María Elena Marqués, Andrea Palma, Carlos Navarro en Patricia Morán.

Twee weesmeisjes, opgegroeid in een klooster, worden toevertrouwd aan een vrouw die hen naar een pension stuurt. Daar raken zij bevriend met twee jongens. Sentimentele, onsamenhangende en slechte film.

Bel Ami

1946 | Drama

Mexico 1946. Drama van Antonio Momplet. Met o.a. Armando Calvo, Gloria Marín, Andrea Palma en Gloria Marin.

Het verhaal van een losbandig man, die baron wordt door met een weduwe te trouwen. Het verhaal is gebaseerd op het werk van Guy de Maupassant. De film bestaat uit een aaneenschakeling van dialogen en is enorm kil geregisseerd. Ook bekend als LA HISTORIA DE UN CANALLA.

Los Buitres sobre el tejado

1945 | Drama, Mysterie

Mexico 1945. Drama van Alberto Gout. Met o.a. Andrea Palma, René Cardona en Alejandro Cobo.

Een vrouw bemint twee mannen tegelijk, en dat loopt tragisch af. Zwak.

La Casa de la Zorra

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Virginia Fábregas, Ricardo Montalbán, Andrea Palma en Julio Villarreal.

De wederwaardigheden van een eigenaresse van een speelhuis. De film was bedoeld als een soort zilveren huwelijksgeschenk voor Virginia Fábregas van de regisseur en de cast, van wie onder meer vermeld dienen te worden Susana Guízar, Carlos Orellana en Alberto Galán. Wat betreft de film, niets bijzonders.

Una Sombra en mi destino

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Alberto Gout. Met o.a. Andrea Palma, Jorge Vélez en Carmen Guerrero.

Een gerespecteerd arts moet als gevolg van een ongelukkige samenloop van omstandigheden de man van wie zij houdt verlaten. Genoemd dient te worden de onbeschrijflijk absurde dialoog van de film, het enige dat de moeite waard was gezien te worden.

El Rosario

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Andrea Palma, Tomás Perrín en Miguel Angel Ferriz.

Het nichtje van een hertogin wordt verliefd op een jongere schilder, die een verhouding heeft met een ander meisje. Een huilerig en onuitstaanbaar feuilleton.

Distinto amanecer

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Andrea Palma, Pedro Armendáriz en Alberto Galán.

Het verhaal van drie studenten die met het klimmen der jaren van idealen en instelling veranderen. Deze film is van een ongewone vaagheid en pedanterie.

El Señor alcalde

1938 | Komedie

Mexico 1938. Komedie van Met o.a. Domingo Soler, Andrea Palma, Joaquín Pardavé en Matilde Palou.

Een stel jonge meisjes uit de stad maakt misbruik van de naïviteit van de arbeiders in een klein dorpje; zij staan op het punt de burgemeester te verleiden. Het debuut van Martinez Solares. De film is gebaseerd op een verhaal van de schrijver Jorge Ferretis die jaren later bekendheid zou verwerven als filmregisseur. Dit werk toont ons een goed geregisseerde zedenschildering.

Ave sin rumbo

1937 | Drama

Mexico 1937. Drama van Roberto O'Quigley. Met o.a. Andrea Palma, Arturo de Córdova, Carlos Villarías en Angel T. Salas.

Een onmogelijke liefdesgeschiedenis tussen een ex-prostituée die zich wil bevrijden en een decadente aan alcohol verslaafde arts die zich verborgen houdt voor de politie voor een misdrijf dat hij niet heeft gepleegd. Nogal middelmatig, zoals bijna alles van deze regisseur.

Amapola del camino

1937 | Drama

Mexico 1937. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Tito Guízar, Andrea Palma, Leopoldo Ortín en Margarita Mora.

De jonge Maria moet trouwen met een oude apotheker. Kort daarop komt de zoon van de apotheker naar het dorp en Maria en haar zuster worden verliefd op hem. Onbelangrijk, saai melodrama.

Sor Juana Inés de la Cruz

1935 | Biografie

Mexico 1935. Biografie van Ramón Peón. Met o.a. Andrea Palma, Alfredo del Diestro, Alberto Martí en Adria Delhort.

De biografie van een historische figuur uit de Mexicaanse letterkunde die non werd. De regisseur heeft zich meer gericht op de vermeende liefdesavonturen van de vrouwelijke hoofdpersoon voordat zij gelovig werd dan op het verhaal als biografie, hetgeen de film minder geloofwaardig maakt. Bovendien weinig sfeervol en langdradig geregisseerd.

El Primo Basilio

1934 | Drama

Mexico 1934. Drama van Carlos de Nájera. Met o.a. Andrea Palma, Ramón Pereda, Domingo Soler en Joaquín Busquets.

Neef Brasilio verleidt zijn nicht als haar man niet thuis is. Men heeft getracht een ambitieuze film te maken (voor de cameraopnames is zelfs Alvin Wickof uit Hollywood overgekomen) maar het is een té schematisch produkt geworden.

La Mujer del puerto

1933 | Drama

Mexico 1933. Drama van Arcady Boytler en Raphael J. Sevilla. Met o.a. Andrea Palma, Domingo Soler, Joaquín Busquets, Consuelo Segarra en Luisa Obregón.

Een jonge vrouw die noodgedwongen prostituée is geworden, wordt verliefd op een zeeman met wie zij vervolgens een romance beleeft. Na verloop van tijd ontdekt ze dat het om haar eigen broer gaat. Een saai melodrama waarvan het enige dat de moeite van het vermelden waard is, het uiterlijk van de hoofdrolspeelster is, die een zowel erotisch als teder personage speelt.