Erin O'Brien-Moore: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Phantom of the Rue Morgue

1954 | Horror, Thriller

Verenigde Staten 1954. Horror van Roy Del Ruth. Met o.a. Karl Malden, Claude Dauphin, Patricia Medina, Steve Forrest en Merv Griffin.

Deze huiverfilm mist het aroma van het Poe-verhaal, en Malden overdrijft te veel. Herverfilming van MURDERS IN THE RUE MORGUE uit 1932.

The Family Secret

1951 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1951. Misdaad van Henry Levin. Met o.a. John Derek, Lee J. Cobb, Erin O'Brien-Moore, Jody Lawrance en Erin O'Brien Moore.

Goed drama, waarin Cobb een man verdedigt die wordt beschuldigd van de moord die zijn zoon heeft gepleegd.

Destination Moon

1950 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1950. Sciencefiction van Irving Pichel. Met o.a. John Archer, Warner Anderson, Tom Powers, Dick Wesson en Erin O'Brien-Moore.

Eén van de eerste SF-films, bescheiden geproduceerd maar toch goed uitgewerkt. Geproduceerd door George Pal.

The Life of Emile Zola

1937 | Biografie, Drama

Verenigde Staten 1937. Biografie van William Dieterle. Met o.a. Paul Muni, Gale Sondergaard, Joseph Schildkraut, Gloria Holden en Donald Crisp.

De waarachtige film over het leven van de Franse romancier Emile Zola die het vermaarde geschrift [KL]J`accuse[KLE] publiceerde ter verdediging van legerkapitein Dreyfus (Schildkraut), een Elzasser die ten onrechte beschuldigd werd van hoogverraad tijdens de Frans-Duitse oorlog van 1870-1871. In werkelijkheid ging het schijnproces om diep gewortelde anti- semitisme. Een zeer goed werk met fraaie sc[KA2]enes en aandacht voor historische details. Scenario van Hein Herald en Geza Herczeg, naar de roman van Matthew Josephson [KL]Zola and his time[KLE]. Camerawerk van Max Steiner. De film kreeg Oscars voor Beste Film, Scenario en beste bijrol (Schildkraut).

Green Light

1937 | Drama

Verenigde Staten 1937. Drama van Frank Borzage. Met o.a. Errol Flynn, Anita Louise, Margaret Lindsay, Cedric Hardwicke en Erin O'Brien-Moore.

Toegewijde dokter geeft praktijk op als een patiënt sterft op zijn operatietafel; geen rol die je van Flynn zou verwachten, maar het resultaat is interessant. Gebaseerd op een roman van Lloyd C. Douglas.

Black Legion

1936 | Drama

Verenigde Staten 1936. Drama van Archie Mayo. Met o.a. Humphrey Bogart, Erin O'Brien-Moore, Dick Foran, Ann Sheridan en Robert Barrat.

Krachtig sociaal drama, waarin fabrieksarbeider Bogart verwikkeld raakt in een bende van de Ku Klux Klan. Scenario van Abem Finkel en William Wister Haines naar een verhaal van Robert Lord. Camerawerk van George Barnes.

Streamline Express

1935 | Avonturenfilm, Drama, Komedie

Verenigde Staten 1935. Avonturenfilm van Leonard Fields. Met o.a. Victor Jory, Evalyn Venable, Esther Ralston, Erin O'Brien-Moore en Evelyn Venable.

Toneelspeelster Patricia Wells (Evelyn Venable) loopt weg van de opening van haar nieuwste show, om met haar verloofde (Victor Jory) een treinreis in de snelle Streamline Express te ondernemen. De toneelproducer Fred (Ralph Forbes) heeft ook een oogje op Patricia en zet, vermomd als ober, de achtervolging in. Aan boord worden kinderen geboren, er zijn nog meer verhaallijnen en Fred wordt aangeklaagd voor diamantroof. Rommelig, niet altijd volgbaar, maar wel lekker sfeervol oud met goede bekende acteurs. (IdH/VPRO Gids)

Our Little Girl

1935 | Komedie

Verenigde Staten 1935. Komedie van John Robertson. Met o.a. Shirley Temple, Rosemary Ames, Joel McCrea, Lyle Talbot en Erin O'Brien-Moore.

De gebruikelijke Temple-intrige over Shirley die gescheiden ouders weer samenbrengt.

Dangerous Corner

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van Phil Rosen. Met o.a. Melvyn Douglas, Conrad Nagel, Virginia Bruce, Erin O'Brien-Moore en Ian Keith.

Enkele vrienden uit de gegoede klasse zitten na de lunch wat te keuvelen, tot één van hen begint over de diefstal van een grote geldsom, gevolgd door zelfmoord van de benadeelde, die een goede vriend van hen was. De meest onverwachte bekentenissen komen op tafel, gevold door gevoelens van verantwoordelijkheid, schuld, zelfverwijt en egoïsme. Erg toneelmatige aanpassing van het stuk van J.B. Priestley, voor de film bewerkt door Anne Morrison Chapin en Madeleine Ruthven. Een overvloed aan dialogen maakt het volgen van de film wel moeilijk voor een hedendaags publiek. Goed geacteerd, maar de regie van Rosen is houterig en totaal verouderd. Op het einde zit een verrassende plotwending, die bijzonder origineel is maar onmogelijk de film kan redden. Camerawerk van J. Roy Hunt en score van Max Steiner.