Robert Lombard

Acteur, Producer

Robert Lombard is acteur en producer.
Er zijn 18 films gevonden.

Sweetheart Murders

1998 | Thriller

Verenigde Staten 1998. Thriller van Markus Innocenti. Met o.a. Tane McClure, Landon Hall, Monique Parent, Fred Kronenberg en Gabriella Hall.

Een psychopaat maakt de leuke meiden uit het softporno- videootje `Sweethearts`, stuk voor stuk koud. Smeris Byron Lipton (Donovan) begint aan een onderzoek dat hem voert naar het modewereldje van L.A. Daar valt het nodige te zien tussen de coulissen en in de kleedkamers, en er bewegen zich in die kringen genoeg perverse figuren, die als de dader in aanmerking kunnen komen. Wie van hen de seriemoordenaar is, kan de kijker niet zoveel schelen, want die heeft veel meer aandacht voor prachtige blote lijven. Het scenario van Duncan Elkinson lijkt nergens naar, maar dat is volstrekt onbelangrijk. Het camerawerk is van Sean McCall. Ook bekend als PENTHOUSE: SWEETHEART MURDERS.

Histoire des voyous: les Marloupins

1988 | Misdaad

Frankrijk 1988. Misdaad van Michel Berny. Met o.a. Gérard Hérold, Roger Mirmont, Catherine Alric, Pierre Saintons en Christine Murillo.

Twee jonge en sympathieke schurken worden compagnons en plegen samen een serie oplichterijen, uiteenlopend van klein tot zeer gewaagd. Uiteindelijk belanden ze in de gevangenis. De film, bij tijd en wijle grappig, heeft veel te danken aan het natuurlijke spel van de twee hoofdrolspelers.

Les morfalous

1984 | Oorlogsfilm, Avonturenfilm, Actiefilm

Frankrijk/Tunesië 1984. Oorlogsfilm van Henri Verneuil. Met o.a. Jean-Paul Belmondo, Jacques Villeret, Michel Constantin, Michel Creton en Marie Laforêt.

Vanaf het moment dat Belmondo al zijn ambities heeft laten varen, lijken al zijn films op elkaar, ongeacht de verschillende regisseurs. De maker van deze film heeft kennelijk veel moeite gedaan om het publiek de zware dialogen van Michel Audiard te laten slikken. Gelukkig is de regisseur van WEEKEND À ZUYDCOTE vakkundig genoeg om deze oorlogsfilm, die het midden houdt tussen gangsterfilm en thriller, met een weinig aanbevelenswaardige held er doorheen te slepen. Verder werkten mee aan het scenario de regisseur, Michel Audiard en Pierre Siniac naar de roman van Siniac. Camerawerk van Edmond Séchan. Speelt in Noord-Afrika tijdens WO II.

L'intrépide

1975 | Komedie

Frankrijk 1975. Komedie van Jean Girault. Met o.a. Louis Velle, Claudine Auger, Juliette Mills, Michel Galabru en Roger Hanin.

De scenarioschrijver Jacques Vilfrid heeft zich niet moegemaakt toen hij een verhaal van Andr[KA1]e Versini bewerkte. Het resultaat is een verwarde komedie vol persoonsverwisselingen met groteske (en verliefde) moordenaars, die zich deels afspeelt in een slaapwagon. De sporadische goede idee[KA3]en verzuipen in de onbenulligheid, terwijl de gebruikelijke clich[KA1]es, waaronder de stereotiepe homo, allemaal aanwezig zijn. Een film die typerend is voor de produktieve carri[KA2]ere van deze regisseur (1924-1982). Ook bekend als LE GARDE DU CORPS.

Les Emotions secrètes d'un jeune homme de bonne famille

1974 | Erotiek, Misdaad

Frankrijk 1974. Erotiek van Claude Mulot. Met o.a. Anne Libert, Francis Lemonnier, Patrick Penn, Barbara Sommers en Muriel Rivat.

De rijke zoon van een onevenwichtige vader (hij wordt waanzinnig) komt hij in contact met een fascistische jongere. Uit deze ontmoeting komen inbraken, chantage, geweld en moordpogingen voort. Een uitzonderlijk onaangenaam produkt, door de censuur misvormd doordat 346 meter zijn geknipt.

Les Charnelles

1974 | Erotiek

Frankrijk 1974. Erotiek van Claude Mulot. Met o.a. Anne Lipert, Robert Lombard, Muriel Rivat, Barbara Sommers en Karin Meier.

De zoon van een schatrijke industrieel is impotent en ondervindt alleen aan voyeurisme enig seksueel genoegen. Deze eigenaardigheid voert tot een obsessie, waar anderen misbruik van maken. Gênant sekswerk; ook in technisch opzicht beneden alle peil. Meeste kopieën 74m of zelfs korter. Mulot regisseerde onder pseudoniem Frédéric Lansac.

