Mathieu Sissler: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Marie de Nazareth

1994 | Drama

Frankrijk 1994. Drama van Jean Delannoy. Met o.a. Myriam Muller, Didier Bienaimé, Francis Lalanne, Marc de Jonge en Myriam Mezieres.

De veertigste film van regisseur Delannoy. Op zichzelf een tour de force, want de meester-veelfilmer was 87 tijdens het draaien. Hij schreef samen met Jacques Douyou het scenario. Nog een krachttoer dus. Hoewel de regisseur de ervaring heeft met bijbelse en religieuze onderwerpen (LA PASSION DE BERNADETTE uit 1986 over het wondervrouwtje van Lourdes), verbruikte hij 60 km celluloïd, deden er 110 acteurs en actrices mee, waren er 8.500 figuranten, 107 technici en dertien productiemaatschappijen; wederom een krachttoer. Muller speelt de rol van Maria en Bienaimé - nomen est omen - is Jezus. Dit fresco dat Maria dus in de schijnwerpers plaatst, is een oubollige bijbelse vertelling, geschikt voor het 16 mm circuit van de katholieke jeugdhonks in Vlaanderen, waar men nog net met de hulp van jezuïetenpaters de Frans-roomse kijk kan volgen. Het voornaamste pluspunt aan deze steriele vertoning is het gedegen camerawerk van Claude Agostini en de prachtige landschappen van Marokko, waar wijlen koning Hassan II maar al te graag gastheer speelde, want in Israël kan niet gedraaid worden omdat het daar te onrustig is. Wie daarop let, is een kniesoor.

Un été alsacien

1990 | Oorlogsfilm

Frankrijk 1990. Oorlogsfilm van Maurice Frydland. Met o.a. Madeleine Robinson, Nathalie Nell, Jean-Michel Dupuis, Patrick Fierry en Mathieu Sissler.

Een dorp in de Elzas in 1944, bezet door de Duitsers, aan het einde van de oorlog. De centrale figuur is een jongen van negen jaar, Zeppi, die een vrij droevig bestaan leidt tussen zijn lompe vader, die een caf[KA1]e-restaurant drijft, en zijn ongevoelige moeder die alleen aandacht heeft voor haar geliefde, de casanova van het dorp. Gelukkig is daar nog zijn grootmoeder, Mathilde, met wie hij een goede verstandhouding heeft, en die hem al haar kennis wil overbrengen voor zij die met zich meeneemt in haar graf. Een gevoelige en zeer genuanceerde film, opgebouwd rond een goed script van Malcolm Leigh en Serge Raoul. Daarnaast dankt deze tv-film veel aan de voortreffelijke acteerprestatie van Robinson (74 jaar) als grootmoeder, alsmede aan die van Sissler in de rol van het jochie.