Jeannine Mestre: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Lazos

1994 | Drama

Spanje 1994. Drama van Alfonso Ungría. Met o.a. Imanol Arias, Emma Suárez, Ricardo Fernández Deu, Alfredo Kraus en José Luis Lopéz Vázquez.

De Spaanse tv wijdt een dag lang een uitzending aan AIDS. Heel wat prominenten uit de politieke, culturele, medische wereld en de showbizz verlenen hun medewerking. Luis (Arias) leest in de krant het overlijdensbericht van een stierenvechter, die aan AIDS is gestorven. Hem slaat de schrik om het hart en hij raakt in paniek, want een tijdje geleden had hij een amoureuze relatie met de vrouw van de overledene. Hij vindt steun en begrip bij zijn assistente (Suárez). Een film die van de hak op de tak springt en tegelijkertijd een realistich beeld van de hectische omstandigheden van een 'live uitzending' vermengt met de naweeën en de grote onzekerheid van een mogelijk fatale liefdesgeschiedenis. Het einde is wat geforceerd. Heel wat bekende Spanjaarden spelen een rolletje in de debuutfilm van Ungría die samen met Joaquín Oristrell het scenario schreef. Het camerawerk is van Rafael Casenave.

La Ciudad cremada

1975 | Drama, Historische film

Spanje 1975. Drama van Antoni Ribas. Met o.a. Xavier Elorriaga, Franceso Casares, Paul Garsaball, Montserrat Salvador en Jeannine Mestre.

Het Catalonië van rond de eeuwwisseling wordt door een industriële crisis getroffen door het wegvallen van de Spaanse koloniën en de goedkope grondstoffen. De daarin resulterende onafhankelijkheidsstrijd van de bourgeoisie loopt stuk op het gelijktijdige verzet van het proletariaat en met elkaar strijdige ideologieën, zodat de centrale regering deze verwarring kan misbruiken en haar macht vergroot. Dit historische epos bleef als eerste Catalaanse film - mét aanknopingspunten voor het huidige onafhankelijkheidsstreven - tot lang na Franco's dood verboden. De film bouwt veel ironie in door het verhaal op te hangen aan een rijke bourgeois-familie die buitenshuis actief aan de crisis deelneemt en binnen een luxe-leventje blijft leiden. Behalve aan acteurs zijn ook rollen gegeven aan destijds nog clandestiene oppositieleiders, die averechtse, kapitalistische personages uitbeelden.

Fin de Semana para los Muertos

1974 | Horror

Spanje​/​​Italië 1974. Horror van Jorge Grau en Jordi Grau. Met o.a. Arthur Kennedy, Aldo Massasso, Giorgio Trestini, Roberto Posse en José Ruiz Lifante.

In het slaperige Southgate vinden vreemde experimenten plaats met ultrasonische apparatuur: hierdoor verslinden insekten elkaar, worden baby`s hoogst agressief en staan lijken op uit het graf om kannibalistische moordpartijen te begaan. Een politieman (Kennedy) tracht de hysterische ontwikkelingen een halt toe te roepen. Deze geheel op locatie in het Engelse Lake District gedraaide horrorfilm heeft verontrustende effecten en shock- momenten in huis en heeft bovendien vaart en afwisseling. Een zeer merkwaardige, maar ook zeldzaam onsmakelijke griezelfilm. Ook bekend als NON SI DEVE PROFANARE IL SONNO DEI MORTI, THE LIVING DEAD AT THE MANCHESTER MORGUE, LET SLEEPING CORPSES LIE, DON'T OPEN THE WINDOW en BREAKFAST AT THE MANCHESTER MORGUE.

La Otra Imagen

1973 | Drama

Spanje 1973. Drama van Antonio Ribas. Met o.a. Francisco Rabal, Julian Mateos, Jeannine Mestre, Asuncion Balaguer en Fernando Ulloa.

Een door een ongeval blind geworden man weigert in zijn conditie te berusten, ondanks zijn huwelijk met een blind geboren vrouw. De ontmoeting met een derde blinde die zich niet als gehandicapte wil laten behandelen, zal beider leven veranderen. De blinde mannen vertegenwoordigen elk een maatschappij-segment -bourgeoisie die heil verwacht van eigen, economische middelen en progressie die inperking en etikettering verwerpt. Het boeiende gegeven komt in haar uitwerking niet boven zinnige ideeën uit, omdat de acteurs weinig overtuigend 'blind spelen' en de regie al te nadrukkelijk is en daardoor het doel mist.