Je suis frigide... pourquoi?

1972 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1972. Drama van Max Pécas. Met o.a. Sandra Jullien, Marie-Georges Pascal, Jean-Luc Terrade, Anne Kerylen en Thierry Murzeau.

Een meisje uit de provincie duikt vrijwillig het Parijse prostitutie-milieu in om de oorzaak te zoeken van haar eigen frigiditeit. Met hulp van een bevriende psycho-analist vindt ze die ook en ze keert genezen huiswaarts, waar een gelukkig huwelijk in het vooruitzicht ligt. Seksfilms, die de pretentie van diepgang willen ophouden, zijn de ergste in hun soort. De film is een schijnvertoning.

Le tueur

1971 | Misdaad, Thriller

Italië/Duitsland/Frankrijk 1971. Misdaad van Denys de La Patellière. Met o.a. Jean Gabin, Fabio Testi, Bernard Blier, Uschi Glas en Félix Martin.

Een killer weet zich te laten overplaatsen van de gevangenis naar een psychiatrische inrichting en ontsnapt. Bij zijn opsporing komen een commissaris van de oude stempel, die op intuïtie vertrouwt, en zijn collega die voor moderne gecomputeriseerde aanpak is, met elkaar in conflict. De botsende opvattingen tussen Gabin en Blier zijn dankzij de acteurs boeiender dan de achtervolgingen waarbij de lijken zich voorspelbaar opstapelen. De regisseur schreef zelf het scenario. Het camerawerk is van Claude Renoir.

Traquenards erotiques

1968 | Misdaad

Frankrijk 1968. Misdaad van Jean-François Davy. Met o.a. Anna Gael, Hans Meyer, Roland Lesaffre, Claude Charney en Robert Lombard.

Een gangster-op-zijn-retour verliest de greep op het onderwereldmilieu en de daar geldende normen en komt om bij een poging zich van deze omgeving te bevrijden. De film boeit door het voortreffelijke spel van Meyer in de hoofdrol en door het sfeervolle camerawerk.

Béru et ces dames

1968 | Misdaad, Komedie

Frankrijk 1968. Misdaad van Guy Lefranc. Met o.a. Gérard Barray, Jean Richard, Paul Préboist, Marcel Bozzuffi en Roger Carel.

Een vrije bewerking naar de roman van Frédéric Dard. De huurder van een particulier hotel wordt vermoord en de eigenaar vindt hem. Inspecteur Bérurier ontdekt dat genoemd hotel een 'bordeel' herbergt. Teneinde dit mysterie te ontrafelen, roept hij San Antonio te hulp. Aan dit misdaadstramien heeft de cineast een aantal botte en vreselijk ordinaire grappen toegevoegd, en ideeën op het terrein van de filmstijl ontbraken evenzeer. Niet helemaal waardeloos dankzij de acteurs die hun best doen hun gezicht te redden.

A tout casser

1967 | Actiefilm, Misdaad, Komedie

Italië/Frankrijk 1967. Actiefilm van John Berry. Met o.a. Eddie Constantine, Johnny Halliday, Michel Serrault, Catherine Allégret en Annabella Incontrera.

Enkele jongeren hebben vlakbij Parijs een dancing geopend. Ze doorkruisen daarmee de plannen van een gangster die een grote overval heeft voorbereid en lastige pottekijkers daarbij niet kan gebruiken. Een Amerikaanse avonturier komt de jongens te hulp en weet met hen de gangsterbende op te rollen. Deze film is zorgvuldiger en met meer middelen gemaakt dan de latere Eddie-films. Helaas verloopt het allemaal wat traag waardoor het accent vooral op de grappen en de gangster-parodie van Serrault komt te liggen.

Trois enfants dans le désordre

1966 | Komedie

Frankrijk 1966. Komedie van Leo Joannon. Met o.a. Bourvil, Jean Lefebvre, Rosy Varte, Jeanne Colletin en Gérard Lartigau.

Door een onterechte verdenking van hoogverraad wordt een kleine ondernemer niet alleen met gevangenisstraf bedreigd, maar ook met onteigening van zijn bezit. Om dat veilig te stellen adopteert hij als vrijgezel drie 'onwettige' kinderen. Na zijn vrijspraak wil hij dit gezin niet verloochenen. Een simpele en huisbakken komedie zoals Bourvil ze in het begin van zijn carrière vaak speelde. Zijn gerijptheid als acteur geeft deze herhalingsoefening meer dimensie, maar de regie laat het op alle punten afweten. Scenario van regisseur Joannon en Jacques Emmanuel. Camerawerk van Henri Persin.

