Yelena Samarina: cast.
Er zijn 23 films gevonden.

Silvia ama a Raquel

1978 | Erotiek

Spanje 1978. Erotiek van Diego Santillán. Met o.a. Violeta Cela, Paola Mora, Yelena Samarina en Francisco Catalá.

Tussen twee mooie jonge vrouwen barst de hartstocht los. Een soft porno film met estetistische pretenties, die zich op het platteland afspeelt.

Las truchas

1978 | Komedie

Spanje 1978. Komedie van José Luis Garcia Sánchez. Met o.a. Héctor Alterio, Irene Foster, Mari Carillo, Verónica Forqué en Fernando Chinarro.

Een gezelschap van gezagsdragers uit het Franco-tijdperk wordt ziek en misselijk na het eten van bedorven forellen, waarna het door hen geterroriseerde keukenpersoneel gezond en wel vrolijk de benen neemt. Deze satire kon onomwonden profiteren van de nieuwe vrijheid van meningsuiting na Franco`s dood, maar het opzienbarende daarvan is z[KA1]o snel achterhaald, dat er nu alleen maar een nogal rommelige en rumoerige film overblijft. Bekroond op de Berlinale met een gedeelde Gouden Beer, die bedoeld was om de Spaanse cinema te stimuleren; de andere gelukkigen waren: LAS PALABRAS DE MAX (1978) van Emilio Mart[KA1]inez L[KA1]azaro en de korte film ASCENSOR (1978) van Tomás Muñoz. Het scenario is van Manuel Gutiérrez Aragón. Het camerawerk is van Magin Torruella.

Manchas de sangre en un coche nuevo

1974 | Fantasy, Drama

Spanje 1974. Fantasy van Antonio Mercero. Met o.a. José Luis Lópex Vázquez, Lucía Bosé, Yelena Samarina en May Heatherly.

Om zijn luxe auto niet te bevlekken heeft een industrieel een stervende niet willen helpen. Sindsdien ziet hij bloed op de zittingen van de auto. Een kinderachtige moralistische allegorie die duidelijk beïnvloed werd door MUERTE DE UN CICLISTA van Bardem.

La Noche de los asesinos

1973 | Misdaad, Horror

Spanje 1973. Misdaad van Jesús Franco. Met o.a. Alberto Dalbes, Lina Romay, Evelyn Scott, William Berger en Antonio Mayans.

Moorden volgen elkaar op in een luguber buitenhuis waar de aspirant-erfgenamen van een fabelachtig fortuin zich ophouden. Een nogal onsamenhangende film, geïnspireerd door EL GATO Y EL CANARIO. In zijn luguberheid is de film nog wel aardig.

El Misterio del castillo rojo

1973 |

Spanje 1973. Jesús Franco. Met o.a. Jesús Franco, Alberto Dalbes, Yelena Samarina, Lina Romay en Luis Barboo.

Een verdorven wetenschapper ziet zijn plannen steeds op niets uitlopen. Een parodie op de mythe van de krankzinnige geleerde, waarin de positieve waanzin er niet in slaagt het ontbreken van technische kwaliteit te verbergen. Behalve dat Jesús Franco de producent van deze film is, de hoofdrol vertolkt en de montage verzorgt, is hij eveneens de maker van het scenario, de muziek en de regie.

La Muerte incierta

1972 | Drama, Avonturenfilm

Spanje​/​​Italië 1972. Drama van José Ramón Larraz. Met o.a. Mary Maude, Antonio Molino Rojo, Yelena Samarina en Rosalba Neri.

In het koloniale India zet een Engelse jager zijn Hindoestaanse minnares aan de kant om te trouwen met een jonge landgenote. Een middelmatige maar wel sympathieke combinatie van een avonturenfilm, een Griekse komedie en een fantasieverhaal.

Tirarse al monte

1971 | Drama

Spanje 1971. Drama van Alfonso Ungría. Met o.a. Julieta Serrano, Yelena Samarina, Luis Ciges en Francisco LLinás.

Het gezamenlijke leven hoog in de bergen van een groep mensen met zeer uiteenlopende karakters. Een vreemd, zeer achtenswaardig, half allegorisch drama dat veel moeilijkheden heeft ondervonden.

