Walter Buschhoff: cast.
Er zijn 18 films gevonden.

Eine Liebe auf Mallorca 2

2000 | Romantisch drama

Duitsland 2000. Romantisch drama van Michael Steinke. Met o.a. Sascha Hehn, Christine Reinhart, Anja Kruse, Diana Amft en Maria Seebaldt.

De eerste film trok in Duitsland zoveel kijkers (bijna tien procent van de bevolking) dat men het opportuun achtte een tweede deel te maken. Het scenario van Claus Tinney is nog even zwak als altijd en het gaat meer om de toeristische plaatjes van de populaire vakantiebestemming (het eiland ís mooi zonder toeristen) die door Heinz Dieter Sasse en regisseur Steinke werden vastgelegd op de gevoelige laag. Anna (Kruse) acht zich nog niet rijp voor een relatie met Niklas (Hehn) na haar pijnlijke scheiding en vertrekt naar Duitsland. Dokter Niklas krijgt een affaire met de chique eigenaresse van zijn finca, Katrin Cornelius (Reinhart) omdat hij beter golft dan zij. De schijn is echter tegen hen en dat vertroebelt hun idylle, maar net op tijd komt de reddende engel 'Germania', zodat Niklas niet in het stof hoeft te bijten. Gedegen spelprestaties, maar een ergerlijk slap filmpje.

Der Havelkaiser

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Herbert Ballmann. Met o.a. Günter Pfitzmann, Marion Kracht, Hansi Jochmann, Rolf Zacher en Rainer Rudolph.

Pfitzmann heeft in het leven bereikt wat hij wilde: hij is eigenaar van een bloeiende scheepswerf en in de politiek heeft hij het tot ere-voorzitter van het regionale bestuur gebracht. Hij zou kunnen genieten van een rustige oude dag indien hij niet voortdurend met nieuwe problemen geconfronteerd werd. Zijn zoon Rudolph, een succesvol advocaat, blijkt verstrikt te zijn in zwendel met onroerend goed, zijn dochter Jochmann zet haar man Zacher aan de kant en zijn jongste dochter, Kracht, is erg eenzaam. Zijn schoonzus Fendel komt plotseling met de eis twintig procent van zijn bezittingen aan haar af te staan. Er is ook goed nieuws. Pfitzmann ontmoet tijdens een zeilwedstrijd de dochter van zijn ex-geliefde, die hem 23 jaar geleden in de steek liet. Jawel: het meisje is zijn dochter. Vooral het slot kan nauwelijks ongeloofwaardiger, want alle problemen worden opgelost. Scenarioschrijver Knut Boeser is beslist bij de makers van Amerikaanse soaps in de leer geweest. De hoofdrol is op het lijf geschreven van Pfitzmann, de veelzijdige Duitse acteur en de miniserie (in drie delen) werd voor het eerst uitgezonden naar aanleiding van zijn zeventigste verjaardag. Wordt ook uitgezonden in zes delen. Camerawerk van Rolf Liccini.

Wer zweimal lügt

1993 | Komedie

Duitsland​/​​Oostenrijk 1993. Komedie van Bertram von Boxberg. Met o.a. Walter Buschhoff, Ursula Karusseit, Albert Hetterle, Reiner Heise en Jenny Gröllmann.

Krasse boekhandelaar Buschhoff neemt de identiteit aan van een gepensioneerde rechter en komt in die hoedanigheid terecht in voormalig Oost-Duitsland waar overheidsdienaren in ruste tekorten opvullen. Hij wordt bijgestaan door de kittige Karusseit, de huishoudster van de voorzitter van het Frankfortse stadsraad, die ooit met haar werkgever had willen trouwen als die haar niet had laten zitten. Het onechte paar speelt een aardig spelletje blufpoker, waarmee ze kunnen doorgaan omdat hun collega's uit de ex-DDR ook het nodige te verbergen hebben. Een vermakelijke, ironische kijk op Duits-Duitse aangelegenheden. Tweede film van tv-wonderkind Von Boxberg, die een idee van Hartmut Hülsbeck omwerkte voor de Beierse omroep BR en de ORF bereid vond te participeren.

