Ingrid Held: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

Après l'amour

1992 | Romantisch drama

Frankrijk​/​​Portugal 1992. Romantisch drama van Diane Kurys. Met o.a. Isabelle Huppert, Hippolyte Girardot, Bernard Giraudeau, Lio en Yvan Attal.

Sproetenkoningin Huppert raakt als de 35-jarige en getrouwde Lola aan de grenzen van haar egoïsme en amoureuze gerommel. Aan de ene kant staat echtgenoot/architect David (Giraudeau), aan de andere gelegenheidsminnaar/musicus Tom (Girardot), dus hoogste tijd voor zelfconfrontatie. Van regisseur Kurys (Coup de foudre) kennen we de wispelturige, naar liefde en avontuur hunkerende vrouwen en ietwat hulpeloze mannen. Compassie met de personages en koele observatie gaan in haar films goed samen, zo ook hier. Met name Hupperts personage zou je een flinke schop onder haar kont willen geven. Let op het bijrolletje van Portugees kruidje-roer-me-niet Lio.

The Last Butterfly

1991 | Oorlogsfilm

Tsjechoslowakije​/​​Frankrijk 1991. Oorlogsfilm van Karel Kachyna. Met o.a. Tom Courtenay, Brigitte Fossey, Freddie Jones, Ingrid Held en Linda Jablonska.

Antoine Moreau (Courtenay) is pantomimespeler die in WO II aan de drank verslaafd is. Hij hokt met revuedanseresje Michelle (Held), die hij ervan verdenkt dat zij met een ander gaat. In werkelijkheid zit ze in het Franse verzet. De Gestapo is haar op de hielen en bij een inval wordt zij doodgeschoten en Antoine gearresteerd. De moffen weten het goed gemaakt: joodse kindertjes zijn ge[KA3]interneerd in Theresienstadt in geannexeerd Tjechoslowakije. Ze zouden het daar goed hebben en een delegatie van het Internationale Rode Kruis komt inspecteren. De Duitsers willen dat Antoine er gaat optreden en zijn kunsten vertoont zodat dat het Rode Kruis denkt dat alles in orde is. Antoine wordt uiteraard geen keuze gelaten en komt in Theresienstadt terecht, waar hij kennis maakt V[KA1]era (Fossey). Alras komt hij erachter dat de nazi's alleen maar op een schijnvertoning uit zijn en dat zij zodra de commissie z'n hielen gelicht heeft, de kinderen willen vergassen. Met zijn pantomimespel wil Antoine de inspecterende leden waarschuwen. Een aangrijpende petite histoire over een groot drama naar het boek van Michael Jacot door niemand minder dan Ota Hofman en regisseur Kachyna tot scenario werd bewerkt. Toch is de film veel te veel volgens het boek gemaakt, zodat het uitstekende spel van Courtenay de film niet boven het gemiddelde kan verheffen. Tijdens de Fluwelen Revolutie in Praag geschoten met camerawerk van Jirí Krejcík.

Qui c'est ce garçon ? - Le torchon brûle

1990 | Komedie

Frankrijk 1990. Komedie van Nadine Trintignant. Met o.a. Marlène Jobert, Ugo Tognazzi, Ingrid Held, Faith Eggerickx en Colette Brosset.

Het laatste deel van de serie Qui c'est ce garçon ?, naar de succesvolle roman van Nicole de Buron. Omdat de echtgenoot, veroordeeld tot een tweederangspositie, jaloers is op het succes van zijn vrouw als scenarioschrijfster, ontstaat er ruzie binnen het gezin. De regisseuse stelt alles in het werk om het alledaagse, oppervlakkige en steriele wereldje van de romancière een beetje boeiend te maken, en slaat daarbij geen enkele modieuze cliché over.

Qui c'est ce garçon ? - Justine a un enfant

1990 | Komedie

Frankrijk 1990. Komedie van Nadine Trintignant. Met o.a. Marlène Jobert, Ugo Tognazzi, Ingrid Held, Edwige Derache en Faith Eggerickz.

Derde deel in de serie Qui c'est ce garçon ?. De schrijfster Nicole de Buron bewerkte zelf haar onbetekenende bestseller voor deze film, die tegelijkertijd onbeduidend en sympathiek is, want de getalenteerde cineaste levert hier duidelijk een eerlijk en met grote zorg gemaakt stukje werk af. Op basis van een dergelijk boek had ze er dan ook niet meer van kunnen maken.

