Eulalia del Pino: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Las Melancolicas

1971 | Horror, Historische film

Spanje 1971. Horror van Rafael Moreno Alba. Met o.a. Analia Gade, Espartaco Santoni, Francisco Rabal, Maria Asquerino en Jose Vivo.

Een arts wordt de nieuwe directeur van een 19e-eeuwse psychiatrische inrichting, waar het personeel sadistische en seksuele instincten op de pati[KA3]entes blijkt bot te vieren. Pogingen tot hervormingen en het invoeren van nieuwe therapie[KA3]en - waarmee hij door hypnose probeert een vrouw van haar jeugdtrauma te bevrijden - lijken ondanks alle tegenwerking te gaan slagen, tot hij van hogerhand wordt overgeplaatst. De poging om via deze ogenschijnlijke horrorfilm met duidelijke, aan `De duivels van Loudun` geleende elementen, kritiek te leveren op de Franco-bougeoisie is vanuit het inmiddels historisch perspectief interessant, maar valt tussen te veel verschillende stoelen in om als film echt te overtuigen en de al te voorbeeldige heldenrol van de geneesheer-directeur (die de regisseur-schrijver zijn eigen naam heeft gegeven) wordt nergens aannemelijk.

Alerta en el cielo

1961 | Drama

Spanje 1961. Drama van Luis César Amadori. Met o.a. Pablito Calvo, Antonio Vilar, Peter Damon en Eulalia del Pino.

Tussen een dodelijk ziek kind en een vliegenier die hem tracht te redden ontstaat een relatie. Ditmaal speelt een kind de hoofdrol in het zoveelste Spaanse melodrama.

Café de chinitas

1960 | Musical, Historische film

Spanje 1960. Musical van Gonzalo Delgrás. Met o.a. Antonio Molina, Rafael Farina, Eulalia del Pino en Enrique Avila.

Een herinnering aan het legendarische Andalusische `tablao` (toneel) 'Café de chinitas', dat tijdens de Spaanse Burgeroorlog is verdwenen. Een zeer ambitieus opgezette film, die jammer genoeg gemaakt is ter meerdere glorie van de hoofdpersonen.

Diego Corrientes

1959 | Avonturenfilm

Spanje 1959. Avonturenfilm van Antonio Isasi-Isasmendi. Met o.a. José Suárez, Marisa de Leza, Eulalia del Pino en Jesús Colomer.

De herverfilming van de gelijknamige film, deze keer met meer middelen geproduceerd en met een iets beter artistiek resultaat.