L'eau vive

1958 | Drama

Frankrijk 1958. Drama van François Villiers. Met o.a. Pascale Audret, Charles Blavette, Andrée Debar, Robert Lombard en Germaine Kerjean.

Een landeigenaar in het rivierengebied van de Durance is als enige in de streek financieel wijzer geworden van de grondonteigening, waardoor er conflicten ontstaan die ook het leven van zijn dochter beïnvloeden. Het scenario van Jean Giono is geïnspireerd op de waargebeurde uittocht van de bewoners van de waterstreek, maar zijn hymne aan de natuur wordt door de regisseur in beeld gebracht als een oppervlakkige toerist, zodat de film niet meer wordt dan een reeks prentbriefkaarten. De jeugdige acteurs weten de verbondenheid met de natuur ook niet overtuigend te maken. Het succes van de titelchanson werkte destijds in de bioscoop gunstig, maar onverdiend door.

A pied, à cheval et en spoutnik

1958 | Komedie, Sciencefiction

Frankrijk 1958. Komedie van Jean Dréville en Jean Dreville. Met o.a. Noël-Noël, Denise Grey, Sophie Daumier, Gil Vidal en Darry Cowl.

De huisvader uit A PIED, A CHEVAL ET EN VOITURE kan nog steeds niet met auto's overweg en meent na een botsing in het verleden te leven. In de tuin van een buitenhuis waar hij moet herstellen maakt een Russische spoetnik een noodlanding en hij gelooft in een ruimtehond zijn overleden huisdier te herkennen. De weigering om het dier aan de Russen terug te geven leidt tot een politieke crisis. Deze redelijk vermakelijke vervolgfilm haakte in op de toenmalige actualiteit, maar die herkenningspunten werken nu niet meer, zodat de grappen vergezocht lijken.

Echec au porteur

1957 | Misdaad, Drama

Frankrijk 1957. Misdaad van Gilles Grangier. Met o.a. Paul Meurisse, Jeanne Moreau, Serge Reggiani, Simone Renant en Gert Fröbe.

Voor zijn huwelijk wil een jonge gangster een laatste slag slaan met het verhandelen van in een voetbal verstopte drugs, maar hij heeft gerekend buiten de onscrupuleuze methoden van een rivaliserende bende en de slimheid van een politieman die daar tactisch op inspeelt. De geroutineerde regie en een sterke rolbezetting tillen dit doorsnee gangsterdrama boven de middelmaat uit.

L'homme aux clefs d'or

1956 | Drama, Komedie

Frankrijk 1956. Drama van Léo Joannon. Met o.a. Pierre Fresnay, Annie Girardot, Grégoire Aslain, Gil Vidal en Jean Rigaux.

Wraak van scholieren op een idealistische leraar die hen op het rechte pad probeert te brengen, leidt tot zijn ontslag, zodat hij een baantje als hotelportier in Monte Carlo moet aannemen waar de leerlingen een diefstal voorbereiden. De film steunt bijna geheel op de moraliserende dialogen die zo irritant gaan werken dat de sympathie van de toeschouwer zich tegen de oude idealist keert en voor de jeugdige criminelen doet kiezen. Goed bedoeld maar bedroevend uitgewerkt. Het scenario is van Léo Joannon en Roland Laudenbach.

Je suis un sentimental

1955 | Actiefilm, Komedie, Misdaad, Thriller

Italië/Frankrijk 1955. Actiefilm van John Berry. Met o.a. Eddie Constantine, Bella Darvi, Walter Chiari, Cosetta Greco en Olivier Hussenot.

Een journalist wordt door zijn hoofdredacteur te hulp geroepen om de moord op diens minnares op te lossen. Een van de aardiger Eddie-films, zowel door de vaardige regie als door het niet al te gezocht scenario - waardoor het gebrek aan echte vondsten en fantasie niet storen - maar de ironie en de knokpartijen zijn volgens standaardrecept, evenals de uitdagende dames. Het scenario is geschreven door Lee Gold, Tamar Hovey en John Berry. Het camerawerk is van Jacques Lemare.

Don Juan

1955 | Komedie, Romantiek

Frankrijk/Spanje 1955. Komedie van John Berry. Met o.a. Fernandel, Carmen Sevilla, Erno Crisa, Christine Carère en Micheline Dax.

Om moeilijkheden met corrupte politiechef te voorkomen neemt knecht plaats van zijn meester Don Juan in. Diens reputatie bezorgt hem succes bij de vrouwen van Toledo, maar doet hem op brandstapel belanden. Het scenario van Maurice Clavel en Jacques Emmanuel met nog meer persoonsverwisselingen is rommelig geconstrueerd, maar geeft talent veel kansen. Daarnaast mooie locaties en dito actrices.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Robert Lombard op televisie komt.

Reageer