Les amours de petite Chérie

1990 | Komedie

Frankrijk 1990. Komedie van Nadine Trintignant. Met o.a. Marlène Jobert, Ugo Tognazzi, Ingrid Held, Edwige Derache en Faith Eggerickx.

De sentimentele en tegelijkertijd komische twisten tussen Marie (Jobert) en haar opgroeiende dochter Jos[KA1]ephine (Eggerickx), die naar zelfstandigheid streeft. Het eeuwige generatieconflict dus, maar het sop is de kool niet waard. De filmmaakster heeft een eerlijk stukje werk afgeleverd en de bezetting is heel sympathiek, maar de intense onbeduidendheid en de modieuze clichés uit de boeken van Nicole de Buron kunnen er toch niet door verheeld worden. Nicole de Buron heeft trouwens zelf haar roman Qui est ce garçon ? bewerkt.

Grand-mère ou pas

1990 | Komedie

Frankrijk 1990. Komedie van Nadine Trintignant. Met o.a. Marlène Jobert, Ugo Tognazzi, Ingrid Held, Faith Eggerickz en Colette Brosset.

Uit de wisselvallige serie [KL]Qui c`est ce gar[KA10]con?[KLE] naar de roman van Nicole de Buron, die ook het scenario schreef. In deze aflevering denkt Marie (Jobert) dat ze eindelijk van een welverdiende rust kan genieten. Op dat moment duiken echter Justine (Held) en zijn gezinnetje op met een karrevracht verwijten, een grootmoeder onwaardig. Terwijl de regisseur en de acteurs over voldoende talent beschikken zijn de dialogen en de gekunstelde situaties nauwelijks te verteren. En dat voor de successchrijfster van de Parijse incrowd, die weer een heel blik verschrikkelijk afgezaagde modeclichés heeft opengetrokken. Eerder onbenullig dan

Les cadavres exquis: Passion partagée

1989 | Thriller

Verenigd Koninkrijk​/​​Frankrijk​/​​Luxemburg​/​​Verenigde Staten 1989. Thriller van Damien Harris. Met o.a. Paul Rhys, Ingrid Held, Mark Wing-Davey, Christopher Fulford en Gerrard McArthur.

Kort nadat architect Rhys door zijn vrouw in de steek wordt gelaten, heeft hij een toevallige ontmoeting met een vroegere vriendin, Held. Na een nacht vol romantiek, is ze opeens spoorloos verdwenen. Hij laat niets onverlet om haar terug te vinden, maar tevergeefs. Wanneer hij ontdekt dat zijn buurman zijn vriendinnetje bedriegt, raakt Rhys zo over zijn toeren dat hij tot moorden overgaat. Hartstocht en spanning te over, maar weinig sfeer. De obsessie van de architect voor Held komt niet over. Het zwakke scenario van Nick Villiers en Harris doet het originele verhaal van Patricia Highsmith geen eer aan. De inleiding door Anthony Perkins is het leukste aan deze magere aflevering. Fotografie van Peter Thornton.

Les jupons de la révolution - Talleyrand

1988 | Historische film, Biografie

Frankrijk 1988. Historische film van Vincent De Brus. Met o.a. Stéphane Freiss, Laurent Grévill, Ingrid Held, Daniel Langlet en Caroline Berg.

De meest dramatische momenten uit het leven van de volkomen amorele Charles de Talleyrand (1754-1838), die tegen zijn zin (hij werd door zijn ouders gedwongen vanwege zijn klompvoet) tot priester werd gewijd. Ondanks zijn scabreuze (een ma[KA4]itresse en een zoon) levenswandel, wordt hij bisschop en diplomaat; hij verrijkt zich schandelijk als gehaaid financieel expert. De nadruk wordt gelegd op de ene vrouw, Adela[KA3]ide (Held), van wie hij houdt. Indrukwekkende titelrolvertolking van Freiss. Onderdeel van een reeks van zes portretten over de Franse revolutie. Ook bekend als TALLEYRAND OU COMMENT LA HARGNE RÉVOLUTIONAIRE VINT À UN FILS DE L'ARISTOCRATIE.

