Leon Kent: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Human Targets

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Buzz Barton, Francis X. Bushman Jr.,, Tom London, Edmund Cobb en Ted Adams.

Allerlei personen vechten om goudclaims; in feite is het scenario van George Morgan niet zo bijster interessant maar het laat veel ruimte toe voor goede actiescènes. Buzz, inmiddels 17, is goed op dreef in deze western. Het is er ééen van de vijf die hij maakte voor Big 4-Productions en producent Burton King, nadat zijn succesvolle FBO-westernreeks was afgelopen.

Sitting Bull at The Spirit Lake Massacre

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Robert North Bradbury. Met o.a. Bryant Washburne, Ann Schaeffer, Jay Morley, Shirley Palmer en Thomas Lingham.

Een historische western van Anthony J. Xydias en zijn Sunset- produkties, maar er wordt meer tijd besteed aan romantiek tussen de hoofdrolspelers dan aan het befaamde Indianen-opperhoofd Sitting Bull (1835-1890), gespeeld door Chief Yowlachie (zie: KING OF THE STALLIONS). De inhoud draait om de droom van het opperhoofd, waarin hij aangewezen wordt door een hogere macht om de blanken te verdrijven, wat leidde tot de slag bij Little Big Horn. Ben Allah was de scenarist en James S. Brown Jr. de cameraman.

The Lost Trail

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Al Hoxie, Alma Rayford, Leon Kent, Frank Ellis en Charles Whitaker.

Al Hoxie neemt het in zijn eentje op tegen een bende bandieten en redt het meisje en haar vader. Charles Saxton was de scenarist voor producent Morris R. Schlank.

Triple Action

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Tom Gibson. Met o.a. Pete Morrison, Trilby Clark, Dolores Gardner, Harry Von Meter en Lafe McKee.

Ranger Morrison schaduwt een bende outlaws om hun gangen te leren kennen. Daarna valt hij per parachute midden tussen de outlaws en overrompelt ze. Dat kon vroeger nog in westerns. Gibson was ook de scenarist en William Thornley de cameraman.

Pals

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van John P. McCarthy. Met o.a. Art Acord, Louise Lorraine, Leon Kent en Andrew Waldron.

De hond Rex vindt een baby in de woestijn en Acord moet zich om het kind bekommeren. Lorraine biedt haar hulp aan. Dat bevalt Kent niet, die Lorraine tot een huwelijk wil dwingen zolang hij haar opa in zijn macht heeft, die hem geld schuldig is en niet kan betalen. George Hively was de scenarist en William Thompson de cameraman. Art maakte een viertal westerns voor Truart Film in deze periode. Lorraine was toen zijn vrouw. In totaal is Art vier keer getrouwd; zijn eerste vrouw (1913-1916) was de actrice Edythe Sterling.

Ten Scars Make a Man

1924 | Drama, Western

Verenigde Staten 1924. Drama van William Parke. Met o.a. Allene Ray, Jack Mower, Rose Burdick, Lillian Gale en Larry Steers.

Serial in tien hoofdstukken. De serial verplaatst de toeschouwer voortdurend van het oosten naar het westen. In het oosten zitten Ray en Burdick op een internaat, in het westen bezit hun oom een ranch en die heeft het flink aan de stok met outlaws, zoals dat in een goede western hoort. Maar de meisjes komen er ook niet zonder kleerscheuren af en worden voortdurend bedreigd. Mower helpt ze; hij wil met Ray trouwen, maar moet eerst tien littekens oplopen.

Horse Sense

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Ward Hayes. Met o.a. Dick Hatton, Marilyn Mills, Elias Bullock, Leon Kent en Ray Thompson.

Een bekend westernthema over cowboy Dick, die door een bankovervaller gedwongen wordt met hem van kleding te wisselen; daardoor zien de achtervolgers hem aan voor de dader. Ben Wilson was de producent.

Riddle Gawne

1918 | Western

Verenigde Staten 1918. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Katherine MacDonald, Gretchen Lederer, Gertrude Ahort en E.B. Tilton.

Een wreker, Hart, zoekt in deze goede western de moordenaar van zijn broer, tevens de man die zijn ontrouwe vrouw meenam. Onderweg haalt hij MacDonald uit de nesten, en een nieuwe liefde is geboren. Chaney, de rotzak, krijgt zijn trekken thuis. Charles Alden Seltzer bewerkte zijn eigen verhaal The Vengeance of Jefferson Gawne. Joe August stond achter de camera en Lambert Hillyer was Harts assistent-regisseur.