Las Melancolicas

1971 | Horror, Historische film

Spanje 1971. Horror van Rafael Moreno Alba. Met o.a. Analia Gade, Espartaco Santoni, Francisco Rabal, Maria Asquerino en Jose Vivo.

Een arts wordt de nieuwe directeur van een 19e-eeuwse psychiatrische inrichting, waar het personeel sadistische en seksuele instincten op de pati[KA3]entes blijkt bot te vieren. Pogingen tot hervormingen en het invoeren van nieuwe therapie[KA3]en - waarmee hij door hypnose probeert een vrouw van haar jeugdtrauma te bevrijden - lijken ondanks alle tegenwerking te gaan slagen, tot hij van hogerhand wordt overgeplaatst. De poging om via deze ogenschijnlijke horrorfilm met duidelijke, aan `De duivels van Loudun` geleende elementen, kritiek te leveren op de Franco-bougeoisie is vanuit het inmiddels historisch perspectief interessant, maar valt tussen te veel verschillende stoelen in om als film echt te overtuigen en de al te voorbeeldige heldenrol van de geneesheer-directeur (die de regisseur-schrijver zijn eigen naam heeft gegeven) wordt nergens aannemelijk.

La Orilla

1970 | Romantiek, Oorlogsfilm

Spanje 1970. Romantiek van Luis Lucía. Met o.a. Julián Mateos, Dyanik Zurakowska, María Dolores Pradera en Yelena Samarina.

Tijdens de Burgeroorlog verandert een anarchistische luitenant van ideologie als hij een lief meisje leert kennen dat voorstandster is van de regering Franco. Typische soap-opera uit de Franco-tijd.

La Noche de Walpurgis

1970 | Horror

Spanje​/​​Duitsland 1970. Horror van Leon Klimovsky. Met o.a. Paul Naschy, Gaby Fuchs, Barbara Capell, Patty Sheppard en Julio Peña.

Een aantal studentes werkt aan een boek over vampieren; ze komen op een oud kasteel in contact met een schrijver. Per ongeluk wekken ze een middeleeuwse vrouwelijke vampier tot leven, terwijl de schrijver 's nachts besmet blijkt door de vloek van de weerwolf. Deze krakkemikkig gemaakte horrorfilm biedt ook op scenario-niveau weinig verrassends, zodat de voorspelbare en doorzichtig uitgevoerde schokeffecten alleen maar op de lachlust werken. Ook bekend als NACHT DER VAMPIRE, WEREWOLF SHADOW, WALPURGIS NIGHT, SHADOW OF THE WEREWOLF, THE WEREWOLF VS. THE AMPIRE WOMEN en THE BLACK HARVEST OF COUNTESS DRACULA.

El Hombre oculto

1970 | Drama

Spanje 1970. Drama van Alfonso Ungría. Met o.a. Carlos Otero, Yelena Samarina, Julieta Serrano en Luis Ciges.

Een man besluit om nooit meer zijn huis uit te gaan, totdat slechts zijn vrouw en zijn dochter op de hoogte van zijn bestaan zijn. Een leeg allegorisch drama, geïnspireerd op de 'ratten-mannen' die in Spanje tijdens het regime van Franco bestonden, en derhalve enorme problemen met de censuur kende.

Las Secretas intenciones

1969 | Drama

Spanje 1969. Drama van Antonio Eceiza. Met o.a. Jean-Louis Trintignant, Haidee Politoff, Teresa del Río, Julio Núñuz en Antonio Iranzo.

De ontgoochelingen van een veertigjarige tekenaar in zijn beroep en persoonlijke leven. Een volledig mislukte schoolmeesterachtige film die ook nog zwaar op de hand is.

S.I.D. contra Kocesky

1968 | Actiefilm

Spanje​/​​Italië 1968. Actiefilm van José Luis Merino. Met o.a. Stan Cooper, Aurora de Alba, Aldo Sambrell, Helga Liné en Yelena Samarina.

Verschillende rivaliserende groepen van geheim-agenten zijn met elkaar verwikkeld in een strijd om een revolutionaire uitvinding. Een bijzonder onbekend gebleven James Bond-achtige film, die typerend is voor een zeer bepaalde periode van B-films afkomstig uit Zuid-Europa. Ook bekend als COLPO SENSAZIONALE AL SERVIZIO DEL SIFAR.

