Max Gazzola: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

L'Herbe Folle

1976 | Erotiek

Frankrijk 1976. Erotiek van Christian Lara. Met o.a. Michelle Perello, Luc Templar, Chantal Fourquet, Gabriel Pontello en Paul-Clément Devigny.

De liefdesperikelen van een jongen van zeventien tijdens een vakantie aan zee. Mager thema waar ook nog eens slordig mee wordt omgesprongen. Een inconsequente film is het resultaat. Het is niet duidelijk of het nu om de schets van een adolescentie gaat of om een pure pornofilm. Na een aantal films in dit genre heeft deze Antilliaanse regisseur de goede ingeving gehad naar zijn vaderland terug te keren, er de Antilliaanse cinema op te zetten en die van een internationale dimensie te voorzien. Wij willen dan wel zo vriendelijk zijn zijn debuutfilms in Frankrijk te vergeten. Bart Caral is een pseudoniem van Christian Lara. Ook bekend als CORPS BRÛLANTS.

Les Chevaliers de la croupe

1975 | Erotiek

Frankrijk 1975. Erotiek van Eddy Naka. Met o.a. Jacques Ardouin, André Dupon, Muriel Joubert, Sandoz en Claudine Beccarie.

De voorzitter van een vereniging ter bevordering van de openbare zedelijkheid geeft [KA1]e[KA1]en van zijn leden opdracht een propagandafilm tegen de pornografie te maken. Daartoe dient deze laatste zo goed mogelijk te kijken naar een bonte reeks leerzame sc[KA2]enes. Het enige positieve aspect van deze soms (opzettelijk?) komische film is dat er al ranzigere staaltjes vertoond zijn. Zonder twijfel een opwindende film voor puistige pubers, maar verschrikkelijk saai voor de vaste kijkers en voor de ongelukkige criticus die net dienst heeft. Ook bekend als DE LA CROUPE AUX LÈVRES.

Le Corps a ses raisons

1974 | Film noir, Erotiek

Frankrijk 1974. Film noir van Hedi Naka. Met o.a. Valérie Boisgel, France Nicolas, Daniel Fouvault, Alain Tissier en Jean-Louis Tristan.

Een verfilming van de zwarte roman van André Kobb, door hemzelf: een somber verhaal over chantage waarin alle zes hoofdpersonen tot slot door een ongeval sterven. Afgezien van dit niet erg verrassende eind is de mise-en-scène en de interpretatie correct. Maar de armoede van het scenario dat alles met pornografische scènes volstopt maakt van een film een bijprodukt dat gewoon is voor dit genre. De censuur heeft tweehonderd meter geknipt.