Anna-Maria Rizzoli: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Le bourreau des cœurs

1983 | Komedie

Frankrijk 1983. Komedie van Christian Gion. Met o.a. Aldo Maccione, Anna-Maria Rizzoli, Jean Parédès, Jean-Claude Levis en Jole Silvani.

Rokkenjager Maccione heeft altijd al een beroemd acteur willen worden. Verder dan figurantenrolletjes heeft hij het echter nooit gebracht. Op een dag krijgt hij zijn kans als, stand-in voor een grillige, norse hoofdrolspeler. Met zijn natuurlijke charme wint hij de sympathie van de producer, die hem het produktiekapitaal toevertrouwt. Enkele kruimeldieven zijn echter uit op het geld. Oubollige, domme komedie die aan bloedarmoede lijdt. Op de mimiek van Maccione ben je vlug uitgekeken en meer heeft dit geval niet te bieden. Het werd bovendien nog amateuristisch gemaakt ook, terwijl je elke grap een half uur van te voren al ziet aankomen. Het weinig ter zake doende scenario werd geschreven door regisseur Gion, die betere dagen gekend heeft. Achter de camera stond Lionel Legros.

Scusi, lei é normale

1979 | Komedie, Familiefilm

Italië 1979. Komedie van Umberto Lenzi. Met o.a. Renzo Montagnani, Ray Lovelock, Anna-Maria Rizzoli, Aldo Maccione en Salvatore Jacono.

Een jongeman heeft een verhouding met een travestiet, maar wordt verliefd op een pikant fotomodel. De travestiet wendt zelfmoord voor. Bij de daarop volgende complicaties met de politie roept de jongeman een fatsoenlijke oom te hulp. Het fotomodel blijkt een brave dichter te zijn. De oom wordt, geheel onwetend, zelf oeverloos verliefd op de travestiet. Deze platvloerse klucht in het voetspoor van LA CAGE AUX FOLLES haalt alle afgetrapte nichtenclichés uit de motteballen en parodieert een moraalprofetie die al even afgezaagd en flauw is. Op de ongenietbare Maccione na vragen de acteurs zich vertwijfeld af wat er nu eigenlijk zo leuk aan hun rollen moet zijn.

Dovè vai in vacanza?

1978 | Komedie

Italië 1978. Komedie van Mauro Bolognini, Luciano Salce en Alberto Sordi. Met o.a. Ugo Tognazzi, Stefania Sandrelli, Lorraine de Selle, Paolo Villagio en Anna-Maria Rizzoli.

Episodenfilm. Een man probeert tijdens de vakantie zijn ex-vrouw te heroveren, maar een reeks bezoekende kennissen doorkruist zijn plannen. Een middenstandsechtpaar wordt door hun intelligente kinderen op een culturele vakantie gestuurd, terwijl hun woning 'modern' wordt ingericht. De eerste twee sketches zijn niet meer dan middelmatig uitgewerkte moppen waar ook de acteurs geen kant mee uit kunnen. Sordi's bijdrage heeft rake ironische observaties ten aanzien van modieus-intellectuele terreur, maar hij doet er als altijd - zelfs in dit beperkte bestek - veel te lang over.