Ditirambo

1967 | Mysterie, Experimenteel

Spanje 1967. Mysterie van Gonzalo Suárez. Met o.a. Gonzalo Suárez, Yelena Samarina, José María Prada en Charo López.

De lotgevallen van een journalist-detective met de naam Ditirambo. Een irritant pretentieuze film, net zoals bijna alle produkten van de zogenaamde 'Escuela de Barcelona'

Agonizando en el crimen

1967 | Experimenteel, Drama

Spanje 1967. Experimenteel van Enrique Eguiluz. Met o.a. Juan Logar, Irene Gutiérrez Caba, José Rubio en Yelena Samarina.

Een chirurg verliest zijn verstand na de dood van zijn verloofde in de operatiekamer. Hij besluit alle chirurgiestudenten te vermoorden. Hij amputeert eveneens hun handen. Deze weliswaar onvolmaakte film was voor die tijd ongebruikelijk in Spanje. De hoofdrolspeler, Juan Logar, nam zowel scenario, muziek als produktie voor zijn rekening.

Una Historia de Amor

1966 | Drama

Spanje 1966. Drama van Jorge Grau. Met o.a. Simón Andreu, Serena Vergano, Teresa Gimpera, Yelena Samarina en Adolfo Marsillach.

De driehoeksverhouding tussen twee zussen en de man van een van hen. Een prijzenswaardige, sterke film.

De barro y oro

1966 | Drama

Spanje 1966. Drama van Joaquín Bollo Muro. Met o.a. Juan Valderrama, Manuel San Francisco, Dolores Abril en Yelena Samarina.

De vriendschap tussen een jonge aspirant-stierenvechter en een rijpe flamencozanger. Een B-film met een echt Spaans thema.

Culpable para un delito

1966 | Thriller

Spanje 1966. Thriller van José Antonio Duce. Met o.a. Hans Meyer, Yelena Samarina, Perla Cristal en Antonio Molino Rojo.

Een ex-bokser wordt achtervolgd door de politie voor een misdrijf dat hij niet heeft gepleegd. Een sympathieke, maar weinig opmerkelijke film.

Muerte en Primavera

1965 | Misdaad

Spanje 1965. Misdaad van Miguel Iglesias. Met o.a. Francisco Morán, Mónica Randall, Oscar Pellicer en Yelena Samarina.

Er blijkt een jongeman te zijn vermoord. Zijn beste vriend verklaart zich hieraan schuldig in deze theatrale, weinig creatieve film.

La Dama del alba

1965 | Drama

Spanje 1965. Drama van Francisco Rovira Beleta. Met o.a. Juiliette Villard, Daniel Martín, Dolores del Río en Yelena Samarina.

Een buitensporige vreemdelinge komt met raadselachtige bedoelingen in een dorpje aan. De verfilming van het toneelstuk van Alejandro Casona, die over de nabijheid van de dood gaat en vage herinneringen aan Bergman oproept. Een curieuze en lofwaardige film.

Los Felices 60

1964 | Romantiek

Spanje 1964. Romantiek van Jaime Camino. Met o.a. Jacques Doniol-Valcroze, Yelena Samarina, Daniel Martín en Germán Cobos.

Een korte romance van een ontevreden vrouw met een vroegere vriend van haar man. Een bezienswaardige film, boordevol intellectuele en stilistische hoogstandjes, die helaas niet altijd even waardevol zijn.

El Filo del miedo

1964 | Mysterie

Spanje 1964. Mysterie van Jaime Jesús Balcázar. Met o.a. Yelena Samarina, Sara Lezana, Carlos Lemos en Fernando Cebrián.

In een huis op het platteland verdwijnt op mysterieuze wijze de vader van het gezin. Een conventionele film, die wordt gedragen door de persoonlijkheid van de acteurs.

Abuelita charlestón

1961 | Komedie

Spanje 1961. Komedie van Javier Setó. Met o.a. Maruja Díaz, Espartaco Santoni, Germán Cobos en Yelena Samarina.

In deze amoureuze verwikkelingen (die in verschillende periodes plaatsvinden) staat telkens de aantrekkingskracht van dameskousen op de man centraal. Dit is één van de komedies van het in die tijd bekende artiestenechtpaar Maruja Díaz/Espartaco Santoni.