Klefisch - Tod am Meer

1993 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1993. Misdaad van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Willy Millowitsch, Dietmar Bär, Sabine Kaack, Walter Buschhoff en Florian Fitz.

De vierde zaak van de Keulse ex-commissaris Klefisch (Millowitsch). Hij moet bemiddelen in het conflict tussen de steenrijke groentehandelaar F. Heiderscheidt (Buschhoff) en diens kleinzoon Jens (Fitz), omdat Heiderscheidt hertrouwd is met zijn dertig jaar jongere secretaresse Cilly (Kaack). Jens meent dat door deze gebeurtenis zijn erfenis in rook zal opgaan. Bovendien gaan zijn opa en Cilly op vakantie naar de rotskust van Normandië. Ja, hoor voordat Klefisch ook maar iets kan doen, is de oude Heiderscheidt dood. Volgens Jens heeft Cilly het gedaan, maar Cilly zegt dat de opwinding, die door Jens werd veroorzaakt, voor haar man te groot was. Natuurlijk is er misdaad in het spel maar Klefisch moet daarvoor wel het een en ander uitzoeken en beroep doen op zijn oude relaties. Bär speelt Mike Döpper; deze op een hopman lijkende acteur zou in het Duitstalige tv-land heel bekend worden toen hij in 1997 als Kommissar Freddy Schenk van het team uit Keulen in de serie TATORT voor het eerst op de beeldbuis kwam. Films met Millowitsch zijn aardig, maar hebben te weinig tempo. Het scenario is van Hans Werner Kettenbach. Het camerawerk is van Thomas Merker. Mono.

Forsthaus Falkenau: Ein neuer Anfang

1993 | Drama

Duitsland​/​​Oostenrijk 1993. Drama van Wolfgang Luderer. Met o.a. Christian Wolff, Bruni Löbel, Gisela Uhlen, Katharina Köhntopp en Michael Wolf.

De pilootfilm voor de 26-delige serie uit de titel over de tribulaties van houthandelaar Wolff, die na de dood van zijn vrouw, Augsburg verruilt voor een klein dorpje in de beboste Beierse bergen, waar hij houtvester wordt - een jeugddroom die hij eindelijk kan vervullen. Zijn moeder Löbel en de plaatselijke bevolking zijn ertegen, maar grootgrondbezitter baron Hubschmid en zijn dochter Speidel zijn hem welgezind. Heerlijke kost voor Heitmatfilm-genieters, nu klaar gestoofd volgens traditioneel recept voor de beeldbuis met oudgedienden zoals Hubschmid. Scenario van Barbara Piazza, Arno Wolff en regisseur Luderer.

Die Erbschaft

1990 | Komedie

Duitsland 1990. Komedie van Bertram von Boxberg. Met o.a. Walter Buschhoff, Michael Degen, Dagmar Manzel, Rene Mounajed en Judith Klein.

Bij een verbouwing van een ruimte in een villa in West- Berlijn komt van achter het behang een interessante collectie originele spotprenten tevoorschijn, die gemaakt zijn door een kunstenaar, die in 1944 door de Gestapo gearresteerd was en zich van zijn leven beroofd had tijdens zijn nazi-gevangenschap. De bewoners van het kolossale huis, dat uit drie generaties bestaat, beginnen discussies over deze 'erfenis', waarbij menigeen in verlegenheid komt. Behoorlijke tv-film met tragische en komische elementen. Hoewel het verhaal fictief is, bestaat het kunstwerk echt en is de tekenaar in WO II omgekomen. Debuut van een veelbelovend regisseur. Camerawerk van Walter Lassally.

Plaza Real

1988 | Drama, Romantiek

Duitsland 1988. Drama van Herbert Vesely. Met o.a. Mia Nygren, Jon Finch, Sonja Martin, Walter Buschhoff en Jose Maria Blanco.