La maison assassinée

1988 | Mysterie, Thriller, Drama

Frankrijk 1988. Mysterie van Georges Lautner. Met o.a. Patrick Bruel, Anne Brochet, Ingrid Held, Agnès Blanchot en Sophie Brochet.

Deze duistere en intrigerende verfilming van het gelijknamige boek van Pierre Magnan verhaalt van een jongeman (gespeeld door de populaire zanger-acteur Patrick Bruel) die na WO I terugkeert naar zijn geboorteplaats. Daar komt deze wees erachter dat zijn hele familie is vermoord toen hij nog maar een baby was. Vastbesloten de daders te vinden gaat hij op onderzoek uit. Al doende leert hij een paar charmante jonge vrouwen kennen die hem zijn zoekwerk bemoeilijken. Ingrid Held speelt een van de jonge vrouwen en werd als 'veelbelovende jonge actrice' genomineerd voor een César.

Cinéma

1988 | Drama

Frankrijk​/​​Spanje​/​​Italië 1988. Drama van Philippe Lefebvre. Met o.a. Alain Delon, Edwige Feuillère, Ingrid Held, Sergio Castellitto en Sunnyi Melles.

Een groots opgezet en duur epos over de wederwaardigheden van een familie in vier delen: LES PIANOS DE BERLIN, POUR MARGUERITE SEULE, MARGUERITE A DISPARU en MA PETITE MAMAN. Het speelt zich af binnen de wereld van de film. Een slap scenario dat niet helemaal klopt, afkomstig van de voortijdig van het toneel verdwenen Jean-Pierre Petrolacci. Wel kende hij het milieu door en door en daar wordt dan ook flink de draak mee gestoken. Het draait allemaal overigens iets te veel om de mannelijke ster Delon.

Ennemis intimes

1987 | Avonturenfilm, Film noir

Frankrijk 1987. Avonturenfilm van Denis Amar. Met o.a. Michel Serrault, Wadeck Stanczak, Ingrid Held, Anne Gauthier en Roch Leibovici.

Twee mannen, rivalen in de liefde, wedijveren met elkaar in een gebouw dat op de top van een woestijnklif staat. Zij moeten het eensgezind opnemen tegen een bende wilde lieden, die er uiteindelijk in slagen de voorgevel met een bulldozer te doorboren. Dan komt de vrouw, waarvan onze twee mannen houden, in het spel. Dankzij zijn talent bij het hanteren van de sabel (!) redt een van onze makkers haar van de aanvallen van de vandalen. Onsamenhangende mengeling van diverse genres en goedkope effecten. Knoeiwerk en af en toe belachelijk. Ook de psychologische karaktertekening stelt niets voor. Dit pretentieuze werk kan slechts bogen op de prachtige decors van Kohut-Svelko, vervaardigd op Madeira.

Qui c'est ce garçon ? - Le grand mariage

1986 | Komedie

Frankrijk 1986. Komedie van Nadine Trintignant. Met o.a. Marlène Jobert, Ugo Tognazzi en Ingrid Held.

Tweede deel van de bewerking van de roman Qui c'est ce garçon ? van Nicole de Buron, een groot commercieel succes. Meer valt er niet te zeggen naar aaneleiding van deze soms amusante maar ook onbeduidende en snel vergeten komedie, ondanks het zeer verzorgde spel.

Les amours de Justine

1986 | Komedie

Frankrijk 1986. Komedie van Nadine Trintignant. Met o.a. Marlène Jobert, Ugo Tognazzi, Ingrid Held, Edwige Derache en Colette Brosset.

Een film die deel uitmaakt van een serie op basis van de roman van Nicole de Buron, een veelschrijfster met een vlotte, levendige pen, die ogenschijnlijk gedurfde, maar bij nadere beschouwing oppervlakkige en conventionele boeken schrijft. Derhalve kan de maakster van deze televisiefilm haar oneindig veel meer persoonlijke bioscoopprodukties (zoals DÉFENCE DE SAVOIR) hiermee niet doen vergeten. Deze intimistische kroniek over een zeventienjarig meisje dat van Parijs naar Larzac gaat, heeft geen enkele andere ambitie dan pittoresk en ontspannend te zijn en slaagt daar ook perfect in.