DeWitt Jennings: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

A Man's Game

1934 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1934. Avonturenfilm van D. Ross Lederman. Met o.a. Tim McCoy, Evalyn Knapp, Ward Bond en DeWitt Jennings.

Een mager avonturenfilmpje rond Tim McCoy en Ward Bond, die uit verveling zowel brandweerman als politieagent worden, met Evalyn Knapp voor de romantiek. Harold Shumate schreef gedesinteresseerd en Allen Siegler was de geroutineerde cameraman.

Police Car 17

1933 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1933. Avonturenfilm van Lambert Hillyer. Met o.a. Tim McCoy, Evalyn Knapp, Wallis Clark, Ward Bond en Harold Huber.

Lambert Hillyer was tevens de scenarist, die ervoor zorgde dat McCoy als politieman genoeg te doen had in een goede actiefilm, waarin hij het natuurlijk ook opneemt voor Knapp en daardoor uiteindelijk haar hand wint. Benjamin Kline stond achter de camera.

Silver Dollar

1932 | Biografie, Drama

Verenigde Staten 1932. Biografie van Alfred E. Green. Met o.a. Edward G. Robinson, Bebe Daniels, Aline MacMahon, Harry Holman en Lee Kohlmar.

Het ware verhaal over H.A.W. Tabor, een man die rijk geworden was door de zilverwinning en -handel in de vorm van een sleutelroman. Hij droeg zijn steentje bij aan de opbouw van het mijnwerkerskamp Denver tot een drukke metropool. Zo'n typisch Amerikaanse patriottische heldensage, waarbij je tranen in de ogen zou moeten krijgen, maar wat niet uit de verf gekomen is door weinig spirituele regie. Scenario van Carl Erickson en Harvey Thew. Camerawerk van James van Trees.

The Squaw Man

1931 | Western, Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1931. Western van Cecil B. DeMille en Cecil Demille. Met o.a. Warner Baxter, Lupe Velez, Eleanor Boardman, Paul Cavanagh en Lawrence Grant.

De derde verfilming van DeMille van het stuk van Edwin Milton Royle, hier bewerkt door Lucien Hubbard en Lenore J. Coffee, en veruit de saaiste van de drie. Baxter is de Engelsman die zijn land verlaat nadat hij beschuldigd werd van iets dat een neef deed. Hij ontmoet de Indiaanse Velez (geeft een uitstekend stukje acteren weg overigens), die hij uit handen van schurk Bickford redt. Hij trouwt later met haar en ze zouden ook nog een kind krijgen, Moore. Het einde van het verhaal is dat zijn Engelse liefje, Boardman, boven water komt en vertelt dat haar man heeft toegegeven de schurk te zijn, zodat hij ongestoord kan terugkeren naar Engeland. Velez sterft en Baxter gaat met Boardman en Moore naar Engeland. Harold Rosson was cameraman. De film werd een flop: hij was te langdradig.

The Criminal Code

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van Howard Hawks. Met o.a. Walter Huston, Phillips Holmes, Constance Cummings, Mary Doran en Boris Karloff.

Gevangenisdirecteur Huston - keihard maar eerlijk - komt voor een dilemma te staan, wanneer zijn dochter verliefd wordt op een gevangene (Holmes). Sommige stukken zijn krakkemikkig, andere levendig, maar bezetting en regisseur maken de film tot een 'must' voor de liefhebbers; een scène met Karloff komt later terug in TARGETS van Peter Bogdanovich.

The Bat Whispers

1930 | Horror, Thriller

Verenigde Staten 1930. Horror van Roland West. Met o.a. Chester Morris, Una Merkel, William Bakewell, Gustav von Seyffertitz en Wilson Benge.

Een van de beste thrillers ooit door Hollywood geproduceerd - puur kijkgenot. Naar het toneelsucces The Bat van Mary Roberts Rinehart en Avery Hopwood. Veel ongelooflijk mooie decors van William Cameron Menzies en acrobatisch camerawerk van Ray June. Veel opnamen op schaal en de zekere hand van de regisseur maken THE BAT WHISPERS tot een klassieker.

Outside the Law

1930 | Misdaad

Verenigde Staten 1930. Misdaad van Tod Browning. Met o.a. Edward G. Robinson, Mary Nolan, Owen Moore, Edwin Sturges en John George.

Een bankrover heeft het op een bank voorzien, maar moet de buit delen met een andere rover.

The Mystic

1925 | Thriller, Horror

Verenigde Staten 1925. Thriller van Tod Browning. Met o.a. Gladys Hulette, DeWitt Jennings, Mitchell Lewis, Aileen Pringle en Conway Tearle.

Michael Nash (Tearle) ontmoet in Hongarije messenwerper Anton (Ober) en het betoverende doelwit Zara (Pringle). Hij neemt hen mee naar Amerika, omdat hij gelooft een fortuin met hun act te kunnen verdienen. Hij heeft er geen flauwe notie van dat achter de fraaie façade van Zara meer schuilgaat dan hij vermoeden kon, want de politie in New York houdt het stel in de gaten. Als Michael erachter komt, moet voor het leven van Zara gevreesd worden, en dit gevaar komt niet direct van de hermandad. Het scenario voor deze melodramatische suspensegeschiedenis is van Waldemar Young. Het camerawerk van Ira H. Morgan is mooi. Het acteren staat op een plezierig peil, maar het blijft een 'stomme' film...

The Desert Outlaw

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Edmund Mortimer. Met o.a. Buck Jones, Evelyn Brent, DeWitt Jennings, William Haynes en Claude Payton.

William Haynes, outlaw tegen wil en dank, overvalt uit nood een postkantoor en wordt door Buck Jones, die zelf van moord wordt verdacht, geholpen de horde die hem achterna zit te ontvluchten. Vol actie en onderhoudend, zoals de fans van Buck gewend waren. Charles Kenyon schreef de film en Joseph Brotherton stond achter de camera.

THe Deadwood Coach

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, George Bancroft, DeWitt Jennings, Buster Gardner en Lucien Littlefield.

Clarence E. Mulfords roman The Orphan werd bewerkt door Lynn Reynolds. Mix is de weesjongen; als kind zag hij hoe zijn ouders vermoord werden. Nu volwassen, jaagt hij op de moordenaar, Bancroft, die een bendeleider blijkt te zijn. Daniel Clark deed het camerawerk. Mulford zou grote bekendheid krijgen als de schepper van Hopalong Cassidy en zijn makkers op de Bar 20 - de western-reeks met Bill Boyd.