David heeft een gelukkig en harmonisch huwelijk, maar als hij een mooie vreemde vrouw ontmoet, brengt dat onrust in zijn geordende leventje: de vrouw lijkt verbluffend veel op zijn eigen vrouw. Een film die de verouderde man-vrouw clichés weer van stal haalt en daarmee het publiek verveelt.

Ein Unding der Liebe

1988 | Drama

Duitsland 1988. Drama van Radu Gabrea. Met o.a. Erich Bar, Ingeborg Lapsien, Trude Breitschopf, Rolf Zacher en Veronika Faber.

De kogelronde Bar heeft een lullig baantje in de keuken van het zelfbedieningsrestaurant van een hypermarkt in een Duits provinciestadje. Volgestopt door zijn grootmoeder en zijn tante is de jonge dikkerd het mikpunt van spot van zijn collega's. Hij is verkikkerd op een vlotte cassière, maar zij wil niks van hem weten. Hij grijpt naar de fles, gaat zijn werk slecht doen en raakt zijn job kwijt. Bar vereenzaamt en hunkert naar warmte en liefde. Als hij tante en oma vraagt naar zijn moeder, krijgt hij ontwijkende antwoorden en vage opmerkingen, dat ze een hoer was, die verdwenen en vergeten is. Hij wordt onhandelbaar; oma en tante wijzen hem de deur. Hij breekt in bij oma en vindt een brief van zijn moeder en voelt zich belazerd. Hij dwingt ze het adres af, sluit ze op en pikt de spaarcenten; hij gaat zijn moeder in de grote stad opzoeken. Zij is de goedkope werkkracht en huissloof van een groezelige snackbareigenaar, met wie zij hokt. Ze laat haar zoon uit angst voor de uitbater niet bij haar intrekken, maar brengt hem onder bij een bevriende prostituée. Bar wil zijn moeder bevrijden van haar tiran en pleegt een mislukte moordaanslag, waarbij hij echter zelf zijn gezichtsvermogen gedeeltelijk verliest. Hij begrijpt niet dat zijn moeder allang gecapituleerd heeft voor haar troosteloze leventje en het niet wil opgeven. Hij gaat nu een nog eenzamere en liefdelozere toekomst tegemoet. Een film over ontpsoorde gevoelens en mislukte levens. Naar de gelijknamige roman van Ludwig Fels. Bar kreeg voor zijn prachtige rol in 1988 de bijzondere prijs op de Alpinale. Wordt in twee delen uitgezonden; deel één: Die kleine Stadt en deel twee Die große Stadt. Scenario van Sohrab S. Saless en de fotografie is van Horst Schier.

Didi - Der Experte

1988 | Komedie

Duitsland 1988. Komedie van Reinhard Schwabenitzky. Met o.a. Dieter Hallervorden, Klaus Guth, Steven Bennett, Walo Lüönd en Peter Fricke.

Een automonteur wordt voor een Amerikaanse verkiezingsexpert gehouden, die een Duitse partij naar succes moet leiden. In het begin speelt hij zijn rol voor iedereen bevredigend, maar dan zorgt hij voor flinke onrust. In tegenstelling tot vroegere films van Hallenvorden is DER EXPERTE minder een drukke komedie dan een satire op de partijpolitiek. Helaas ontbreekt het soms aan de nodige vinnige scherpte. Scenario van Hartmann Schmige en Christian Rateuke. Camerawerk van Josef Vilsmeier.

Babes in Toyland

1986 | Musical, Muziek

Verenigde Staten 1986. Musical van Clive Donner. Met o.a. Drew Barrymore, Richard Mulligan, Eileen Brennan, Keanu Reeves en Jill Schoelen.

Opgeblazen nieuwe versie van Victor Herberts operette, eerder verfilmd met Laurel en Hardy. Alleen 'Toyland' en 'March of the Wooden Soldiers' zijn overgebleven in het nieuwe libretto van Leslie Bricusse. Tekst van de bekroonde toneelschrijver Paul Zindel. Stan en Ollie deden het in de versie van 1934 twee keer zo goed in de helft van de tijd. Camerawerk van Arthur Ibbetson.

Der Stechlin

1975 |

Duitsland 1975. Rolf Hädrich. Met o.a. Arno Assmann, Georg-Martin Bode, Franziska Bronnen, Diana Körner en Volkert Kraeft.

Naar het gelijknamige boek van Theodor Fontane, die leefde van 1819-1898 en wellicht het bekendst is geworden door zijn werk [KL]Effi Briest[KLE] uit 1895. Centraal staat Dubslav von Stechlin (Assmann), een weduwnaar en majoor b.d. uit Brandenburg. Hij beweegt zich in een kring van intieme vrienden en adellijke familieleden. De film is opgedeeld in drie episoden. De eerste gaat over de vooravond van de verkiezingen, waaraan Dubslav deelneemt voor de conservatieve partij. De oude Stechlin wordt vereerd met een bezoekje door Woldemar von Stechlin (Bode) in gezelschap van zijn vrienden Czako (Kraeft) en Rex (Von Dobsch[KA3]utz). In de tweede episode weten we dat Dubslav de verkiezingen verloren heeft en dat Woldemar gaat trouwen met gravin Armgard (Körner). Het jonge paar is van plan Dubslav met de kerst te bezoeken. In de derde episode zijn Woldemar en Armgard getrouwd en gaan na de kerst op huwelijksreis naar het Zuiden, maar als ze daarvan terugkeren is de oude Stechlin overleden en een nieuwe generatie zwaait de scepter over het familiebezit. De commentaarstemmen in het eerste en laatste deel zijn van scenarioschrijver Dieter Meichsner en regisseur Hädrich. De vertelstem in het tweede deel is van niemand minder dan Wolfgang Borchert, die in 1955 het beroemde toneelstuk dat - naar zijn zeggen niemand zien wilde - Draussen vor der Tür schreef. Hij liet het stuk uit wanhoop opnemen in een verhalenbundeltje van 128 pagina's en in zes jaar tijd werden bijna vierhonderdduizend exemplaren verkocht. Het camerawerk is van Wolfgang Peter Hassenstein. Voor liefhebbers van Duitse literatuur is deze onvergankelijke tv-film een must.

Tatort - Jagdrevier

1973 | Mysterie

Duitsland 1973. Mysterie van Wolfgang Petersen. Met o.a. Klaus Schwarzkopf, Wolf Roth, Jürgen Prochnow, Walter Buschhoff en Vera Gruber.

Dieter Brodschella (Prochnow) is kort voor zijn definitieve vrijlating ontsnapt uit een open inrichting en heeft zich verstopt in een leegstaande boerderij in de buurt van het plaatsje Niederau in Schleswig-Holstein. Hij wil zich aldaar wreken op de oppermachtige peetvader Kresch (Buschhoff). Brodschella houdt hem verantwoordelijk voor de dood van zijn vriendin op een wilde oudejaarsavond-party bij Kresch. Kommissar Finke (Schwarzkopf) zit in een lastig parket: Kresch wijst politiebescherming van de hand, Brodschella krijgt hij niet zomaar te pakken, want heel wat dorpelingen hebben een appeltje te schillen met Kresch. Bovendien is de aan Finke toegewezen diender Heise (Dallmeier) de zwager van Brodschella. Finke staat onder druk van zijn baas Mertens (Nippen), die laat merken dat deze zaak voorrang heeft boven de zelfmoord van een oude vrouw vanwege de huurverhoging door Kresch, en de verkrachting van een minderjarig meisje. Een boeiende aflevering over het recht in eigen handen nemen met een uitstekende rol van de jonge Prochnow en sterke regie van Petersen, die het beiden zouden maken naar Hollywood door Petersen`s latere meesterwerk DAS BOOT (1981). De gastcommissaris is de flamboyante Zollfahnder Kressin (Rupp). Von Hassel, die Heinz speelt, werd later de chique Kommissar Edgar Brinkmann met de vlinderdas in Frankfurt en diende een hele lange tijd voordat hij met pensioen ging. Het scenario is van Herbert Lichtenfeld. Het camerawerk is van Nils-Peter Mahlau. Aflevering 29.

Blutiger Freitag

1972 | Misdaad

Italië​/​​Duitsland 1972. Misdaad van Rolf Olsen. Met o.a. Raimund Harmstorf, Gila von Weitershausen, Amadeus August, Gianni Macchia en Christine Böhm.

Een spannend verhaal, routineus verfilmd. Het is een waar gebeurd verslag van een bankoverval in München, waarbij een groep van vier jongeren het bankpersoneel en de clientèle gijzelt om vier miljoen Duitse marken en een vrijgeleide te krijgen. Ook bekend als VIOLENZ CONTRO VIOLENZ.

Ein Wintermärchen

1971 |

Duitsland 1971. Ulf Michael von Mechow. Met o.a. David Heinemann, Angelika Bender, Gaby Straub, Walter Buschhoff en Kasimir Esser.

Een aardige maar onevenwichtige, romantische allegorie: een jongeman op reis door Duitsland ontmoet allerlei figuren totdat het te koud wordt.

Heintje - Mein bester Freund

1970 | Muziek, Familiefilm

Duitsland 1970. Muziek van Werner Jacobs. Met o.a. Heintje Simons, Heinz Reincke, Gudrun Thielemann, Ralf Wolter en Corny Collins.

Heintje, treurig alleen tussen gescheiden ouders, deserteert tijdens een schoolreisje om zijn vader te zoeken, die inmiddels als autocoureur faam heeft verworven. Vader triomfeert op de Nürnburgring, de ouders verzoenen zich en het Don Kozakkenkoor 'singt dazu'. Een aandoenlijke muzikale film, die op aantrekkelijke locaties is gedraaid.

Scarabea - Wieviel Erde braucht der Mensch

1969 | Drama, Experimenteel

Duitsland 1969. Drama van Hans Jürgen Syberberg. Met o.a. Walter Buschhoff, Nicoletta Machiavelli, Karsten Peters en Franz Graf Treuberg.

Een Duitse toerist op Sardinië zet zijn auto in bij een dwaze weddenschap. Te veel geëxperimenteer met een mager resultaat. Gebaseerd op een novelle van Leo Tolstoi. Het debuut van Syberberg.

Die tolldreisten Geschichten - nach Honoré de Balzac

1968 | Erotiek

Duitsland 1968. Erotiek van Joseph Zachar. Met o.a. Joachim Hansen, Francy Fair, Sissy Löwinger, Ralf Wolter en Sieghart Rupp.

In een kasteel gaat iedereen met iedereen naar bed. De inspiratie van scenarist Kurt Nachmann die zich baseerde op de Contes Drôlatiques van Honoré de Balzac is subliem in vergelijking met deze van de regisseur. Veel bloot en de vertelkunst van Balzac wordt waarachtig gereduceerd tot een partijtje naakt zonnebaden. Bed in, bed uit. Het camerawerk is van Kurt Junek. Ook bekend als KOMM LIEBE MAID UND MACHE..., THE BRAZEN WOMEN OF BALZAC en SEX IS A PLEASURE.

Die Liebesquelle

1965 | Komedie, Erotiek

Oostenrijk 1965. Komedie van Ernst Hofbauer. Met o.a. Sieghardt Rupp, Ann Smyrner, Balduin Baas, Helga Marlo en Christa Linder.

In het dorpje Jonkborn komt bronwater boven, dat bij mannen potentieverhogend werkt en vrouwelijke schoonheid stimuleert. Groot gekrakeel ontstaat als het gemeentebestuur van de bron een toeristische attractie wil maken. Een leuk gegeven (in handen van een capabele regisseur), maar bij Hofbauer verzandt de plot in platvloerse grappen en zwaar aangezette kluchtigheden over bloot en seks; tot slot nog een quasi-moraal.